Prijzen voor leasen pony/paard? Wie helpt me.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hetlarixbos

Prijzen voor leasen pony/paard? Wie helpt me.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-06 20:45

Graag zou ik van degene die een paard/pony leasen (of iemand kennen) wat jullie daarvoor betalen. En ook wat je dan mag en wat je juist moet doen kwa uitmesten, buitenritten, wedstrijden e.d.
Als je het paard/pony nog moet delen of ben jij de enige die er op rijd en verzorgt.
Moet je naast het leasgeld nog extra dingen betalen zoals voer, stallingskosten, ontwormen, hoefsmit e.d.
Waar mag je allemaal gebruik van maken zoals; rijbaan, trailer enz.

Alvast bedankt.

grid

Re: Prijzen voor leasen pony/paard? Wie helpt me.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:31

Ik heb geen voorbeeld van mezelf maar wel van stalgenootje:

Betaald helft van stallingsgeld volpension( €68,5) en omdat eigenaresse er ook op rijdt kan ze in principe NIET rijden op zondag en maandag [edit] o ja ook nog vrijdag Bloos , maar in overleg of als er wedstrijd is op die dag mag het alsnog Knipoog.

Ze hoeft daarvoor niks te doen alleen goed/ uitgebreid te verzorgen (de dagelijkse dingen) en rijden !
En heeft alle voorzieningen vd pensionstal dus binnenbak, dressuur- en springbuitenbak, spuitplaats met warm water, solarium (tegen betaling), kantine en kan haar spullen ook kwijt in de zadelkast en het bos is tegenover !

Alle spullen die nodig zijn worden door de eigenaresse betaald dus shampoo, DA, wormspuit, hoefsmid enz... dat is allemaal voor de eigenaresse Ja (is toch haar paard Knipoog ). Al koopt de verzorgster dus ook wel eens zelf shampoo, antiklit of iets anders leuks voor het paardje Tong uitsteken en heeft ze ook meebetaald toen er iets kapot ging, maar dat hoefde dus niet!

Ze betaald zelf de lessen en mag er ook mee op wedstrijd, maar ook dat zelf betalen en vervoer en alles zelf regelen (eigenaresse heeft geen trailer of zo vandaar) !

Dit is wel gegroeid ... eerst natuurlijk gekeken of t verzorgen en t rijden tijdens de les enzo goed ging (alles onder toezicht). Toen bleek dat dit goed ging rijdt/ verzorgt ze nu ook zonder toezicht met buitenrijden gaat ze eigenlijk nooit alleen Knipoog

Bij een tinkerstal in de buurt had je voor ca €70 (weet niet hoeveel t nu is en of ze t nog doen) 3 vastgestelde dagen geheel de beschikking over het paard/ pony en had je er 1 groepsles bij, andere 3 dagen dus iemand anders en 1 dag vrij Ja (dus 1 pony brengt €140 op).
Daar hebben ze alleen een buitenbak, geen wasplaats (alleen slang met koud water) en is het bos ook dichtbij (maar de meesten gaan daar in een groep mee naar buiten). Ook hier alle kosten zoals voer, DA, hoefsmid e.d. is voor de stal Ja --> Wil je iets extra's voor je paard ben je natuurlijk vrij om dat te kopen en dat gebeurde daar regelmatig bv dekje met naam, leuker halster enz enz Knipoog. Ook omdat je daar veel gezamelijke spullen had voor de paarden gebeurde dat vaak, maar t hoeft dus niet!
Laatst bijgewerkt door grid op 30-08-06 21:46, in het totaal 2 keer bewerkt

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 21:37

Ik lease mijn C-pony'tje uit tegen de stalprijs plus extra kosten (dus de hoefsmid). Ik betaal de DA en tandarts, als dat nodig is Lachen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 07:54

Wij leasden voor we Flan hadden in de zomer ook een aantal jaar op rij manegepaarden bij ons op stal.
We konden rijden wanneer we wilden maar dan moest je wel op het stalterrein blijven, dus geen buitenritten e.d.
Je hoefde ze alleen te poetsen, op te zadelen en eventueel in/uit de wei zetten/halen.
Per week betaalde je een vast bedrag en als je meerdere weken deed kreeg je wat korting.
De prijzen weet ik niet meer.. mss kan ik t nog terugvinden....

