Mijn paard (ik heb hem nu ongeveer een half jaar) is heel onrustig wanneer hij op de trailer staat, dit uit zich dan in constant schrapen, heen en weer wiebelen, soms zelfs wat bokken, en als je dan eventjes stopt en gaat kijken staat hij er eigenlijk vrij rustig.
Ik ben dus bijna zeker dat hij echt geen schrik heeft in de trailer, er op gaan is ook geen probleem, hij aarzelt wel eens maar stapt er altijd rustig op.
Maar vanaf dat hij erop staat en we vertrekken begint hij dit dus te doen.
Wanneer we moeten stoppen voor een verkeerslicht bijvoorbeeld wordt het nog erger, wanneer we dan terug vertrekken is hij weer wat rustiger.
Hij heeft dan ook eens in een dubbele trailer gestaan met een ander paard en daar heeft hij dus heel de weg niet bewogen en hebben we hem niet gehoord...
Maar we kunnen natuurlijk moeilijk eventjes een dubbele trailer kopen... Dat stuk om te staan is daar natuurlijk wel smaller waardoor hij zoizo niet echt opzij kan bewegen ( in onze 1.5 paardstrailer kan dat wel een beetje natuurlijk.)
We hebben al gedacht om er een plexi spiegel in te hangen ofzo, maar we weten echt niet of we hier nog iets aan kunnen doen.
Dus als iemand een idee heeft laat maar horen

...