Indeling trailer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jojoni

Indeling trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 15:48

Hallo allemaal!

Sinds kort heb ik mijn eerste eigen trailer *\o/* !
Het is een Ifor Williams trailer met best veel ruimte van voor. Als ik voorheen weg ging met de trailer
had ik meestal mijn eigen spullen in de auto liggen. En de buren hebben in hun trailer een steekkar met een zadelsteun staan.
Beide systemen vind ik eigenlijk niet erg makkelijk.

Hoe heeft bokt hun trailer ingedeeld? Wat is makkelijk/niet makkelijk aan jullie indeling?
Kunnen jullie mij helpen met het indelen van mijn trailer?

Maureen95

Re: Indeling trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 15:52

Leuk dat je een eigen trailer hebt! Heb je een foto van de trailer? Dan kunnen we beter kijken hoe het er van binnen uitziet en het beter indelen :)

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 15:56

Maureen95 schreef:
Leuk dat je een eigen trailer hebt! Heb je een foto van de trailer? Dan kunnen we beter kijken hoe het er van binnen uitziet en het beter indelen :)

Het is gewoon een standaard trailer. Ifor williams HB511. Ik weet niet of je daar wat aan hebt?
Het is vrij ruim van voor maar als je een steekkar neerzet (zoals de buren) vind ik dat je echt veel plaats verliest..

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:18

Een trailer is ontworpen voor de veiligheid van het paard. Het daarin plaatsen van niet bedoelde objecten zijn een potentieel risico voor het paard (ja, zelfs het hooinet). Een steekkar voor in de trailer zoals jouw buren dat doen vind ik dan ook een groot gevaar voor de paarden. Als je ruimte wil in je trailer voor harnachement, laat dan een zadelkamer inbouwen door een terzake deskundig persoon of bij een dealer.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:19

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 16:21

Ifor heeft zo'n zadelkast die speciaal gebouwd is voor de ifor trailers en is dus veilig.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 21:32

Sorry hoor maar weten jullie wel wat zo'n rotding kost? Dan maak ik liever zelf een kast die ik kan vastzetten.. maar dan moet ik wel weten hoe ik die ga indelen ;)
Hoe vervoeren jullie je spullen dan?

Bedankt Ibbel voor de tip! Ik ga eens kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 21:38

Heb je een voorlader?

Een trailer is zo ontworpen dat hij naast veilig voor je paard hij ook veilig is op de weg. Ga je zelf knutselen in de neus en de gewichtsverdeling in de trailer verstoren dan ga je dat zeker merken in de wegligging en tenzij je een flinke jeep hebt kom je ook in de knel met je kogeldruk.

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 21:41

Gloa schreef:
Heb je een voorlader?

Een trailer is zo ontworpen dat hij naast veilig voor je paard hij ook veilig is op de weg. Ga je zelf knutselen in de neus en de gewichtsverdeling in de trailer verstoren dan ga je dat zeker merken in de wegligging en tenzij je een flinke jeep hebt kom je ook in de knel met je kogeldruk.

Ik heb een voorlader en een flinke jeep :) ik had net ook al iets gelezen van kogeldruk. Zeker iets om rekening mee te houden!

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:45

Ik heb de zadelkast van Ifor (tweedehands kunnen kopen). Het handige is dat hij wielen heeft, dan kan je de voorladen blijven gebruiken. Maar hij is erg krap (zadel past er net in, hoofdstel kan maar net).

Het is een gewone kast, die je vastzet aan de stangen aan de voorkant. Dus makkelijk na te maken volgens mij.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:51

Waar je ook eens naar kunt kijken is naar de systemen die DA's en hoefsmeden gebruiken om kastjes ed in hun auto's vast te zetten. Dat zijn vaak handige kliksystemen op de bodem.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:16

jojoni schreef:
Hoe vervoeren jullie je spullen dan?

Gewoon, achter in de auto. Heb een zadelkrukje geknutseld van een houten schraagje (poten ingekort o.a.). Sjabrak en hoofdstel kunnen over het zadel liggen. Laarzentas en de rest zet ik er naast. En de bodyprotector hangt aan een haakje.

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:19

Santos_05 schreef:
Ik heb de zadelkast van Ifor (tweedehands kunnen kopen). Het handige is dat hij wielen heeft, dan kan je de voorladen blijven gebruiken. Maar hij is erg krap (zadel past er net in, hoofdstel kan maar net).

Het is een gewone kast, die je vastzet aan de stangen aan de voorkant. Dus makkelijk na te maken volgens mij.

Ik heb ook de Ifor zadelkast, overigens al bij de trailer bijgekocht. Voor je zadel vind ik het allemaal wat krapjes, waar ik hem vaak voor gebruik is bezwete dekjes, vieze stijgbeugels en dergelijke, dat hoeft dan niet in de auto te liggen. Zadel gaat gewoon in de achterbak van de auto, ruimte zat :')

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:36

Inderdaad, als we een weekend weg gaan scheelt het een hoop paardenzweetlucht in de auto ;-)

@kimmej, hoe zet jij hem vast?

BoRo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 14:58

Ik heb dezelfde trailer, maar ik vervoer altijd maar 1 paard erin. Op de andere "paardenplek" heb ik een dekenkist (los) staan met alle spullen behalve mijn zadel en hoofdstel, die liggen in de auto.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 19:04

Ik heb vandaag ook een HB506 gekocht en ben ook op zoek naar een manier om hem wat in te richten om spulletjes op te bergen. Ik lees even mee.
Ik dacht ook eerder aan een concourskast (mobiele zadelkast) en die dan plaatsen waar het 2de paard normaal zou staan. Maar hoe je die dan bevestigt? Geen idee...

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 14:48

Santos_05 schreef:

Welke stangen zijn dat dan? Want ik heb wel een stang helemaal bovenin maar niet van onder..
Ik dacht er al aan om te kijken of ik die stang misschien naar beneden zou kunnen verschuiven (ik heb meerdere trailer gezien die de stang niet hebben dus het is denk ik niet voor stevigheid) en dan daar mijn zadel overheen gooien. Die zou dan bij het raampje aan de voorkant hangen.
Ik weet alleen nog niet of dat past. En het nadeel zou dan zijn dat ik mijn hoofdstel, longe, ... niet meer kan ophangen aan die stang.

Een zadelkast is ook niet alles hoor ik hier.. Als ik dus met 2 paarden zou gaan of met een paard zou dresuren en springen zouden de zadels al niet in de ifor williams zadelkast passen..
Zadels in de auto vindt ik ook nog kunnen maar vliegendekens, fleecedekens, dekjes, poestkoffer,.. dat begint al snel te ruiken en ik gebruik de auto ook op andere momenten. Plus als je een fijn systeem hebt zou je poetskoffer ed bv ook in de trailer kunnen blijven staan door de week..

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 14:51

Ibbel schreef:
Waar je ook eens naar kunt kijken is naar de systemen die DA's en hoefsmeden gebruiken om kastjes ed in hun auto's vast te zetten. Dat zijn vaak handige kliksystemen op de bodem.

ik ga eens googlen naar die kliksystemen.. Misschien kom ik dan nog bij andere handige dingen uit..

Voor de rest; alvast bedankt voor jullie antwoorden en het meedenken!
Ik dacht ook al aan een kast/kist naarst het 1e paard. Maar in de toekomst wil ik toch echt met 2 wegkunnen en dan zit ik weer met hetzelfde probleem.
Wel interessant dat hier meer mensen over nadenken!

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-16 15:01

Ik lees net in een heel oud topic dat iemand een tuinkussenkist op zijn kant had gezet, daar wat planken in geschoefd en zo de spullen had opgebergd..
Als je die nu op zijn kant zet en er een buis in vast maakt kun je daar je dekje en opgevouwen deken op leggen (lijkt mij). En dan op de bodem je poetskist.
Dan pak je zo'n elastiek voor op de fiets (zo'n bagagebinder ding) en die maak je vast om de kist aan de trailer zodat hij niet kan omvallen.
Zou dat een idee zijn?
Het moet dan wel een vrij lange kist zijn zodat ik mijn 2 poetskisten kwijt kan (1 met borstels en 1 met stiekjes/shampoo/hoefvet/anti-klit ding -> voor wedstrijden) )
En dan heb ik nog de stang bovenin om mijn hoofdstel en longe aan te hangen..

Alleen nog een plekje zoeken voor het hooi en de watertonnen

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:14

@jojoni, wij hebben meerdere stangen en platen aan de voorkant. Waar we de camera aan hebben hangen, maar ook de bezem/schep. En het hengstenrek (merrierek) zit daar ook aan vastgemaakt ;)

Inderdaad, een spin (snelbinders) kan je prima gebruiken om alles vast te zetten, zo hebben wij ook de bezems vast zitten.

2 zadels is heel erg krap, dan is je tuinkussenkist een beter idee. Alleen hoe gebruik je dan nog de voorlader?

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 19:26

De tuinkussenkist op wieltjes zetten en eruit rollen langs de voorlader? En dan de paarden :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 21:46

Enig idee hoe stevig zo'n tuinkussenkist is? Niet heel stevig....

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 10:39

Als je de tuinkist voor de raam zet.. zou je de voorlader dan niet meer kunnen gebruiken? Dan moet de tuinkist wel smal genoeg zijn..
Nog even brainstormen en dan komen we er wel :)

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:17

Zou een tuinkist zeker vastmaken, dan heeft hij het minste te lijden. Maar of het breed genoeg blijft, geen idee....

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:10