Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
babeth23 schreef:Hallo,
Regelmatig worden een vriend van mij en ik gevraagd mee te gaan op een zoektocht naar een passend paard of pony. We vinden dit beide leuk om te doen en denken dat het zeer waardevol is wanneer er iemand meekijkt als je bijvoorbeeld je eerste paard gaat kopen. Uiteindelijk lees je te vaak dat een paard of pony weer te koop komt vanwege 'geen klik' of 'geen passende combinatie'. En aan het plaatsen van zo'n advertentie is meestal al heel wat leed vooraf gegaan voor paard en ruiter..
We denken er aan om een soort 'adviesbureau' op te zetten voor ruiters die een paard of pony zoeken in de prijscategorie zo tussen de €2000,- en €5000,-. Niet voor professionele ruiters en hele dure paarden dus, maar gewoon voor iedereen die op een fijne manier wil genieten van zijn paard en de paardensport.
We willen starten met het opstellen van een profiel van jou als ruiter waarin we onderzoeken wat je graag wilt en waar je ambities liggen (buiten rijden of toch een wedstrijd), hoeveel ervaring je hebt, of je angstig bent of juist helemaal niet, welke wensen je hebt e.d. Hiervoor gebruik ik graag mijn kennis en ervaring als psycholoog.
Daarna starten we, als je dat wilt, een begeleidde zoektocht naar het juiste paard/pony met jou waarbij we ons advies m.b.t. een bepaald paard baseren op onze gezamenlijke kennis en ervaring van paarden die we in de afgelopen 30 jaar (o.a. als instructeur en professioneel ruiter) hebben opgebouwd.
Mijn vraag aan jullie is: zien jullie hierin een meerwaarde en wat zouden je verwachtingen zijn?
upendo schreef:Ik vraag me allereerst af hoeveel het kost.
Als ik alleen al aan begeleiding en bedrag boven de zoveel 100 euro kwijt ben in deze prijsklasse zou ik sneller geneigd zijn om dat geld bij mijn "paardenbudget" te gooien.
Als het betaalbaar is zou het zeker wel een gat in de markt zijn voor mensen die niet zo in de paarden zitten, maar ik weet dan niet of het lucratief blijft voor jullie.
StalNollie schreef:upendo schreef:Ik vraag me allereerst af hoeveel het kost.
Als ik alleen al aan begeleiding en bedrag boven de zoveel 100 euro kwijt ben in deze prijsklasse zou ik sneller geneigd zijn om dat geld bij mijn "paardenbudget" te gooien.
Als het betaalbaar is zou het zeker wel een gat in de markt zijn voor mensen die niet zo in de paarden zitten, maar ik weet dan niet of het lucratief blijft voor jullie.
Het gebeurd wel vaak vanuit de omgeving en de provisie is dan vaak ze rond de 10%
Ik word ook weleens gevraagd maar weiger! Waarom zul je denken.
Puur om het feit dat niemend mijn vies aan kan kijken als de pony niet de pony blijkt te zijn wat het zou moeten zijn
Sclimpre schreef:En wat indien het paard niet door de keuring komt? Moet de klant jou dan betalen of niet? Jij hebt er dan je tijd ingestoken, maar als het paard afgekeurd wordt heeft de klant niets.