Overname over 2/3 maanden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Frysian90

Overname over 2/3 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 10:18

Hallo allemaal, ik ben een dame van 27 jaar en ik ben nieuw hier en ik rijd al bijna 20 jaar op manages. Nu wil ik graag mijn eerste paard gaan kopen. Heb nu een fries op het oog. Ben al een paar keer wezen kijken en ik ben helemaal verkocht.

Nu is mijn probleem dat ik hem pas in mei/juni kan overnemen ivm aankopen van het paard. Heb dan pas het bedrag bij elkaar.

Nu wilt de eigenaar er best op wachten en mag ik zovaak komen en gaan als ik wil maar mijn trainster van de manage vind het geen goed idee mocht er iets met het paard gebeuren daar op stal. Wat raden jullie aan? Want ik ben wel echt 100% zeker van mijn zaak dat ik hem wil overnemen. Wat zou slim zijn om afspraken te maken enzo? Misschien een contract opstellen? Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen!!

MarlindeRooz

Re: Overname over 2/3 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:20

Lekker doen! Super toch dat ze willen wachten. Is voor hun net zo goed een risico. :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:21

Contract lijkt mij handig. Doe je een aanbetaling of niet? Koop je het paard volledig? Of maak je pas na drie maanden het geld over? Dat zijn zaken die wel belangrijk zijn. Wordt er nog met het paard gereden?

Even terzijde. Als je dan pas het geld bij elkaar hebt, hou je dan rekening met andere onvoorziene uitgaven?

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:21

Op papier zetten dat paard nu onder verantwoording valt van eigenaar manege, pas bij volledige betaling gaat verantwoording over naar joum

Frysian90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-18 10:24

Lizzyy schreef: