Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tallie1979 schreef:Kan jij aantonen dat de gebreken er nog niet waren toen je haar verkocht?
Ik denk dat je beter even af kunt wachten wat eruit komt en dan een hippische jurist kunt benaderen.
Sherivey schreef:Als ik het goed begrijp heeft de koper het paard ongekeurd gekocht en bekeken aan de longe in beweging.
Vervolgens is ze na een maand bij de nieuwe eigenaar ingereden. Inmiddels staat ze daar vijf maanden, waarvan dus vier maanden onder het zadel. En nu ineens krijg je te horen dat ze niet goed loopt?
Lijkt me heel erg sterk dat het aan jou ligt TS. Paard kan een schuiver gemaakt hebben in de wei, het kan scheefheid zijn, er kan iets in het lichaam vast zitten... en nog veel meer opties die misschien acuut gekomen zijn, of erin zijn geslopen toen het paard meer belast werd.
Vraag me sowieso af hoe sterk de kopers staan als er geen aankoopkeuring gedaan is. Bewijs dan maar eens dat het om een gebrek gaat dat bij de koop al aanwezig was.
roosjuh17 schreef:En stel dat het een aangeboren afwijking is ofzo. Wat tot uiting is gekomen door dat ze haar nu belasten. Ben ik dan ook aansprakelijk?
Zoals gezegd heb ik haar twee weken gehad. Ze liep 3 gangen heel erg groen aan de longe
pillow schreef:Hier hoef jij helemaal niks mee. De termijn om bijv een verborgen gebrek te vinden is al lang om. Zou toch te gek zijn dat jij het paard terug zou moeten nemen ofzo. Er kan in 5 maanden zo veel gebeurd zijn, niet op in gaan, hoe vervelend je het ook vind.
Absolem schreef:Je hoeft hier niks mee te doen ...Koper heeft niet gekeurd en jij bent particulier . Het is hun probleem en ze hebben echt geen poot om op te staan . Dus laat je niet intimideren hoor. Mocht het uit de klauwen lopen en ze maken er een zaak van ( kan me niet voorstellen dat er een advocaat zich er aan wil branden hoor ) dan verliezen ze die zaak .
Dus gewoon aangeven dat jij het heel vervelend vind voor ze. Maar dat zij zelf besloten hebben om risico te nemen door niet te keuren en het paard dus niet langer jouw verantwoordelijkheid is.
Absolem schreef:Je hoeft hier niks mee te doen ...Koper heeft niet gekeurd en jij bent particulier . Het is hun probleem en ze hebben echt geen poot om op te staan . Dus laat je niet intimideren hoor. Mocht het uit de klauwen lopen en ze maken er een zaak van ( kan me niet voorstellen dat er een advocaat zich er aan wil branden hoor ) dan verliezen ze die zaak .
Dus gewoon aangeven dat jij het heel vervelend vind voor ze. Maar dat zij zelf besloten hebben om risico te nemen door niet te keuren en het paard dus niet langer jouw verantwoordelijkheid is.
Luzerna schreef:pillow schreef:Hier hoef jij helemaal niks mee. De termijn om bijv een verborgen gebrek te vinden is al lang om. Zou toch te gek zijn dat jij het paard terug zou moeten nemen ofzo. Er kan in 5 maanden zo veel gebeurd zijn, niet op in gaan, hoe vervelend je het ook vind.
Hoe kom je hierbij? Voor de meeste gebreken, is de termijn 6 maanden. In dit geval moet de koper wel aantonen dat het gebrek al bestond toen ze het paard kocht.