Waar vind je nu een paard?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Booooo

Waar vind je nu een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 16:36

Voor een kennis ben ik mee aan het zoeken voor een nieuw paard..

We hebben niet heel veel eisen:
- jong
- onbeleerd/zadelmak
- warmbloed
- niet in hoge prijsklasse

Volgens mij niks teveel gevraagd, heb verschillende website gehad maar nergens dat ik denk van wow! Marktplaats, boktmarkt, sporthorses

Kijk ik verkeerd? Moet je er zo toevallig tegen aanlopen?

mavantos

Re: Waar vind je nu een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:38

Wat is een niet hoge prijsklasse?

Wauw krijg je niet vanaf een foto. Sommige advertenties hebben verschrikkelijke foto's, terwijl het in het echt een super functioneel paardje kan zijn.

xRaisin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:39

Ben je ook al bij paarden langs geweest om te kijken? Dan zou het Wow gevoel zomaar ineens kunnen komen!

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:40

Is niet te veel gevraagd deze eisen, maar kan wel zeggen dat je je niet moet vastpinnen op een foto.
Sommige spreken niet aan op foto maar in het echt wel. Ik zou gewoon zeggen kijk naar heel veel paarden, bij deze eisen heb je keuze zat.

Wat is geen hoge prijsklasse, voor de ene is dit tot 3.000 en voor de ander tot 6.000.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:42

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 16:46

Ik denk dat je een WOW gevoel ook niet krijgt van een jong amper getraind dier. De meeste schitteren je dan niet tegemoet met een stralend glimmende vacht, zeker nu de wintervacht er nog niet af is.
Maar als ik nu op de bokt markt kijk zitten er echt wel leuke dieren tussen. Hier heb ik toch best een wow-gevoel bij en deze is ook niet mis

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:05

Zoek op de sites waar je nu op zit eens in een hogere prijsklasse als dat je nu doet. Als je dan ineens wel dat wow-gevoel hebt bij de paarden, dan is de prijs die jullie in gedachte hebben gewoon te laag voor dat waarnaar je op zoek bent.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 17:09

Ik heb de mijne via de Facebook pagina die hierboven staat.
Maar ik heb eerst verschillende bekeken.
Vrienden van mij zijn een half jaar bezig geweest en diverse bezocht voor ze echt die wauw factor hadden

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-16 17:44

Prijs is tot 3000/3500 voor een onbeleerd niet zadelmak paard.. Hoeft niks te kunnen inprincipe.

Misschien ben ik inderdaad te kieskeurig met foto's haha! Maar als een paard mij niet aanspreekt op een foto + ver weg ben ik bang dat ik het ook de moeite niet vind om te gaan kijken. En inderdaad man man man wat maken mensen slechte verkoopfoto's :=

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:21

Tja misschien ook je eigen eisen bijstellen, een paard dat niks kan moet wel opgepoetst en glad gestreken op de foto? Dan wordt de zoektocht moeilijk denk ik.
Je zou ook een stoeterij/fokkerij kunnen bezoeken en eens kijken wat zij in de wei hebben staan voor die prijs

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:27

Wow gevoel heb je vaak bij mooie, correct gebouwde uitstraling, die vaak glimmend, met babyolie op het hoofd, in de knotten op de foto gaan. Gemiddeld huis-tuin-keuken paard gaat op internet met foto's die ze al hebben, daar krijg je nu vaak niet eenmaal het wow gevoel bij.

En daarbij vind ik, een jong, onbeleerd paard gaat meestal nog zoveel opknappen als ze aan het werk zijn, dat je daarna misschien wel een wow paard hebt, en de prijs is ook naar het paard. In de lagere prijsklasse zijn nu eenmaal minder wow-paarden, want als ze dat wel waren, waren het geen budget paarden.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:31

Als het ver weg is, plan dan een paar paardjes op een dag in en rijd dan een rondje. Zo kun je er meerdere bekijken. Ik heb het ook zo gedaan, 2x zelfs en de tweede keer afspraken afgebeld, omdat ik de keuze had gemaakt.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:32

Toch maar eens gaan kijken bij de adressen waarvan de foto's niet zo mooi zijn.
Je zoekt toch voor kennissen en niet voor jezelf dus jij hoeft ook helemaal niet "wauw!" te denken.
Een "wauw" bij een foto is zoiets persoonlijks en ook niet overeenkomend met de werkelijkheid.
Jou taak is vooral om te filteren op alle andere meetbare eisen.... dat gevoel van 'klik' en 'wauw' is voor de toekomstige eigenaren... jij moet er juist voor zorgen dat ze naar die adressen gaan die misschien geen foto's kunnen maken maar wel prima paarden in de wei hebben staan.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-16 18:36

gewoon rustig blijven en kijken er komt vast iets dat het wel is!

marie1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:25

Ik neem aan dat je al hebt gekeken op marktplaats, sporthorses en ehorses? tevens zijn er op facebook ook diverse sites waar je leuke paarden kunt vinden. of misschien een handelstal? Succes

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 10:38

Die website heb ik inderdaad allemaal gehad :)

Zit nu in een facebookgroep bedankt voor de tip van meerdere bokkers!

