Dat blijkt dus nu per 1 juli06 verplicht te zijn,en als je het niet hebt: boete = 75 euro.

Wie wist hier al van?
En hebben jullie daadwerkelijk ook al een mistlamp extra?
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

. Sjonniej schreef:Joh dan is het bolletje zeker stuk
RUBYWHITE schreef:Sjonniej schreef:Joh dan is het bolletje zeker stuk
dan kun je die dan mooi terplaatse vervangen
) mag meneer agent het voordoen, want als ik de lamp van de linker voorunit vervang dan staat de lamp niet meer goed omdat de gehele unit er naar voren eruit er gehaalt moet worden.
)
RUBYWHITE schreef:Troost je alane, ik rij nooit met reservelampen rond...ik koop pas iets als ik het echt nodig heb (oei zeg ik dat nu hardop met al mijn setjes)
RUBYWHITE schreef:Ik ben altijd opweg naar de garage als ze me daarvoor aanhouden, en als meneer agent mij toevallig voor een 2e keer aanhoud attendeer ik hem er gewoon op dat het de vorige keer de linkerlamp was en nu "toevallig" de rechterlamp is![]()

RUBYWHITE schreef:Zijn er trouwens al mensen die deze lampen er speciaal op hebben laten zetten? Ik vraag me af waarom de nieuwere trailers dit wel moeten en de oudere weer niet?
Ik heb overigens in mijn eigen auto (opel corsa) wel extra lampen liggen en kan de achterlichten in elk geval vervangen, voorlamp heb ik nog niet geprobeerd
Ipsilonka schreef:Mijn trailer is van 1992 dus ik hoef geen mistachterlicht te monteren. Wat een mooie regel zegIk heb overigens in mijn eigen auto (opel corsa) wel extra lampen liggen en kan de achterlichten in elk geval vervangen, voorlamp heb ik nog niet geprobeerd
Alane schreef:en over dat ter plaatse vervangen:
Dat moet je dus ook kunnen bij je auto... Wij hadden een Fiat Stylo en daar kon alleen een monteur de lampen in de linker voorunit vervangen..... Bij mijn Fiat Punto (ja ik zoek ze wel uit) mag meneer agent het voordoen, want als ik de lamp van de linker voorunit vervang dan staat de lamp niet meer goed omdat de gehele unit er naar voren eruit er gehaalt moet worden.
maar das off-topic (alhoewel ik me afvraag wie er allemaal reserve lampen bij zich hebben en wie ook daadwerkelijk de lampen kunnen wisselen, kennis en autotechnisch)

RUBYWHITE schreef:Troost je alane, ik rij nooit met reservelampen rond...ik koop pas iets als ik het ech nodig heb (oei zeg ik dat nu hardop met al mijn setjes)
), maar linksvoor is zo'n drama dat ik dat liever overlaat aan iemand anders. Dus ik ben ook altijd dom en klunzig als meneer agent mij aanhoudt. Mloesje schreef:je moet een mistachterlicht als je trailer na het jaar 1998 komt, en zwaarder is dan 750 kg.. dat zij mijn autorijinstructeur;)