Zadelsteun voor in de auto

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hieltje

Zadelsteun voor in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 00:52

Hoi,

Ik zou graag een zadelsteun hebben zodat ik mijn zadel veilig kan vervoeren in de auto. En dat er nog genoeg ruimte over blijft voor de overige spullen. Nu twijfel ik tussen 3 verschillende.

Ik zou hier graag ervaringen over horen zodat ik een geen miskoop heb straks.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes

alice0cullen

Re: Zadelsteun voor in de auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 01:39

Ik zou zelf gaan voor de tweede. Lijkt mij de meest stabiele voor in de auto en voorkomt meteen dat de spullen onderin rond gaan schuiven. De derde lijkt mij onpraktisch, een keer flink remmen en je zadel kukeld er alsnog af, en de bovenste neemt denk ik nog wel wat ruimte in, plus dat ik het wieltje niet echt begrijp. Of is die hoog genoeg om mee te rollen als een trolly?

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 01:42

Ik heb die groene. Bevalt prima. Hij blijft wel in de auto staan want hij draagt niet eeg makkelijk. Als er spullen in liggen en met je zadel erop is t best zwaar. Thuis heb ik een stang waar ik m op hang en op stal hang ik m meteen op de poetsplaats.

Die eerste lijkt me erg groot, t moet wel achterin je auto passen.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 07:18

Hier ook de tweede en die bevalt goed :j Die eerste lijkt me inderdaad niet geschikt voor in de auto? Volgens mij is die meer om je zadel op stal van de ene naar de andere kant te vervoeren?

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 07:56

Hier ook de 2e. Blijft ook in de auto want niet prettig om mee te zeulen.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:08

Hier ook de tweede.
Ik heb een bontje onder het zadel en dat is vrij glad. En krukje is wat aan de korte kant, dus heb het zadel er wel eens aan de achterzijde weer af geduwd in mijn enthousiasme :+ .

Bij mij blijft die ook in de auto. Mede ook omdat ik hem voor de veiligheid met een knelband gezekerd heb aan 2 bagageringen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:50

Niet een echt antwoord op je vraag maar misschien wel een idee:

Ik heb de hoedenplank er uit gehaald, en hang het zadel over de achterbank.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:52

Ik heb ook de tweede. Bevalt prima

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 08:53

Waar vindt je deze steunen? Lijkt mij nl ook super handig. Ik heb een bus, dus geen achterbank of iets dergelijks.

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:06

hieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-19 09:08

Dankjewel voor de reacties. Ik heb gehoord dat bij die tweede het zadel er nog weleens afschuift. Hebbenjulliehier ook last van?

@roosje78 ik heb gewoon gegoogeldop zadel houder auto.

De eerste is wel gemaaktvoor in de auto en is maar iets groter kwa afmetingen.
Afbeelding

ouzzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:15

De tweede werk hier super. Deze is goed te hanteren en erg handig.
Wel er opletten dat je er een koopt zoals deze van de foto. Hierbij is het tussenstuk vlak en heb je meer "opberg"ruimte .

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:21

ik denk dat die met dat wieltje gaat schuiven in de auto. Ik heb zo wel eens een trolley achterin de auto gehad (met gewicht erop) en ik werd knettergek van dat geschuif, bij optrekken, afremmen en ook in de bochten.

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:22

Ik heb de eerste. Zadel is er nog nooit afgegleden zelfs met enthousiast rijden.
Heb er een aantal dekjes opliggend om de wol in mijn zadel toch een beetje te beschermen tegen die fijne spijltjes.

Ook het ik tennisballen op de pootjes zonder wieltjes gezet omdat ik met een pick-up rond rij en het karretje geregeld naar voor moet trekken. Schuift niet op zich de wieltjes staan in de rijrichting

Het bakje eronder vind ik ook super handig. Alle spullen nodig om te rijden drop ik daar. Cap, jodpurs, chaps, borstels, beenbeschermers... Noem maar op is verbazend ruim

Anoniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:24

Die auto op de foto is wel een flinke bak, dat ding zou bij mij niet in de auto passen!
Die groene lijkt me het handigst, en dan inderdaad lekker in de auto laten staan.
Als je bang bent dat het zadel er alsnog af valt, dan kun je hem misschien een kwart slag draaien, dan is die kans al veel kleiner.

maitestar23

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 09:30

En gewoon een schraagje waarvan je de poten een stuk afzaagt?
Is niet zo groot dus je houdt ruimte over een na gebruik simpel in te klappen.

