Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ze wijzen jullie alleen maar op de regels die bij het bestemmingsplan horen. Lijkt mij verder niets mis mee, behalve dat het niet is wat je verwacht had en bij je plannen past.
DanielleB schreef:Het is ook wel vaker zo dat je wel zand mag aanleggen, maar geen omheining. Dus je kan dan bijvoorbeeld wel een bak aanleggen, maar geen hekwerk er omheen plaatsen. Iemand die ik ken, heeft dus witte dressuurhekjes als afscheiding
Britta31 schreef:Maar begrijpen ze wel wat je er mee wilt?Ze denken misschien dat je actief gaat trainen terwijl het alleen knolhobbelen is.

Chiave schreef:Woon je toevallig in Bunschoten? Wij waren bereid alle kosten op ons te nemen voor het in orde maken van ons land, waarbij we de grond op zouden willen hogen, opnieuw in wilde zaaien en de sloten weer zouden dreggen. Nee hoor: "monumentale grond". Fiets eens langst die weilanden, dan zie je alleen nog maar vertrapte modderpoelen.
Nodig zo'n gemeentefiguur eens uit om te komen kijken. Hebben wij ook gedaan. Meneer moest ook even mee komen en kijken ín het weiland. Met z'n nette schoenen. Ze moeten echt vanachter dat bureau vandaan gesleept worden, want anders willen ze niet aan het werk.
). Weten dus wat voor naampje je er aan hangt. Paard neemt nogal een vreemde plek in in het Nederlands wetboek, terwijl een (goed werk)paard vroeger onmisbaar was op een boerenbedrijf. Heel historisch verantwoord dus om paarden te houden en er mee te werken (paard was immers historisch gezien de trekker! en die is er om te gebruiken). Margee schreef:Chiave schreef:Woon je toevallig in Bunschoten? Wij waren bereid alle kosten op ons te nemen voor het in orde maken van ons land, waarbij we de grond op zouden willen hogen, opnieuw in wilde zaaien en de sloten weer zouden dreggen. Nee hoor: "monumentale grond". Fiets eens langst die weilanden, dan zie je alleen nog maar vertrapte modderpoelen.
Nodig zo'n gemeentefiguur eens uit om te komen kijken. Hebben wij ook gedaan. Meneer moest ook even mee komen en kijken ín het weiland. Met z'n nette schoenen. Ze moeten echt vanachter dat bureau vandaan gesleept worden, want anders willen ze niet aan het werk.
Bestaat dat? Monumentale grond? Gebouwen wel.... Volgens mij is alles afhankelijk van het bestemmingsplan.
Grond ophogen mag niet zomaar, je moet sowieso een schone grond verklaring hebben als je al toestemming krijgt. Je kunt niet zomaar ergens grond vandaan halen en lekker gaan ophogen, zelfs niet als je zelf de "kosten voor op neemt", wat me overigens logisch lijkt voor je eigen grond.
Die gemeentefiguren kunnen best meevallen, zeker als je je vragen op een nette manier stelt. En anders stuur je een brief, heb je gelijk alles vastgelegd. Moeten ze gewoon antwoord op geven.
Ik vraag me bij dit soort dingen altijd af, gaat er wel gewoon eens iemand wat vragen voordat hij begint te blazen? En als je Nee als antwoord krijgt, geef je het dan direct op? Je krijgt vaak ook nog goede tips over wat wel mag.....