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:41

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-06 17:45

Iedereen bedankt alvast voor jullie reactie's. Meer reactie's zijn van harte welkom.

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-06 08:06

Nou we hebben een bedrag gemaakt.
150 euro voor een bwelsh pony van 10 jaar.
Een echte sportpony.
Het meisje wat hem gaat leasen is echt zijn enige ruiter en ze krijgt 3 keer in de week les. 1 keer op de pony club, 1 keer nog van de instructeur die daar ook les geeft prive les en 1 keer van mij. De prijs is dus ook incl. lidmaatschap van de ponyclub en ze krijgt een sleutel zodat ze ook in de binnenmanege kan gaan rijen daar buiten de lessen om. Als ze vrij gaat rijden is er wel altijd iemand aanwezig om haar en de pony eventueel te begeleiden en om een oogje in het zeil te houden.
Ze mag er wedstrijden mee gaan rijden en we zullen haar daar zo veel mogelijk in begeiden en brengen. Kunnen we niet dan mogen haar ouders onze trailer gewoon gebruiken. Ook mag ze zelf weten wat ze voor de rest met de pony doet maar op zondag heeft hij een rust dag. Buitenritten zijn toegestaan maar onder toezicht van een volwassenen met paarden ervaring.
Wij betalen alle kosten voor het onderhoud en verzorging.

Volgens mij is dit wel een nette prijs voor deze pony:

Afbeelding
Afbeelding

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 11:03

Ik huur een pony en betaal EUR 70,00 in de maand.
Ik mag er alles mee doen.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 19:21

Leasen gaat bij ons zo:
De stalhouder gaat op zoek voor jou, via jou eisen, naar een paard, haalt die naar stal, en dan heb je em even (gratis) op proef, vind je em nix, gaat de zoektocht verder, vind je em leuk, ga je em leasen.
Dat houd in dat het JOU paard is, Het is incl
- voer
- hoefsmid
- DA
- stalling

excl:
- zadel, hoofdstel e.d
- evt beslaan (bekappen zit er wel bij)

je betaald daarvoor 50 euro bovenop de stallings prijs (normaal is 210) En de stalhouder bemoeit zich nergens meer mee, het is jou paard dan.
Je mag er dus alles mee doen, wedstrijden, bos, whatever Lachen

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:06

Ik lease zelf een paard in Ermelo en de kosten zijn als volgt:
Volledige lease = € 100,- per maand
Incl.
- stalling
- strooisel
- hoefsmid (bekappen)
- entingen / dierenartskosten
- weidegang
- zadel/hoofstel
- voer

Excl.
- mesten stal/weide
- alles wat ik extra wil: ijzers, dekens, etc.

Verplicht 1x per week les (privé-les) ad € 15,- dus totaal € 160,- per maand.

Niemand anders rijdt er dan op, ik mag buitenrijden, wedstrijden rijden, etc. Dus voor € 160,- per maand heb ik een eigen paard. Zolang ik alles netjes doe, hoef ik nergens verantwoording voor af te leggen, ben ik ziek, dan verzorgt zij Kyra, ben ik op vakantie, dan regelt zij een tijdelijke vervanging, etc.

Volgens mij een uitstekende regeling waar ik onwijs blij mee ben.

mieky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:10

ik heb echt mazzel gewoon!!
ik rij samen met 2 andere meisjes 2 paarden voor een man bij een pensionstal..wij hoeven helemaal niks te betalen gewoon!!mogen in principe alles met de paarden doen!!dat is prettig...haha groetjes

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:13

@ daf
dat is zeker een hele nette prijs. ik leasede eerst op een manege 2 weken, nou per week moest ik al 75 euro betalen, mocht elke dag rijden(1 dag rust natuurlijk) en hoefde verder niks te betalen, en maakte ze me ook nog een fout, 2 x liep ze in de les mee. kwam ik daar en toen liep ze in de les,dat was zeer vervelend. maar goed. 75 euro voor een week is zeer veel, dus t was al 150 euro voor die 2 weken.

