Ik kon zo snel geen centraal of eerder topic hierover vinden, anders mijn excuses.
Het zit zo, ik ben langzaam op zoek naar een trailer om mijn paarden te vervoeren
en ik heb hier verder vrij weinig verstand van.
Ik weet ongeveer wel waar ik op moet letten qua gewicht etc, maar qua merken kom ik niet verder dan
iforwilliams (waar dus ook de voorkeur ligt). Wellicht zijn er nog een hoop andere, goede trailers, en hier roep ik graag jullie hulp in.
Wat heb ik nodig:
- Tweepaardstrailer
- Stevig! Ik heb 2 Clydesdales die, wanneer de jongste volgroeid is, beide de 850kg aantikken. Trailer moet dit dus mogen laden, maar ook kunnen laden natuurlijk. Ik begrijp dat de trailer op zich dan ook zwaar zal worden.
- Mijn auto (BMW X5) mag 2700kg trekken, volgens mijn berekeningen mag de trailer dan een 1000kg wegen, leeg (1000+850+850). Het duurt echter nog 3 jaar voor de jongste volgroeid is, dus tot die tijd kom ik met een trailer voor 2700kg zeker toe.
- Voorlader is handig maar niet noodzakelijk, ik ga nooit alleen
- Zadelruimte niet noodzakelijk, heb een groot koffer en mijn auto is toch al ongeveer een stal op zich (oeps)
Voorlopig denk ik aan een HB511 van iforwilliams, maar ik sta open voor tips betreffende merken etc..

Oh moest dit relevant zijn, ik heb zelf het juiste rijbewijs en de auto en trekhaak zijn gekeurd.
Ik heb de Belgische versies van markplaats afgespeurd, maar ook hier voornamelijk iforwilliams.