Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Nelleke_ schreef:Helaas zijn er geen mazen in het web van de gemeente, alles waarin je eventueel met een paard in zou kunnen rijden, ongeacht formaat of omheining, zien ze als een rijbak.
_Nelleke_ schreef:Helaas zijn er geen mazen in het web van de gemeente, alles waarin je eventueel met een paard in zou kunnen rijden, ongeacht formaat of omheining, zien ze als een rijbak.
Het gaat om een rijbak zonder verlichting, we wisten al dat verlichting hier sowieso niet vergund zou worden (ivm vleermuisroute oid).
JorineV schreef:Jeetje dat is wel een vervelend "vergissinkje" zeg... In jouw plaats zou ik als eerste stap juridisch advies willen inwinnen over de consequenties van verkeerd voorgelicht zijn
_Nelleke_ schreef:Damian, dank voor je reactie, het 'foutje' was dat ze zich bij het principe akkoord hebben vergist in de procedure en dat dit dus niet kan met een 'simpele' omgevingsvergunning die we nu hebben aangevraagd, maar dat hier een bestemmingsplan wijziging voor nodig is.
Citaat:[...]
De gemeente neemt een positief principestandpunt in ten aanzien van het verzoek om een paardenbak voor hobbymatig gebruik achter een woning te realiseren.
Uitgangspunt in de beoordeling of het mogelijk is om af te wijken van het bestemmingsplan ten aanzien van het realiseren van een paardenbak, is dat er geen mogelijkheid bestaat om binnen het bouwblok een paardenbak van het aangevraagde formaat te realiseren. [...] Het beleid van de gemeente staat afwijken van het bestemmingsplan hierin niet in de weg
Het gebied leent zich voor landelijk wonen. [...] Er is geen sprake van open landelijk gebied en een paardenbak kan niet worden beschouwd als een onaanvaardbare invulling van voormalige agrarische gronden.
_Nelleke_ schreef:Nee we hebben geen bezwaar gemaakt omdat we bang zijn dat we daarmee de gemeente tegen ons keren en straks helemaal nooit meer een vergunning krijgen.
Helaas zijn de plannen van de gemeente in maart 2019 herzien en toen was de grond nog niet in ons bezit. Dat is nog wel een goede optie als we het uiteindelijk helemaal niet voor elkaar krijgen.
De kosten voor een uitgebreide procedure hier zijn 7500,-. Ook dit vind ik nogal een flinke som met geld waar we geen rekening mee hadden gehouden, maar naar mijn weten wijzigen we hier de bestemming ook niet mee.
Babootje schreef:Als je de koop van het stuk grond onder voorwaarde vergunning rijbak hebt gedaan, neem ik aan dat je de koop ook weer kunt ontbinden nu de vergunning niet wordt verleend.
_Nelleke_ schreef:Nee we hebben geen bezwaar gemaakt omdat we bang zijn dat we daarmee de gemeente tegen ons keren en straks helemaal nooit meer een vergunning krijgen.