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:13

@ miecky, dat noem ik nou gewoon een verzorg paard :p Knipoog als je ervoor moet betalen noem je het lease Tong uitsteken ja dat is zeker geluk hebben

_Michelle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:18

Daf schreef:
Ik lease zelf een paard in Ermelo en de kosten zijn als volgt:
Volledige lease = € 100,- per maand
Incl.
- stalling
- strooisel
- hoefsmid (bekappen)
- entingen / dierenartskosten
- weidegang
- zadel/hoofstel
- voer

Excl.
- mesten stal/weide
- alles wat ik extra wil: ijzers, dekens, etc.

Verplicht 1x per week les (privé-les) ad € 15,- dus totaal € 160,- per maand.

Niemand anders rijdt er dan op, ik mag buitenrijden, wedstrijden rijden, etc. Dus voor € 160,- per maand heb ik een eigen paard. Zolang ik alles netjes doe, hoef ik nergens verantwoording voor af te leggen, ben ik ziek, dan verzorgt zij Kyra, ben ik op vakantie, dan regelt zij een tijdelijke vervanging, etc.

Volgens mij een uitstekende regeling waar ik onwijs blij mee ben.

Ik betaal EUR 70,00 voor dit alles.
Ik ben ook de enige die er op rijdt. Alleen als ik er niet ben, dan zorg ik dat iemand van dezelfde stal haar doet. Ja

ijslandermir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 11:30

Ik heb ook een vraag over leasen. Wij kregen de vraag van iemand of ze een paard van ons mag leasen. Ze zou hem dan bij haar thuis krijgen. Hoe regel je zoiets? Wat is dan normaal en redelijk? Wat is een normaal bedrag dat ze ervoor moet betalen en wie betaald wat? Hoe regel je het met aansprakelijkheid? Wat als het paard ziek wordt? Als ze een ongeluk met hem krijgt? Wie weet hoe dit werkt of waar hier iets over op internet staat?

Mirjam

mieky18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:51

maar het is niet echt een verzorgpaard...
de eigenaar doet alles..
wij hoeven all1 maar te poetsen en te rijden...Haha!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:54

_Michelle__ schreef:
Ik huur een pony en betaal EUR 70,00 in de maand.
Ik mag er alles mee doen.

Zit daar dan ook les bij ingegrepen zoals die bijrijdster van de TS?

Annelies200

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 12:57

Wooow ik betaal volgens mij echt veel!!
Maar ik betaal dus 300 per maand en daarvoor heb ik:
(half paard:P)
Hoefsmid
Dierenarts
Wei
Stapmolen
Stal+voer/hooi/water (natuurlijk Clown )
3 lessen per week
en uuuh ja ik kan wedstrijden met d,r rijden
De manege ligt trouwens ook half in het bos (zeg maar midden in het bos)
Zadels/hoofdstellen betaald de 'hoofdeigenaar'

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 14:52

ijslandermir schreef:
Ik heb ook een vraag over leasen. Wij kregen de vraag van iemand of ze een paard van ons mag leasen. Ze zou hem dan bij haar thuis krijgen. Hoe regel je zoiets? Wat is dan normaal en redelijk? Wat is een normaal bedrag dat ze ervoor moet betalen en wie betaald wat? Hoe regel je het met aansprakelijkheid? Wat als het paard ziek wordt? Als ze een ongeluk met hem krijgt? Wie weet hoe dit werkt of waar hier iets over op internet staat?

Mirjam

zou ik dus niet snel doen mede al door de vragen die je stelt Knipoog --> daar gaan (helaas) vaak moeilijkheden van komen ...
Zou dus liever verleasen als paard op eigen terrein bleef Ja (kun je hem ook beter in de gaten houden en e.e.a. ook op je eigen manier blijven doen Knipoog )
of anders er dus wel zo enorm veel voor vragen Bloos
DA, smid, voer, mesten e.d. zou dan de leaser in iedergeval zelf moeten doen/ betalen, want hoe zou je dat op afstand goed moeten regelen ?! (dat kost je dan zelf ook extra energie en tijd...)
... moeilijk... moeilijk...

