Ik heb een rare kwestie aan de hakken met het paspoort van mijn paard.
Mijn paard heeft een NL paspoort van de NDR, staat op een wei in Duitsland (ik woon in dezelfde straat als de wei ligt).
Nu is er controle geweest van 2 dierenartsen die voor de gemeente werkt hier in Duitsland over de identiteit van mijn paarden en moest paspoorten laten zien.
Nu is alles op het paspoort voorgedrukt, behalve het levensnr, deze is met een sticker erop geplakt, er is gedeeltelijk een stempel te zien op het einde, behalve over het sticker gedeelte (alsof het eraf gepoetst is door de jaren) (snappen jullie hem nog
)Nu is het zo dat ze daar gisteren een beetje moeilijk over zat te doen, dat ik hem nooit zo had mogen accepteren etc nouja ze gaf hem weer terug en is weg gegaan.
Omdat ik het toch apart vond, heb ik contact opgenomen met de vorige eigenaren of die wat wisten. Maar nee die hadden nooit controle gehad in NL en hen is het ook nooit opgevallen.
Tot mijn grote verbazing staat vandaag 1 van deze dierenartsen voor de deur en geeft aan dat ze het paspoort toch intrekken en ik een nieuwe moet aanvragen..

Ze wouden toch voor de zekerheid het chipnr uitlezen, dus hup erheen, chipnr klopt gewoon.
Nouja paspoort moest direct mee,ik heb nog even een foto gemaakt van het 1e blad waar alle info op stond en dat was het.
Heb direct contact gezocht met de NDR die het maar een raar verhaal vonden en aangaven dat er wel eens een sticker over het levensnr ging. Heb het levensnr gecontroleerd dit kwam gewoon overeen met paspoort en chipnr.
De dame die ik van de NDR aan de telefoon had gaf aan dat ik een duplicaat kon aanvragen kosten 33 euro! (Nou gok ik dat er dan ook de DA veklaring bij moet zitten ivm chipnr, krijg het formulier nog dus dit is een aanname, maarzag het bij een ander stamboek).
Mag zomaar een paspoort ingenomen worden? Ik vind het toch echt heel raar dat zij dit zomaar kan doen.
Ik wil morgen dan ook gaan bellen met de NDR en vragen of er niet "gewoon" een nieuwe stempel op gezet kan worden en dan zou die alsnog gewoon goed moeten zijn..
Heeft iemand ervaring hiermee of een soort gelijke situatie gehad?
. Maar de chip werkt toch, dat lijkt mij voldoende.