Na een hoop andere topics doorlezen zou ik toch graag jullie mening horen.
Vooraf; ik heb geen ruzie en wil op een nette manier weg, maar wil ook geen dingen laten liggen en dan dus extra betalen of langer moeten uitzingen.
De situatie:
Ik ben per 03 maart 2018 op mijn huidige stal komen staan, natuurlijk gewoon hele maand betaald. Inclusief een box, mesten, binnen en buiten zetten ( hele dag paddock ) behalve op zondag, biks en hooi. Mesten alleen de longeer paddock. Volpension dus, prijs 265.
Verder geen problemen, het enige nadeel later was dat ze op de paddock geen hooi kregen. Hiervan weet ik zelf niet meer goed of ze dat vooraf heeft aangegeven dat dat er niet zou zijn.
Nu kreeg ik 6 mei (zondag) een bericht, ze gaan het land weer op dus als je haar straks buiten zet mag dat. Het paard waar mijn merrie mee staat zou vanaf dag 1 dag en nacht buiten blijven. Nu kreeg ik erachteraan dat als ik wilde dat ze snachts binnen kwam dat ik dan 30 euro per maand moest bijbetalen. Dat wordt mij qua prijs te gek en heb haar dus buiten laten staan (opzich niet heel vreselijk natuurlijk). Maar eigenlijk heb ik haar het liefst gewoon snachts binnen staan. Uiteraard moet het land ook zelf gemest worden. Zomers doen zij dus niks behalve water geven en na enige tijd als het land kaal is bijvoeren. Maar de prijs blijft hetzelfde.
Ik heb vooraf mijn medische achtergrond verteld en aangegeven dat ik ooit al eens mijn bovenbeen en voet gebroken heb gehad (aparte keren) en van beide nog degelijk last heb. Dat ik dus alleen lekker van paard wil genieten en geen extra klussen en dergelijke. En mijn vriend geeft ook aan dat vooraf niks is vermeld over extra kosten in het zomer seizoen voor binnen en buiten zetten (en dat ze niet zo lastig waren met opzeggen, maar dat weet ik niet meer).
Nu heb ik door de (onverwachte) last van het land mesten en het constant heen en weer lopen naar achterin het land, plus toch de afstand huis/stal besloten dat het voor mij echt niet gaat en ik niks met paardlief kan doen hierdoor. Nu een week later staan ze dus een week op het land, heb ik niks met paard kunnen doen buiten dr land mesten. En heb ik besloten dat dit niet gaat en op zoek gegaan naar een andere stal, dichterbij en écht vol pension. Deze is gevonden en stal
gereserveerd.
Huidige stal eigenaresse op de hoogte gebracht via whatsapp (zodat het op papier staat) aangegeven dat ik het jammer vind wegens de locatie en dergelijke en het lichamelijk niet trek en eigenlijk per 1 juni weg zou willen.
Nu een dag later krijg ik een berichtje dat ze me toch aan de maand opzegtermijn vasthoud. Of ik dan per 1 juli wegga.
Ergens begrijp ik dat natuurlijk wel, maar ik red dit niet nog 1,5 maand. Ik was vooraf niet op de hoogte tot dus een week geleden dat er extra kosten en werkzaamheden bij zouden komen zomers.
Lang verhaal, maar wat denken jullie hierover. Mogelijkheid om eventueel maar een halve maand extra te betalen of om gewoon per 1 juni toch weg te kunnen. Of zeggen jullie toch tja pech en zing het maar uit? Een dubbele stalling voor een maand wordt voor mij te gortig helaas..
Ik hoor het graag, en hoef ook geen enorme relazen dat ik het zelf had kunnen bedenken. Ik dacht namelijk dat ik alles wel had aangegeven en dat ik alle informatie had. Er is trouwens geen contract en betaal per maand per bank.
Ik ben benieuwd naar jullie mening!
dat is wettelijk zo geregeld, tenzij anders vermeld in bijvoorbeeld een contract.