paard verzekeren welke maatschappij de beste?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

inkepink

paard verzekeren welke maatschappij de beste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 17:08

tja ik zit dus met een klein dilemma, ik wil mijn merrie toch wel graag verzekeren, maar welke maatschappij is nu de beste?

even korte uitleg waarom ik eerder mijn paarden niet verzekerd had; meeste van de paarden kon ik beschouwen als eigen maar waren eigenlijk niet van mij vandaar

iedereen alvast bedankt voor het meedenken

DiantaM

Re: paard verzekeren welke maatschappij de beste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 13:15

Interpolis en Amev zijn de marktleiders. En in mijn ogen hebben zij ook de beste voorwaarden etc.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:52

had vanochtend hetzelfde topic geopend alleen op een heel verkeerde plaats haha! bij eenmaal andermaal, diensten...

Maar goed ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met verschillende maatschappijen...

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 15:54

bij mij op stal zit iedereen bij de eerste friese onderlinge oftewel www.efo.nl
nette voorwaarden en veel vrijheid in bv keuze dierenarts ed

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 16:59

ik ga nu toch maar eens bezig alle maatschappijen naast elkaar te leggen met kosten en voorwaarden en dergelijke

bedankt alvast!

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:02

met hippozorg (amev) ben ik erg tevreden. van de friese hoor ik nog wel eens spook verhalen over afgekeurde paarden die ze doorverkopen. maar ik weet niet of het echt spook verhalen zijn of waar is. ik laat het in het midden.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 17:09

Onze paarden zijn of verzekerd bij interpolis of bij Hippozorg (Amev), over beiden zijn we tevreden qua uitkeren, vrijheid DA en overnames van paarden (lees: vnl het terugkopen). Interpolis vind ik iets voordeliger en keert iets meer uit (lager eigen risico percentage).

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 17:39

wist eigenlijk niet dat er nog zoveel verschillende maatschappijen zijn

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 18:33

neetje86 schreef:
met hippozorg (amev) ben ik erg tevreden. van de friese hoor ik nog wel eens spook verhalen over afgekeurde paarden die ze doorverkopen. maar ik weet niet of het echt spook verhalen zijn of waar is. ik laat het in het midden.

sorry, maar dat zijn echt spookverhalen,
indien je paard bij de efo wordt afgekeurd heb je 2 keuzes: of terugkopen tegen de slachtprijs indien je paard natuurlijk geen pijn heeft of naar de slager of destructie en je mag zelf bepalen welke en als je wilt mag je ze ook zelf naar de slager brengen zodat je er zeker van bent dat je paard netjes wortd ingeslapen en geen rare dingen heeft meegemaakt
Cremeeren schijnt ook te kunnen, maar dat vind ik zelf een beetje onzin, je paard beseft echt niet wat er met hem gebeurt na overlijden, maar dat is natuurlijk persoonlijk

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 19:55

moet bekennen zelf in het verleden betrokken te zijn geweest bij vervelend geval bij efo. Paard van vriend bleek ernstige hoefkatrol te hebben maar verzekering wilden niets, vraag verder niet hoe het paard verzekerd was want dat weet ik niet, weet alleen dat hij verzekerd was bij efo

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:03

@ inkepink: been gebreken als Hoefkatrol en Atrhrose vallen onder het A-tarief, dus als hij voor B tarief was verzekerd keren ze inderdaad niet uit, maar dit zal ook zo zijn bij andere maatschappijen, natuurlijk is het a-tarief iets duurder maar ik vind het het verschil waard.

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:04

nou heb nog nooit van a tarief of b tarief gehoord. dus bij hippozorg hebben ze dat niet.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:12

daar zullen ze toch ook beperkt, uitgebreid en zeer uitgebreid hebben als keuze tussen de verschillende verzekeringen? Ik denk niet dat iedereen de volle mep wil betalen voor een uitgebreide verzekering en dan heb een andere mogelijkheid, de voorwaarden staan overigens duidelijk op de site dus mensen kunnen achteraf niet zeggen dat wist ik niet, dan had je hem wel uitgebreid moeten verzekeren vind ik dat is een eigen keuze.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:28

neetje86 schreef:
nou heb nog nooit van a tarief of b tarief gehoord. dus bij hippozorg hebben ze dat niet.

Ja, dat hebben ze bij hippozorg wel. Veel mensen kiezen daar voor de ODA verzekering, maar dan is dus geen kreupelheid van binnenuit gedekt. Met bijv. OCD kun jehet dan schudden, de uitgebreide verzekering dekt dit wel bij hippozorg Ja.

Bij Interpolis heb je ook 3 verschillende catagorieën, kies altijd de uitgebreidste als je voor beengebreken van binnenuit verzekerd wilt zijn.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:37

sjorsie schreef:
neetje86 schreef:

sorry, maar dat zijn echt spookverhalen,
indien je paard bij de efo wordt afgekeurd heb je 2 keuzes: of terugkopen tegen de slachtprijs indien je paard natuurlijk geen pijn heeft of naar de slager of destructie en je mag zelf bepalen welke en als je wilt mag je ze ook zelf naar de slager brengen zodat je er zeker van bent dat je paard netjes wortd ingeslapen en geen rare dingen heeft meegemaakt
Cremeeren schijnt ook te kunnen, maar dat vind ik zelf een beetje onzin, je paard beseft echt niet wat er met hem gebeurt na overlijden, maar dat is natuurlijk persoonlijk

En toch is dit 1x gebeurd, dit verhaal heeft ook in de krant gestaan en of op bokt. Ik weet zeker dat het die maatschappij was. Het beste is er inderdaad bij blijven.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 21:14

