Gratis je paard stallen en laten beleren?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Willemina_L

Gratis je paard stallen en laten beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 06:49

Zo voorzichtig mogelijk omschreven aangezien ik er verder niets van weet...

Ik kom regelmatig een oproep tegen om een paard in de wintermaanden op te vangen voor de eigenaar. Je mag er in die maanden dan gebruik van maken en ze zelfs beleren. Na de winter periode moet het paard uiteraard weer terug naar de eigenaar, beleerd in de tussentijd en gratis gestald.

Zijn er mensen die dit soort dingen dan gratis en voor niets doen? Het lijkt mij toch dat je normaal gezien flink pensiongeld en een bijdrage betaalt voor het beleren van je paard. Gewoon pure nieuwsgierigheid, ik weet namelijk wel meer mensen die dit best gratis zouden willen laten gebeuren.

Tink89

Re: Gratis je paard stallen en laten beleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 06:52

Ik zag er op facebook ook een oproepje voor langskomen. Ik vraag me dan vooral af wat er gebeurt als het paard kreupel terugkomt, het zadel in de tussentijd niet meer past of er een ongeluk gebeurt.

Ik zou het niet doen, tenzij er hele, hele goede afspraken gemaakt worden. Het is voor de mensen die het gratis doen, wel een leuke manier om te testen of ze toe zijn aan een eigen paard.

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 06:55

Dat is inderdaad ook mijn vraag een beetje, ik zie deze oproepen al meer dan een jaar voorbij komen. Waar ligt de verantwoordelijkheid dan vraag ik me af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 06:56

Prompt zie ik de advertentie ook .Ik vraag me ook af hoe dat zulke mensen nou lukt (of blijkbaar niet, want laard staat er al een jaar of 3 iedere keer op met dezelfde advertentie dus nog steeds niet beleerd). Ik snap ook niet echt waarom men dan een paard onbeleerd koopt.. Of uberhaupt koopt. Je kan 't dier zelf toch ook op een pensionstal zetten..

Dat de wereld te klein is als ie de verkoop in moet.. Ja banketstaaf.. Maar als je 't niet kan of wil betalen houdt 't ergens op natuurlijk.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 13-05-16 16:31, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: anoniem gemakt van de post zodat advertentie niet achterhaald kan worden.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 06:56

Die advertentie die jij bedoelt heeft er heel vaak
opgestaan en niemand nog op gereageerd, de k ook niet dat iemand daar in gaat trappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 06:57

Tink89 schreef:
Ik zou het niet doen, tenzij er hele, hele goede afspraken gemaakt worden. Het is voor de mensen die het gratis doen, wel een leuke manier om te testen of ze toe zijn aan een eigen paard.

Ja, of voor de andere partij die het doet, een leuke manier om een half jaar lang niet de kosten van een eigen paard te hebben (kan uit noodzaak zijn, uiteraard) maar je paard niet te hoeven verkopen, en bijv. nog vragen hem ingereden terug te krijgen ook.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 12:58

Deze advertentie komt zeer regelmatig terug, ik denk dat hij er al 3jaar steeds op staat .

Ik zou het nooit doen, jij al het werk (inrijden etc) en zij er daarna lekker mee vandoor gaan.. Lijkt mij meer de zoektocht naar een zeer goedkope manier van paard beleren...
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 13-05-16 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: post veranderd zodat advertentie niet besproken wordt.

nitouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:37

Ben ik even blij dat ik niet in gegaan ben op hun verzoek. Ze zochten stalling en weidegang. Maar dan alleen tot ongeveer mei. Later wederom een mailtje met weer een smoes.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 13-05-16 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast zodat advertentie niet meer valt te achterhalen en waarschuwing eruit gehaald.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:40

Dat dier komt al jaren voorbij, het laatste jaar inderdaad met een wat "zieliger" verhaal. Volgens mij is er nog niemand ingetuind.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:44

Je moet ook wel goed gek zijn om daar op in te gaan ;-)...

Irisjeeh1999

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:50

Het taalgebruik is al redelijk laag, zegt natuurlijk niks, maar het komt minder professioneel over. Snap ook niet waarom ze er bij vermelden dat ze kroelt en haar hoofd in je nek legt. Voegt niks toe :')

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 14:57

Ik was nieuwsgierig en heb de advertentie even opgezocht.
Bijzondere advertentie..

Ik zou zo'n 'aanbod' in ieder geval niet aannemen. Maar ook niet aanbieden..
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 13-05-16 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: zin eruit gehaald waarmee de desbetreffende advertentie achterhaald kan worden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:04

Ken de advertentie inderdaad en heb mij er ook over verbaasd.

Aan de andere kant:
Vermoedelijk geen paardenmensen die een paard voor een kind kopen. Zelf een stukje land hebben waar die op kan en er achter komen dat het dier in de nattigheid niet kan staan.
Zelf niet in staat om de kosten op te brengen en zelf niet in staat om het dier te beleren.

Tja als je dan iemand vind die het wel wil en doet, waarom niet. Vragen staat vrij toch?

(deed het niet al kreeg ik geld bij maar dat is een ander verhaal)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:05

Haha, ik bekijk het juist andersom... wat voor kwaliteit zou dat beleren dan zijn? Ik zou nooit mijn paard door een onbekende laten beleren die het gratis doet.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:05

Irisjeeh1999 schreef:
Snap ook niet waarom ze er bij vermelden dat ze kroelt en haar hoofd in je nek legt. Voegt niks toe :')

Huh? Niet? Dat is toch juist een van de eerste en belangrijkste punten waarop je een paard selecteert.. -O- :Y)

Zag de adv straks voorbij komen omdat ie ook al in een ander topic aangehaalt werd.
Vind het maar een vaag verhaal, en de adv komt zeker niet professioneel over.
Zou sowieso al geen ruimte, tijd of geld hebben om het paard van een ander voor nop op te voeden, maar al had ik dat wel gehad dan was ik er nog steeds niet op ingegaan... :')
Kan me niet voorstellen dat iemand hierop ingaat.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:09

Ik heb contact gehad met deze meneer omdat ik soms met dergelijke constructie werk. Echter wil deze eigenaar dat je ook voor DA kosten opdraait. Het dier is ook beleerd door een vorig persoon en dat is niet gegaan. Ik vind dat vele malen gevaarlijker dan een groen paard dus niet verder op in gegaan.

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 15:09

Ik zelf zou dit niet doen of laten doen
Maar ik ben eigenlijk nu best wel nieuwschierig naar de advertentie :=

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 16:28

Ik zou nooit een paard kunnen beleren om mee te beginnen maar gratis lijkt me zo vreemd.
Laatst bijgewerkt door Willemina_L op 13-05-16 16:32, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 16:28

Moderatoropmerking:
Hierbij het dringende verzoek om enkel op de vraag in te gaan van TS. Het is niet de bedoeling om hier advertenties te bespreken waar deze dan ook geplaatst zijn. Zodra dit wel gebeurt zullen we de posten moeten verwijderen c.q. topic moeten sluiten. Dat is de reden dat een aantal posts zijn aangepast om teveel inhoudelijk bespreking en daardoor herkenbaarheid van de advertentie tegen te gaan daar dit niet toegestaan is op Bokt..

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:39

Paarden zijn duurder in onderhoud in de winter dus m ergens parkeren en ingereden terugkrijgen is een prima deal. Alleen niet voor degene die het paard moet stallen en inrijden. Die loopt het risico en draagt de kosten. Gekke Henkie als je daarin trapt.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:41

En dan nog net doen alsof je iemand een gunst verleent :=

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:45

Er gaan 2 van die advertenties rond, heb me ook al uitgebreid verbaasd.

Maarja, ze zullen maar net die ene gek vinden die het wel doet. Iets met de aanhouder wint enzo..

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:50

Bij zulke advertenties heb ik de neiging om een mail te sturen, van breng hem maar, maar dan blijft hij ook. Zolang je er niet voor kunt zorgen op de juiste manier, dan hoort het dier ook simpelweg niet meer bij de persoon.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 02:22

Tja als je en gek kan vinden die graag zijn/haar nek breekt op andermans paard en dan ook nog eens voor alle kosten opdraait, je kan het proberen he. Ik denk er niet aan, en al helemaal niet gratis. Ik heb genoeg paarden ingereden, maar zulke geintjes moet je echt niet in willen trappen. Naast wat iemand al aangeeft, wat voor kwaliteit en hoe wordt je paard dan ingereden? Gezien er bij de meeste al leuke pogingen toe gedaan zijn. Mensen met zulke paarden (en die denken dat professionele ruiters die inrijden te duur zijn) doe dat dier een plezier en laat het gewoon lekker op de wei. Een paard verknoeien is niet zo moeilijk, dat te corrigeren wel. En dat kan bij lange na niet iedereen maar even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 03:23

Ik stond vanmiddag op het punt een topic aan te maken hierover maar hen het toch maar niet gedaan.

Ik was ook nogal verbaasd over deze advertentie. Met een zielig verhaal een paard proberen te stallen voor de winter en hem dan het liefst ook nog in laten rijden. Ik vind het echt te gek voor woorden om een ander met alle kosten en risico's op te zadelen zodat jij je paard lekker goedkoop kan houden.:o

Kreeg er zelf wel een beetje een naar gevoel van, want heb dit paardje al meerdere jaren voorbij zien komen. Ik vraag me af hoe dat beestje de winter door komt als het baasje er geen geld aan wil besteden.