Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
troi schreef:Tja dat kan gebeuren. Toen de diastase van mijn paard moest worden uitgeboord heeft mijn da erbij gezegd dat dat zo eenvoudig niet is en dat ze tijdens het boren niet kan zien wat ze doet en dus mis zou kunnen boren.
En tuurlijk moet je betalen, je betaald voor een dienst niet voor het resultaat. Een da is een mens en geen robot en dus kunnen ze fouten maken. Das klote maar wel menselijk
maikeltje schreef:Ik denk dat je het beste dit op een rustige manier bespreekbaar kan maken. Met direct op je strepen staan zou je bij mij irritatie opwekken. Als het goed is vindt de arts die dit veroorzaakt heeft dit net zo vervelend als jij en met een goed gesprek en wederzijds begrip zal hier echt wel uit te komen zijn.
cobiie schreef:Ik zou eerst de rekening afwachten, want ik lees nergens dat je deze reeds hebt gehad, en vervolgens wanneer alles toch op de rek staat even bellen om een afspraak te maken om de rekening met hun door te nemen.
Wanneer er duidelijk een fout gemaakt is zou ik ook niet betalen voor de kosten die daaruit voortvloeien.
Kuggur schreef:cobiie schreef:Ik zou eerst de rekening afwachten, want ik lees nergens dat je deze reeds hebt gehad, en vervolgens wanneer alles toch op de rek staat even bellen om een afspraak te maken om de rekening met hun door te nemen.
Wanneer er duidelijk een fout gemaakt is zou ik ook niet betalen voor de kosten die daaruit voortvloeien.
Hoe stel je je dat voor? Denk je dat je de betreffende dierenarts de rekening kan presenteren voor die kosten? Gratis vervolgbehandeling eisen? Zo werkt het dus echt niet.
Als er aantoonbaar sprake is van grove nalatigheid kun je eventueel procederen, anders heb je geen poot om op te staan en dok je gewoon.
Kuggur schreef:Dat is wat anders dan je eerst schreef.
Het is zeer moeilijk om medische missers vergoed te krijgen.Dat lukt bij mensenartsen meestal ook niet.Je wordt nog zieker en moet toch betalen.....Heel oneerlijk. jasmijn16 schreef:troi schreef:Tja dat kan gebeuren. Toen de diastase van mijn paard moest worden uitgeboord heeft mijn da erbij gezegd dat dat zo eenvoudig niet is en dat ze tijdens het boren niet kan zien wat ze doet en dus mis zou kunnen boren.
En tuurlijk moet je betalen, je betaald voor een dienst niet voor het resultaat. Een da is een mens en geen robot en dus kunnen ze fouten maken. Das klote maar wel menselijk
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Ja een arts kan een fout maken, maar dit betekend nog niet dat je zomaar alles goed moet keuren en alles maar moet betalen. Fout van de arts waardoor complicaties zijn opgetreden die er wanneer een arts meteen goed zijn werk doet er niet waren geweest. Sta op je strepen en betaal niet, of gedeeltelijk. Ook zou ik het paard in de gaten houden en aan de bel trekken als er iets veranderd.