Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Koekie73 schreef:Ja hoor superblij. Daarom hoop ik ook dat mijn dochter er niet alsnog vanaf groeit. Hij heeft een geweldig karakter en gaat nergens heen
Ik verbaas me alleen wel enorm over de gang van zaken.
Zal wel gebeurd zijn in overleg omdat dat beter verkoopt. Niet netjes wat mij betreft, maar uiteraard weet ik dat het gebeurt.
(grapje he, voordat ik heel bokt over me heen krijg
)
Oakland1990 schreef:Hangt er ook vanaf in welke situatie ze meten. Heb een gehad die thuis amper de 1,59 haalde met ijzers en op de kliniek met keuren was die 1,62m, ook 3 cm verschil. Bij een paard maakt het minder uit, maar wat ze uithalen om pony's er in te meten kunnen ze dus ook in de andere richting om hem gunstiger te laten overkomen voor verkoop.
toen de dienstplicht nog bestond, probeerden echt lange kerels boven de bovengrens uit te komen door tot heel kort voor de meting geheel gestrekt te blijven liggen. Scheelde echt een paar cm t.o.v. de hele dag al rechtop staan/lopen. Nou lopen pony's natuurlijk niet rechtop, maar er zijn echt factoren om de stokmaat legaal te beïnvloeden. MarcoBorsato schreef:In mijn ponytijd ging ik ook met meetlat bij een pony kijken, is dat niet meer gebruikelijk? Altijd zelf nameten. Maar heel vervelend dat er gefraudeerd is, zeker als het zo'n leuk diertje is.
pillow schreef:MarcoBorsato schreef:In mijn ponytijd ging ik ook met meetlat bij een pony kijken, is dat niet meer gebruikelijk? Altijd zelf nameten. Maar heel vervelend dat er gefraudeerd is, zeker als het zo'n leuk diertje is.
Als de stokmaat die in het paspoort staat door een erkende KNHS meter gedaan is, ga je dat bij aankoop toch niet nameten. Dan ga je er toch van uit dat dat klopt? Dat hij nu kleiner blijkt te zijn is wel heel vreemd, wat dus betekent dat de vorige meter niet juist gehandeld heeft, oftewel gefraudeerd ws in opdracht van de eigenaar.
Wedstrijd pony's moeten ieder jaar van de KNHS tot hun achtste gemeten worden, en dat is altijd al zo geweest, dus niet iets van de laatste jaren.