Wat kan je ervoor vragen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lovemyponys5

Wat kan je ervoor vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 08:21

Hoi,
Ik ben laatst bij een mooie grote e pony gaan kijken. En die mensen hebben aan mij gevraagd wat ik ervoor wilde geven maar ik heb gezegd dat ik dat eerst moet overleggen. Wat vinden jullie?
Ras: wehls e
Leeftijd:2
Geslacht: merrie
Nog nooit bij een hoefsmid geweest. Kent geen mensen geen halster niks en is heel angstig. Ze komt wel bij je kijken maar altijd op grote afstand. Niet geënt niet gechipt niet ontwormd en geen papieren.
Het enige voordeel is is dat ze verder gezond is lief en heel mooi zwart met vier witte benen en een kol. Dus als ik haar koop is dit allemaal voor mijn rekening. En zal ik eerst moeten oefenen met haar want anders gaat ze nooit de trailer op. En kan ze niet bekapt worden.
Waarom ik haar niet gewoon laat staan?
Omdat in thuis al 4 verwaarloosde en mishandelde pony's heb en ik daar veel ervaring mee heb en ik vind dat dese merrie een 2de kans verdiend. En ik ben ook egy een klik met haar .

Pluttersput

Re: Wat kan je ervoor vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:24

Klinkt als een leuk project. Alleen je voordeel dat ze verder gezond is zou ik niet zo uit durven spreken.
Een pony die nooit ontwormd en in de hand is geweest.. En nooit bekapt, ik zou me daar even achter de oren voor krabben en als het even kan zeker laten keuren. Anders betaal je misschien alsnog teveel.

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:25

Klinkt gewoon als een jong paard en hoe bedoel je tweede kans? Is ze ook verwaarloosd dan?
En wat wil jij er aan uitgeven?

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 08:26

Pluttersput schreef:
Klinkt als een leuk project. Alleen je voordeel dat ze verder gezond is zou ik niet zo uit durven spreken.
Een pony die nooit ontwormd en in de hand is geweest.. En nooit bekapt, ik zou me daar even achter de oren voor krabben en als het even kan zeker laten keuren. Anders betaal je misschien alsnog teveel.

Ja ik laat haar sowieso eerst checken. Maar ik bedoel meer van ze is goed op gewicht en niet ziek zover ik kan kijken maar tuurlijk laat ik haar eerst nakijken

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 08:27

Lienek schreef:
Klinkt gewoon als een jong paard en hoe bedoel je tweede kans? Is ze ook verwaarloosd dan?
En wat wil jij er aan uitgeven?

Een jong paard? Niet gechipt ontwormd geënt bekapt en de hoeven zijn veel te lang maar dat is ook de rede dat ze haar weg doen. Omdat ze er niet naar omkijken. Zijn hun eigen woorden

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:29

500-1000 euro.

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:29

Wat vragen ze ervoor dan?

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 08:31

Pluttersput schreef:
Wat vragen ze ervoor dan?

Daar zijn ze nog niet over uit... En wij moesten maar een bod doen. Vandaar dat ik het vraag want ik zou het niet weten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:33

Dat is niet echt te zeggen.
Niet gechipt, ja ach.
Niet bekapt, genoeg jonge dieren die zelden bekapt worden.
Niet intwirmt vind ik wat ernstiger maar als ze geen wormenbuik heeft is het dus verder een normale gezonde 2 jarige met nog weinig omgang.
Dat is beter dan een doodgeknuffelde 2 jarige.
Dus de vraag is, wat kost een gemiddelde 2 jarige welsh.

Als ze er vanaf willen kun je gewoon zo laag mogenlijk starten.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:34

Behalve het ontwormen en indien het nodig is geweest bepakken vind ik het geen probleem dat er niets mee gedaan is. Ik heb mijn paard nou eenmaal het liefst zo groen mogelijk. Ik zie dat trouwens ook niet als verwaarlozing als het dier verder in goede gezondheid verkeerd.

Ik heb geen idee wat een Welsh kost, maar zou er de gangbare prijs voor betalen. In overleg kun je inderdaad nog vragen of ze de kosten van het chippen en aanvragen paspoort voor hun rekening willen nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:38

kimberly1995 schreef:
500-1000 euro.

En waar basseer je dit op?

Hier zou ik er maximum nog €300 voor geven, maar eerder €200. Welsh merrie, ouders toppers op keuring, doodbraaf, gechipt, papieren en goed bekapt gaat hier voor €800.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:38

De eigenaren zullen het paard sowieso op hun kosten moeten laten chippen en een paspoort moeten aanvragen. Zonder dat mag het paard het erf niet af.
Hoe wil je het dier laten nakijken/keuren als het niet eens halstermak is?
Ik zou zeggen, 500 euro is een meer dan mooi bedrag voor al het werk dat je er nog aan zult hebben, plus het achterstallig onderhoud.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:45

Ik zit niet in de Welsh pony's...maar voor een grote E met de beschrijving die je geeft lijkt e500,- mij ook een prima prijs.