Wow! €300 vind ik best veel voor lease (op een manege), maar weet niet wat daar normaal stalling/ volpension enzo kost en hoe geweldig t paard is (hoe ver doorbeleerd e.d.) Knipoog

--> Ik ben bv aan mijn eigen paard ca €175 per maand incl alles (ook lessen + hoefsmid + wormkuur e.d.) kwijt Nagelbijten / Gniffelen

Maar zeer goede/ bekende paarden en pony's worden voor VEEEL meer geld verleasd Geld, geld!
Voornamelijk om een goed beleerd paard op wedstrijden uit te kunnen brengen en je dus zo (snel) omhoog te kunnen werken in de sport enzo... daar worden ze idd wel vaak "uitgeleend" en staan ze dus ook bij de leaser op stal --> hmm hoe zouden die dat goed regelen ... (n duidelijk contract?!)

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 18:04

hallo ik betaal de helft pensiongeld als ik duurder sta iets meer maar in friesland 50 euro en vorig jaar 85 per maand daarmee mag ik
6 dagen in de week rijden en verzorgen Haha!
wedstrijden als ik wil en zij wil me overal naar toe brengen:D
alles wat maar in mij op komt kan ik overleggen en heb nog nooit nee gehoord Bloos

eigenlijks dus hetzelfde als mijn eigen plus dat ik ook verzekerd ben door haar vette vette mazzelkont ben ik Pling

oh ja ex hoefbeslag als ik ijzers wil betaal ik ze zelf bekappen betaalt zij

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 09:40

ik heb op dit moment ook een lease paard
het kost 200 euro ik doe het samen met een ander meisje dus we betalen allebei 100 euro..

kosten zoals,voer,dierenarts hoefsmid zijn niet voor ons.
we hebben 1 rijhal, binnenbak buitenbak.
wedstrijden rijden is ook mogelijk elke dag van de week is het paard voor jou..
ook hebben we een contract..
Maar als je aan dubbel leas begint bedenk danwel dat je een goed iemand erbij zoekt anders kan je zomaar ineens zitten..

psvub

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:46

ik heb een pony geleasd voor 150 euro in de maand. ik dacht dat dat wel een redelijke prijs was, verder mocht ik alles, hoefsmid en DA betaalde hun gewoon.

Suprice

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 12:51

Met mijn pony mag ik ook alles. Heb beschikking over alle voorzieningen en hun regelen alles. Zij betalen de dierenarts en hoefsmid, inentingen, dekens, zadel en dergelijke. Ik mag ook op wedstrijd met deze pony en mag gebruik maken van hun trailer. Als ik iets zelf wil hebben kan ik het zelf kopen, maar alles wat nodig is kopen hun. Ik kan gebruik maken van 1 binnenbak en 2 buitenbakken. Het is gewoon mijn eigen paardje..

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 20:08

Ik betaal 60 euro, heb 2 paarden en een veulen ( Clown ), vanaf volgend voorjaar krijg ik nog een 3e rijpaard erbij. Ik mag op wedstrijd, mag hun trailer gebruiken. Verder zijn er zadels etc, dekens, alles is aanwezig maar natuurlijk heb ik van mezelf ook veel spullen.

Si_monee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:00

Hej zou ik wat mogen vragen? ik zou ook lease pony eventueel kunnen krijgen maar die zou ik dan bij mij zelf in de buurt kunnen stallen.. maar de eigenaar komt dus dan 1 keer per week kijken hoe het gaat en dan wil ze mij laat maar zeggen zien rijden en gewoon wat met mij praten hoe het gaat enz. Maar je betaald dan stalling en de leaseprijs per maand. Maar ik wou ook vragen wat kun je je er eigenlijk allemaal van verwachten?