Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mvdbijl schreef:Ik heb een stx met borstbalk uitvoering, ik werk ermee en heb nu 2 of 3 maal gehad dat een paard eroverheen wilde. De vraag is dan eerder, waarom zouden jouw paarden het doen? Ik heb met mijn eigen paarden en paarden die ik goed ken geen problemen mee. De paarden die het doen zijn paarden die geen reiservaring hebben en niet voorbereid zijn.
Koop je de auto voor jezelf zou ik daar dus niet over twijfelen.
DuoPenotti schreef:Maar is een verlengde versie dan ook verleng bij het gedeelte waar het paard staat?
Ik kan mij voorstellen als die meer ruimte heeft dat het idd gemakkelijker is om er overheen te komen.
Plus meer ruimte is minder stabiliteit met staan denk ik dan?
Maar mij lijkt het logischer dat een verlengde wagen niet extra lang is waar het paard met zijn lijf staat.
Maar alleen cabine, waar het hoofd van het paard is/ zadel ruimte.
Citaat:Ik heb ook een STX op het oog. Mijn suffe eventers bedenken het niet om überhaupt wild te worden. Zelfs de 4 jarigen niet.
En idd ik vervoer alleen die van mij.
Maar er wordt zo aangestuurd op zo'n hengstenuitvoering aka de ebi bij ons thuis;-).
Het verlengde stuk is idd niet bij de paarden maar van de borstbalk tot de achterdeur.
eshz schreef:Klanten van me hadden de hengsten uitvoering, grote paarden er in en ik vond het helemaal niks. De paarden stonden zonder borstbalk dus bij schommelingen vingen ze hun gewicht/balans vooral op hoog in de nek.(want daar knikken ze in aangezien er geen ruimte is doordat ze tussen deur en achterwand staan). Snap echt niet dat iemand dit ooit zo bedacht heeft. Miss waren die paarden (1,70, 174cm) te groot hoor, maar zou er nooit voor kiezen.
Borstbalk nooit problemen gehad, staan veel mooier!
Knoek schreef:Lithya schreef:Oprechte vraag. Mag het wagentje ook 2 paarden vervoeren? Daar zie ik namelijk meer problemen mee dan wel of geen hengsten uitvoering.
Bij de C1 versie wel. De gewone B wagens mogen net aan 900 laden.
En dan moet je jezelf en je spullen nog meerekenen.
Lithya schreef:ikke schreef:[Maar reken je ook niet rijk met het laadvermogen van de C1-versie. Dan kon je nog weleens van een koude kermis thuis komen....
Dat had ik al verwacht. Aangezien veel vrachtwagens niet tot amper laadvermogen hebben.
c_alsemgeest schreef:Nu nog even op de weegbrug en kijken of alles klopt
Dat is het lastige bij veel wagens B en C1. In een aantal gevallen komt het echte gewicht niet overeen met het kenteken gewicht. Omdat soms de opbouw of interieur en later opgezet is.
Toen ik mijn veewagen kocht heb er er 4 laten staan die zwaarder waren dan ze zouden zijn en die dus hooguit 1 kwpn'er en een shetlander mochten vervoeren.
Knoek schreef:Ach het lijkt wel of alles wat met paardenvervoer te maken heeft een gewichtporbleem heeft.
Zet maar eens een nieuwe net afgeleverde full opties trailer op de weegbrug.....
Bij anemone staat een prachtige 4 paards vrachtwagen. Gewicht al boven de 12 ton dus euro vignet en 2100 kilo laadgewicht. Geen idee wat jullie paarden wegen, maar die van mij met hun 1.75.....
En dan wil je ook nog een dekbed, pan en ga zo maar door meenemen.
Knoek schreef:Ach het lijkt wel of alles wat met paardenvervoer te maken heeft een gewichtporbleem heeft.
Zet maar eens een nieuwe net afgeleverde full opties trailer op de weegbrug.....
Bij anemone staat een prachtige 4 paards vrachtwagen. Gewicht al boven de 12 ton dus euro vignet en 2100 kilo laadgewicht. Geen idee wat jullie paarden wegen, maar die van mij met hun 1.75.....
En dan wil je ook nog een dekbed, pan en ga zo maar door meenemen.
Lithya schreef:Knoek schreef:Ach het lijkt wel of alles wat met paardenvervoer te maken heeft een gewichtporbleem heeft.
Zet maar eens een nieuwe net afgeleverde full opties trailer op de weegbrug.....
Bij anemone staat een prachtige 4 paards vrachtwagen. Gewicht al boven de 12 ton dus euro vignet en 2100 kilo laadgewicht. Geen idee wat jullie paarden wegen, maar die van mij met hun 1.75.....
En dan wil je ook nog een dekbed, pan en ga zo maar door meenemen.
Dekbed moet je dan vervangen door de paardendekens die je paarden dragen. Pan… dat wordt een koude eenhaps uit de emmer.
Best erg dat dit legaal zo mag worden aangeprezen