Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ilse_299 schreef:Goedemorgen,
Al een tijdje ben ik enorm in dubio wat betreft het houden van mijn haflinger pony. Ik zit er erg over na te denken om haar weer terug te geven aan de vorige eigenaresse, alleen weet ik nog niet of ik hier 100% goed aan doe.
Ten eerste is het geen wat ik graag doe (buitenritten maken in het bos). Dit hoeft niet perse in draf of galop, alleen is het wel mijn ideaalbeeld om soms een lekkere sprintje te maken. Helaas is er bij mijn Haflinger sinds eind vorig jaar artrose geconstateerd in haar rechter voorbeen in de kogel. Uitsluitend kreeg ik ook nog het bericht dat het hoogstwaarschijnlijk in haar achterbenen zit (linksvoor zit ook artrose in de kogel sinds 2013). De DA gaf als advies dat het eventueel wel mogelijk is op goede dagen stapritjes te maken en/of eventueel een drafritje erbij, maar dat ik er niet te veel van moest gaan verwachten.
Nu is het daadwerkelijke probleem niet dat ik geen ritjes meer kan maken wat ik graag voor ogen had dagritten, strandritten etc. (natuurlijk is het wel een hele inlevering en vind ik het ontzettend jammer dat ik niet alles eruit kan halen wat ik zó graag wil) alleen wat mij nog meer laat twijfelen is dat ik probeer om met haar een stapritje te maken (aan de hand) naar het bos toe, dat mevrouw verlatingsangst krijgt tegenover haar kuddegenoot. Ik heb vorige week een helse tocht gehad met het continue in toom proberen te houden, aan een ontzettende drukke 80 weg. Het zweet brak me aan alle kanten uit, omdat het ontzettend fout had af kunnen lopen. Het komt er dus op neer dat ik nu niet alleen met haar op pad kan (zelfs niet belast). Conclusie, als ik met haar alleen op pad wil, dan moet ik eerst werken aan ons vertrouwensband (blijkbaar). Ik merk dat ik hier gewoon niet heel erg trek in heb. Vooral omdat ik weet dat ik niet alles meer met haar kan doen en ook omdat het me allemaal wat te moeilijk wordt. Aan de andere kant vind ik het ook niet eerlijk om haar door deze redenen weer terug te brengen naar haar vorige eigenaresse. En wil ik ook niet te snel opgeven doordat er bepaalde dingen niet lopen zoals ik dat voor ogen heb.
Wat is reeel?
ilse_299 schreef:Conclusie, als ik met haar alleen op pad wil, dan moet ik eerst werken aan ons vertrouwensband (blijkbaar). Ik merk dat ik hier gewoon niet heel erg trek in heb.
Neon schreef:Wil de oud eigenaar het dier uberhaupt terug hebben dan?
Ze zal hem met een reden verkocht hebben... en ik kan mr voorstellen dat je er niet op zit te wachten om een kapot dier terug te nemen...
Hoe lamg heb je het dier al? En heb je particulier gekocht of bij een bedrijf?
ilse_299 schreef:Neon schreef:Wil de oud eigenaar het dier uberhaupt terug hebben dan?
Ze zal hem met een reden verkocht hebben... en ik kan mr voorstellen dat je er niet op zit te wachten om een kapot dier terug te nemen...
Ik zal mijn advertentie even aanpassen. Ik heb haar sinds augustus als lease pony. In December heb ik met de eigenaresse overlegd (vanwege de artrose ) en hebben wij de keuze gemaakt dat ze bij mij mocht blijven. Aangezien ik wel een band met haar heb en haar liever niet weer wil laten verhuizen. Als afspraak is er toen gemaakt dat de pony altijd weer terug gebracht mag worden naar haar. Iedereen verklaarde mij als gek om haar toentertijd te houden. Aangezien het niet “mijn” probleem was en ik voor de rest niks meer kan met een weidemaatje/licht stapwerk.
ilse_299 schreef:Neon schreef:Wil de oud eigenaar het dier uberhaupt terug hebben dan?
Ik zal mijn advertentie even aanpassen. Ik heb haar sinds augustus als lease pony. In December heb ik met de eigenaresse overlegd (vanwege de artrose ) en hebben wij de keuze gemaakt dat ze bij mij mocht blijven. Aangezien ik wel een band met haar heb en haar liever niet weer wil laten verhuizen. Als afspraak is er toen gemaakt dat de pony altijd weer terug gebracht mag worden naar haar. Iedereen verklaarde mij als gek om haar toentertijd te houden. Aangezien het niet “mijn” probleem was en ik voor de rest niks meer kan met een weidemaatje/licht stapwerk.
Okay dat had ik nog niet gezien.Ze kan dus alleen nog maar als weidemaatje eigenlijk.Heb je die band met haar,die je eerst deed besluiten dat ze bij jou kon blijven,nu niet meer dan?
DuoPenotti schreef:Nu met je aanvullende berichten zou ik zeggen, terug brengen.
Betreft karakter past ze al niet bij jou en nu ook nog de artrose.
Dat is het voordeel van lease.
tamary schreef:Overleg met eigenaar & DA over 2 weken goede pijnstilling en kijken wat n.a.v. verschil dan de volgende stap zou moeten zijn. Slecht gedrag en zeker in de vorm van verzet kan net zo goed komen vanuit pijn als vanuit mens is niet relevant.