Afbeelding

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 17:48

Ik leg mijn zadel in de auto meestal op een IKEA-krukje, wel met een dekentje of een sjabrak eronder. Geen echte opbergruimte daaronder natuurlijk, maar ik heb wel gelijk mijn opstapje mee. Hoofdstel gaat dan over de achterboom van het zadel, dat blijft goed hangen. En een poetskistje past er ook nog best naast. Zadel pak ik met krukje en al uit de auto...

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 17:52

hieltje schreef:
Dankjewel voor de reacties. Ik heb gehoord dat bij die tweede het zadel er nog weleens afschuift. Hebbenjulliehier ook last van?

Ik had daar last van, zadel schoof er bij elk bochtje zo ongeveer vanaf. :+
Maar dat hebben we heel simpel opgelost door er een antislip matje op te lijmen. Sindsdien ligt het super stevig.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 21:22

Ik heb de derde. Ik vind hem ideaal omdat hij permanent jn mijn auto zit en weg geklapt geen ruimte inneemt. Ik heb hem wel met 2 tiewraps (?) vastgemaakt aan de hoodsteunen omdat hij anders omvalt in de bocht.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 00:21

roosje78 schreef:
Waar vindt je deze steunen? Lijkt mij nl ook super handig. Ik heb een bus, dus geen achterbank of iets dergelijks.
Ik heb die van mij besteld bij Agradi. Even zoeken op Stubbs Saddle Mate.

maitestar23 schreef:
En gewoon een schraagje waarvan je de poten een stuk afzaagt?
Is niet zo groot dus je houdt ruimte over een na gebruik simpel in te klappen.

[ Afbeelding ]

Dit had ik eerst. Dat is nog niet zo simpel als het lijkt. Er moet nog wel een flink stuk van de poten af. Dat betekent dat je of de bovenkant los maakt, inkorten en dan weer bevestigen. Of de scharnieren en dwarslatten naar boven moet zetten. Heeft wel een aantal jaren gefunctioneerd, maar viel uiteindelijk van ellende uit elkaar. En door de scharnieren is het minder handig om er spullen onder te hebben.
Ik klapte het ding trouwens nooit in.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 02:46

Ik heb deze van Ecurybois in Frankrijk:

Afbeelding

Kost 93 euro en er echt super blij mee.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 05:49

Ik heb de tweede, heb er twee en til ze ook gemakkelijk in en uit de auto als ik moet zadelen bij de bak. Met het zadel in de lengte richting ligt het wel stabieler dan als je hem een kwartslag draait, vind ik. Vind hem ook niet per se zwaar of onhandig. Heb ze juist gekocht zodat ik zadel en hoofdstel in een keer kan meetillen... Gebruik ze ook 3-4x per week.

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 05:52

Deze lijkt mij altijd wel handig omdatie zonder zadel echt bijna niets aan ruimte inneemt, doe je m aan de hoofdsteun zeg maar, ze hebben ook andere varianten maar kan m niet goed terugvinden hoe ik m bedoel 8)7 Afbeelding

En dan bijv vouwkratje voor rest van je spullen, heb je allerlei maten in en met handvaten dus makkelijk verplaatsen, vind ik op stal ook ideaal, alle losse dingen zitten in vouwkratjes bij mij :D

hieltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 09:07

Maddy_Paola schreef:
Deze lijkt mij altijd wel handig omdatie zonder zadel echt bijna niets aan ruimte inneemt, doe je m aan de hoofdsteun zeg maar, ze hebben ook andere varianten maar kan m niet goed terugvinden hoe ik m bedoel 8)7 [ [url=m/WIi9Vl.jpg]Afbeelding[/url] ]

En dan bijv vouwkratje voor rest van je spullen, heb je allerlei maten in en met handvaten dus makkelijk verplaatsen, vind ik op stal ook ideaal, alle losse dingen zitten in vouwkratjes bij mij :D

Deze gebruikte ik altijd maar nu een andere auto en daar hangt hij echt niet lekker aan de stoel

Desi_2409

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 09:24

Ik heb ook de tweede en ben er erg tevreden over.