Ik denk dat dit soort dingen helaas overal soms gebeuren over Amev gaan bv veel vreemde verhalen de ronde en dan nog maar te zwijgen over slagers die slachtpaarden als sport of recreatiepaard aan handelaren verkopen, soms schijnen zelfs dierenartsen aan dit soort praktijken mee te werken ( ik neem alleen wel aan dat dit om uitzonderingen gaat, maar het gebeurt wel)

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 21:42

pff als je al die 'spookverhalen"hoort zo je toch bijna gewoon een potje maken voor het geval dat ipv van verzekeren. lastig hoor

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 22:32

inkepink schreef:
pff als je al die 'spookverhalen"hoort zo je toch bijna gewoon een potje maken voor het geval dat ipv van verzekeren. lastig hoor

Daar heb ik geen spookverhalen voor nodig. Interpolis kiepte mijn paard eruit toen ze twintig was! Daar had ik dus tien jaar premie voor betaald. Tegen de tijd dat ze het risico lopen dat er uitgekeerd moet worden, kiepen ze je eruit; zo kan ik ook mooi weer spelen van andermans centen........
Verzekeren kan ik zelf, ik heb goed opgelet...........

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 23:10

ikke schreef:
inkepink schreef:

Daar heb ik geen spookverhalen voor nodig. Interpolis kiepte mijn paard eruit toen ze twintig was! Daar had ik dus tien jaar premie voor betaald. Tegen de tijd dat ze het risico lopen dat er uitgekeerd moet worden, kiepen ze je eruit; zo kan ik ook mooi weer spelen van andermans centen........

Dat staat toch ook in de voorwaarden Verward . Amev kiept ze er net zo hard uit met die leeftijd. Ze nemen ook geen paarden op in de verzekering die 15 jaar of ouder zijn.

Ik heb daarentegen al zoveel moeten claimen bij maatschappijen dat ik voor de komende 10 jaar mijn premies er nog uit heb, helaas want ik had liever gezonde paarden gehad Scheve mond.

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-06 14:21

Dat staat toch ook in de voorwaarden Verward . Amev kiept ze er net zo hard uit met die leeftijd. Ze nemen ook geen paarden op in de verzekering die 15 jaar of ouder zijn.

Ik heb daarentegen al zoveel moeten claimen bij maatschappijen dat ik voor de komende 10 jaar mijn premies er nog uit heb, helaas want ik had liever gezonde paarden gehad Scheve mond.
[/quote]

zit ook weer wat in natuurlijk, al hoop ik dat mn meissie kerngezond blijft

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:49

Ziolette schreef:
ikke schreef:

Nee, dat stond NIET in de oorspronkelijke voorwaarden!!!!! Mijn oorspronkelijke maatschappij is overgenomen door Interpolis en die hebben toen eenzijdig de voorwaarden gewijzigd. Helaas was mijn paard toen al te oud om nog te switchen.
Ik heb dus vervolgens maar alle overige verzekeringen bij hen ook opgezegd, d'r uit met dergelijke hufters..........

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:40

Ik (en met mij vele bekende3n!!) ben zéér tevreden over de EFO! Nooit geen problemen altijd vriendelijk en ook nog eens meelevend als je een paard of pony moet missen! Vorig jaar een shetje die net geveulend had, baarmoeder kapot en opgegeven door dierenarts. Om het veulen te redden heeft de merrie nog twee dagen melk gegeven en is toen netjes afgevoerd (door onszelf BTW) er was meteen contact opgenomen met de EFO en het geld was die dag ook al overgemaakt!! En onze contactpersoon nam later ook nog contact op om te informeren naar het veulen. Hulde!

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:27

Geef mij maar Interpolis. Ik was net drie maanden verzekerd of ik moest al een claim indienen en keurig hoor, ze keren netjes mijn vergoeding uit. Helemaal top!
Natuurlijk wil je er liever niet mee te maken hebben maar als je dan toch met medische problemen zit is een goede verzekering best fijn om het leed toch een beetje te verzachten.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 15:32

Amev hoor ik toch ook verschrikkelijke verhalen over...
Ik ben verzekerd bij IP nog nooit problemen mee gehad en netjes uitbetalen...

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 01:32

Van iedere verzekeringsmaatschappij gaan gruwelverhalen de ronde.
Ik ben gewoon alle maatschappijen gaan vergelijken. overigens alle maatschappijen hebben een leeftijdsgrens mbt uitgebreide ziektekosten. Als je paard 15 jaar of ouder is dan of eruit of iets meer premie betalen en dan misschien 2 jaar later eruit. Hoe ouder je paard wordt hoe meer risico en tja dat willen ze liever niet betalen natuurlijk. Ik weet niet meer de preciese grenzen van andere.
Hippo, EFO en Fairmount zijn toch van oorsprong echt paardenverkeraars.
Ik zou zelf niet snel voor Interpolis kiezen, ja vraag niet waarom? Tis een gevoel.
Hippo en de rest staan ook vaak bij nationale concoursen enzo. Dus ja waarom dan niet?
Ik heb uiteindelijk voor Hippo gekozen. Mijn Toen nog veulen zat in de voorlopige dekking toen hij door het draad ging. Hij moest gehecht worden en aan de antibiotica. De verzekeringsagent is nog komen kijken om te beoordelen voor de verzekering. Het enige wat hij over zijn wond zei was: Is dat alles? Hij ziet er verder prima uit hoor? We hadden de schade netjes binnen 24 uur gemeld en hebben erg snel het geld terug gekregen. Ik moet zeggen dat we goed en netjes geholpen zijn.

Gewoon goed de voorwaarden lezen dan kun je een goed en overdachte keuze maken. Succes!!!