Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Scum schreef:De mijne is tijdens zijn opfok tijd wel eens een kort stukje op de trailer geweest. Toen we hem gingen halen liep hij er zomaar op, 2paards trailer, en hij stond aan de linkerkant. Ik had mijn camera meegenomen en kon hem begluren tijdens de lange terugreis (uit de Eifel). Kwam thuis ook heel rustig van de trailer af, niks aan de hand.
Vooral zelf heel rustig blijven.
Gloa schreef:2 halsters over elkaar en minimaal 2 touwen. Trekken ze het ene kapot heb je de andere nog.
Met mijn jaarling heb ik ook het nodige te stellen gehad. Stond er zo op maar kreeg ondanks dat ze met de neus op de stang gebonden was toch 1 been er overheen. Los gemaakt en gelukkig zelf terug gesprongen, onder het tussenschot door gedoken en achterstevoren in het andere vak gaan staan. Gebruik dus oude touwen waar de rek al uit is!
Gloa schreef:Met een kleintje kan dat maar met alles vanaf een flinke pony niet. Tenzij je een beer van een jeep hebt die een grote kogeldruk kan hebben en dito trailer. Als er 600kg de hele rit voor in de neus staat dan is dat slecht voor de combi en breng je ook de wegligging van het geheel in gevaar.