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 08:51

Het is niet een gewone gezonde 2 jarige
Want de hoeven hadden egt bekapt moeten worden ze zijn nu veel te lang en dat zou een paar x moeten gebeuren voor ze weer goed staat echter heeft dit gelukkig niet voor slechte beenstand gezorgd. Het is natuurlijk voor een jong paard niet erg om niet mak te zijn maar voor dat we deze überhaupt kunnen aaien zij. We al even verder. Maar het was gelukkig geen probleem als we eerst een maandje met het halster willen oefenen voor we haar meenemen en als we haar dan aan heg halster hebben kan ze ook gekeurd worden op eventuele verborgen gebreken

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 08:54

Wat voor welsh is het? De prijs voor een Atje is 300. Voor een NWR het 5voudige en voor een cob weer anders.

dushishoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:02

400 maximaal.
En dan nog de eigenaren chippen laten regelen.
Keuren zou ik nooit doen voor zo'n beestje. Voor dat bedrag neem ik het risico.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:29

woon je vlakbij dan?anders is het toch niet haalbaar om dagelijks over en weer te rijden om met het diertje bezig te zijn?heeft ze nu een halster om?anders vraagt het al uren en uren en soms weken alvoor je der een halster omkrijgt,dan kan ze nog niet lopen aan een halster,laat staan een trailer opstappen.

ik zou zoiets anders aanpakken als je ervoor zou gaan.

braaf,rustig paard op een 2-paards trailer zetten en ze erop drijven,gewoon los,en er zo mee naar huis.

want daar heb je dan veel meer mogelijkheden om met haar bezig te zijn.

door ze zo te vervoeren gaat ze ook geen trauma krijgen of iets dergelijks,want een braaf en rustig paard ernaast zal enorm veel gaan uitmaken.

maar op een vreemde locatie met zo'n jonkie beginnen lijkt me onbegonnen werk,of je moet er zo goed als tegenwonen.

zo'n dier is nu toch verre van bijna verwaarloosd.menig jong paard heeft te lange hoeven.

niet gechipt zou ik me niets van aan trekken,naar huis halen en zelf alles in orde brengen,als de prijs ernaar is natuurlijk.
wettelijk mag het niet,maar hoeveel mensen zijn al tegengehouden met een trailer om te controleren of de paarden gechipt zijn?de kans is groter dat je met je auto politiecontrole krijgt dan dat je hiervoor gecontroleerd wordt.

indien je ervoor wil gaan,zou ik gewoon betalen en zorgen dat ik ze zo snel mogelijk thuis heb.
pas dan kan je zien hoe je ze het best aanpakt,wanneer dat ze klaar is om gekapt te worden,gechipt te worden,.....

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:33

Een tweejarige die nog niks gewend is, zou ik niet gelijk verwaarloosd en mishandeld noemen, dat etiketje wordt tegenwoordig overal zo gemakkelijk opgeplakt. ..

Maarre. ..400 lijkt mij een keurig bod!

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:49

Ik heb pas een pony (D-Pony) ruin van 2, nog niet in de hand geweest, geen ontworming en niet geschipt. Gekocht voor 225,- en dat vond ik een goede prijs.
Heb erg als je hem ophaald, je hem eigenlijk niet mag vervoeren zonder chip.
Voor een E-pony zou ik er 100/200 boven op leggen als die verder gezond oogt. De pony die ik kocht, was ook nog is enorm mager en slechte vacht.

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 09:58

Om heel eerlijk te zijn...?? Minder dan de slachtprijs, aangezien voor de slacht je er een chip en paspoort bij moet hebben, dus die kosten moet je er nog afhalen...

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 10:33

Ik zeg niet zomaar verwaarloosd hoor weet egt wel waar ik het over heb..... Dus oordeel ook niet te snel over mij.
Maar goed het is 10 minuten rijden vanaf mijn stal dus tis haalbaar om daar het halster te gaan trainen etc. En een braaf paard voor erbij op de trailer word lastig. Maar goed ze draagt nu ook geen halster in de wei ze heeft überhaupt nog geen halster gezien
Maar dat is het probleem niet want zoals ik al zei heb ik hier ervaring mee etc maar vroeg me alleen af wat jullie ervoor zouden geven

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 10:34

Donja schreef:
Om heel eerlijk te zijn...?? Minder dan de slachtprijs, aangezien voor de slacht je er een chip en paspoort bij moet hebben, dus die kosten moet je er nog afhalen...

Maar waarom slachtprijs?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:39

Lovemyponys5 schreef:
Ik zeg niet zomaar verwaarloosd hoor weet egt wel waar ik het over heb..... Dus oordeel ook niet te snel over mij.
Maar goed het is 10 minuten rijden vanaf mijn stal dus tis haalbaar om daar het halster te gaan trainen etc. En een braaf paard voor erbij op de trailer word lastig. Maar goed ze draagt nu ook geen halster in de wei ze heeft überhaupt nog geen halster gezien
Maar dat is het probleem niet want zoals ik al zei heb ik hier ervaring mee etc maar vroeg me alleen af wat jullie ervoor zouden geven

De hoeven zijn te lang zeg je. Verder ziet ze er goed doorvoed en gezond uit, zeg je ook.
Natuurlijk had ze bekapt moeten worden, maar waarop baseer je dan verder dat ze verwaarloosd is?

Lovemyponys5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-16 10:48

Mede door de andere paarden die wel volwassen zijn die er staan.... Allemaal "wild" kennen niks maar goed das nie zo erg. Clownshoeven en onverzorgd. Staan hoog in de blub...
Dat noem ik verwaarloosd maar die mensen zeggen zelf ook dat het niet kan en dat het zo niet goed is drm moeten ze ook weg

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-16 10:51

Sizzle schreef:
Dat is beter dan een doodgeknuffelde 2 jarige.

Die snap ik even niet, hoezo?