Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Uiteraard, anders was het niet meer dan logisch geweest dat de uitslag was verteld aan hen.
Enkel met ons. Dierenarts heeft ons ook geen sluitend advies gegeven. Gaf alleen aan dat wij het nog een keer moesten doorspreken met onze eigen dierenarts.
Aangifte? Waar zeg ik dat?
upendo schreef:Hoezo is het normaal dat een dierenarts de verkoper inlicht? De verkoper is geen opdrachtgever en de dierenarts zou dus naar mijn mening helemaal niks van doen moeten hebben met de verkoper.Enkel met ons. Dierenarts heeft ons ook geen sluitend advies gegeven. Gaf alleen aan dat wij het nog een keer moesten doorspreken met onze eigen dierenarts.
Heleennn schreef:Ik ben het wel met maximuss eens, je kan toch niet verwachten dat je het paard van de verkoper volledig klinisch kan laten keuren zonder daarbij de uitslag naar de verkopen/eigenaar vh paard te communiceren en zijn mening te delen? Ik snap ook niet goed waarom dit voor jou duidelijk een reden is om je eigen DA mee te slepen, ik zie nergens waar er sprake zou zijn van achterklap of andere vreemde praktijken tussen DA en verkoper. Ik zie oprecht niet waar de DA volgens jou de fout is ingegaan. Hij zou het paard wel kopen voor zijn dochter, nou oke dan? Hoe is het jouw probleem dat hij dit gezegd heeft?
Wat jouw advertentie betreft, ik zou er persoonlijk ook niet voor gekozen hebben om in mijn advertentie te vermelden dat het vorige paard is afgekeurd. Wat heeft dat te maken met je zoektocht naar een nieuw paard? Oke dat je vermeld dat je een paard wil dat correct is op foto, maar waarom moet je daar dan zo openbaar op internet bij vermelden dat het vorige paard is afgekeurd? Dat lijkt me eerder iets waar een volgende geïnteresseerde dan maar moet achterkomen bij de keuring, en op zijn beurt dan maar moet beslissen of hij ondanks de bemerkingen het paard toch wil kopen.
Babootje schreef:upendo schreef:Hoezo is het normaal dat een dierenarts de verkoper inlicht? De verkoper is geen opdrachtgever en de dierenarts zou dus naar mijn mening helemaal niks van doen moeten hebben met de verkoper.Enkel met ons. Dierenarts heeft ons ook geen sluitend advies gegeven. Gaf alleen aan dat wij het nog een keer moesten doorspreken met onze eigen dierenarts.
Op het moment dat je een paard gaat laten keuren dan heb je het paard gekocht onder voorbehoud van goedkeuring. Want waarom zou je anders een paard laten keuren en waarom zou de verkoper het paard dan helemaal naar de DA zeulen? Wil je de koop die je dus al hebt gedaan (onder dat voorbehoud) ontbinden dan moet je dat onderbouwen. Dan is het logisch dat de verkopende partij daar de "bewijzen" van ziet of hoort.
tita schreef:Dus jij vind dat alleen jij recht heb op de uitslag van de röntgen omdat jullie betaald hebben.
Als ik auto keur en wordt afgekeurd wil de verkopende partij ook de reden weten.
mavantos schreef:Ik snap wel dat je als verkopende partij graag geïnformeerd wilt worden, maar dat gebeurt pas nadat er is gesproken met de opdrachtgever en deze hiervoor toestemming heeft gegeven. Als je toch het paard wilt kopen ondanks de bemerking hoeft een verkopende partij dit niet eens te weten. Misschien hou je zoiets wel liever voor jezelf en het is het probleem van de verkopende partij niet meer.
En inderdaad bij afkeur laat je de verkopende partij weten waarom je afziet van de koop. Normaliter spreek je af dat bij afkeuring/negatief advies de verkopende partij betaald en uiteraard mogen zij de uitslag dan weten. Zij hebben dan immers betaald voor de foto's.