Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Maar hoe zit het bijvoorbeeld als het paard schade aan mijn paarden aanbrengt, of andersom?
Wat als het paard om welke reden dan ook uitbreekt en schade aan derden aan brengt?
Hoe zit het verzekering-technisch als er een paard van iemand anders op ons erf staat?
Shanna schreef:We gaan minimaal 1 x per week met de andere 2 weg, minimaal een dagdeel, en de shet is onlangs uit 3 weides gebroken om achter de trailer aan te kunnen rennen. Ook is de shet sinds hij geen buurvrouw meer heeft afgevallen waar verder geen andere oorzaak voor te vinden is. We hadden altijd 4 paarden dus de shet bleef nooit alleen achter, en de stsl naast hem was ook altijd gevult. Nu zetten we hem inderdaad met hooi en een brokjes-speelbal op stal als we weg gaan, maar dat vind hij niet leuk en hij wordt er alleen maar gestressed van. Vandaar dat we de 4e plek weer willen opvullen.
Sonja_vR schreef:Maar ook dat kan hard meevallen
Varieert gewoon echt met die oudjes
De ene geeft allerlei extra zorg nodig
De ander word 36 zonder knipperen
Biancaa schreef:Ik zou gewoon voor een eigen paardje gaan, dan kan je dochter toch ook al een band opbouwen met het paardje, ze hoeft er toch niet perse mee te rijden? Al zou ze alleen maar poetsen en af en toe samen met jou lekker wandelen etc. dan kunnen beide, dus paard en kind, zich al op elkaar inspelen.
Ik zou niet het risico nemen dat het oude paardje wel nog leeft (sommige worden zelfs over de 35) en dat je dan zelf geen plek meer hebt