Krijg er ook wel weer frustratie van :+
Bijvoorbeeld een van de eisen: Warmbloed

Krijg ik een prive bericht, ik heb geen warmbloed, wel een koudbloed voor je :Y)

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:43

Gewoon blijven zoeken.
Ik ben een jaar lang op zoek geweest, toen eens bij een paard gaan kijken, en zij had het wauw-gevoel. Heb haar inmiddels bijna een jaar.

Ik raad wel aan om vaker te gaan kijken... ik vond het alleen vet eng dus durfde geen afspraak te maken. Mijn paard was eerst al verkocht en toen ik een berichtje kreeg van de destijdse eigenaar dat ze niet was verkocht wist ik dat dat het 'teken' was en ben ik wezen kijken.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:46

Veel mensen laten weten dat je op zoek bent. Via via werkt vaak toch het beste.
En hier op bokt is ook ergens een lopend topic waar paarden die te koop staan worden besproken. Als je daar een oproepje doet dan kijken er ook een hoop mensen met je mee. Weet alleen even zo het linkje niet te vinden.

Nadia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:50

Gewoon doorzoeken, meer afgaan op beschrijving dan foto's.
Zelf net een nieuw paardje, slechte foto's goede beschrijving. 2 keer wezen kijken, helemaal verliefd :D
Het is denk ik inderdaad toch een kwestie van gaan kijken. Begin dicht bij huis. En dan ontdek je waarschijnlijk ook meer wat je echt zoekt, en kun je mensen die verder weg wonen vragen om filmpjes oid. Foto's zijn maar zo'n moment opname en afhankelijk van degene die ze maakt.
Lang leve het digitale tijdperk, en maak er gebruik van door ze filmpjes te laten op sturen ;)
Succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:51

Ik vond mijn huidig paard zoooooooooooooooooooooo lelijk toen ik hem de eerste keer zag, maar zou hem nu voor geen geld ter wereld nog willen inruilen! Ben naar mijn paard gaan kijken zonder er een foto van te zien, gewoon iemand die me voorstelde om een keertje te komen kijken en ik die dacht "ach waarom niet". Moest ik eerst een foto gezien hebben, dan was ik nooit langs geweest en zou ik een top paard mislopen hebben.

Ik heb in ieder geval mijn lesje geleerd. 9 mei ga ik naar een jonkie kijken, op de foto's die ik eerst kreeg vond ik hem niet leuk, maar alles aan hem staat me aan, dus grijp ik mijn kans.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:54

Joscaa schreef:
Wow gevoel heb je vaak bij mooie, correct gebouwde uitstraling, die vaak glimmend, met babyolie op het hoofd, in de knotten op de foto gaan. Gemiddeld huis-tuin-keuken paard gaat op internet met foto's die ze al hebben, daar krijg je nu vaak niet eenmaal het wow gevoel bij.

En daarbij vind ik, een jong, onbeleerd paard gaat meestal nog zoveel opknappen als ze aan het werk zijn, dat je daarna misschien wel een wow paard hebt, en de prijs is ook naar het paard. In de lagere prijsklasse zijn nu eenmaal minder wow-paarden, want als ze dat wel waren, waren het geen budget paarden.

Nope, niet met je eens.
Ik krijg in ieder geval geen wow-gevoel van baby-olie en knotten. Sterker nog, dan krijg ik gelijk de neiging om 'm weg te klikken.

Ik zag een nette simpele foto van een simpel paardje en ik had gelijk zoiets van: wow.......

Maar je moet inderdaad niet te bang zijn wat verder te kijken dan de oppervlakkige foto.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 10:57

Booooo schreef:

Krijg ik een prive bericht, ik heb geen warmbloed, wel een koudbloed voor je :Y)

Grijnz ja dat is wel een bekend verschijnsel. Was/ben ook op zoek en had een gezocht advertentie gezet. Met expliciet erin moet warmbloed zijn. Werden me ook allerlei koudbloeden aangeboden. Je kan het proberen toch :+

Weet niet waar je zit, maar je zou eens over de grens in Duitsland of Belgie kunnen kijken.
Ehorses.de of kapaza.be Alhoewel ook daar de kwaliteit van de foto's ....................... :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:02

Booooo schreef:
Prijs is tot 3000/3500 voor een onbeleerd niet zadelmak paard.. Hoeft niks te kunnen inprincipe.

Misschien ben ik inderdaad te kieskeurig met foto's haha! Maar als een paard mij niet aanspreekt op een foto + ver weg ben ik bang dat ik het ook de moeite niet vind om te gaan kijken. En inderdaad man man man wat maken mensen slechte verkoopfoto's :=

Daar moet je toch doorheen gaan kijken. Zo'n jong ongetraind paard ziet er ook gewoon niet uit dus dat wauw gevoel ga je niet krijgen.

Paard wat ik een paar maanden terug heb gekocht stond alleen met een standfoto en de afstamming op marktplaats. Meer hoef ik ook niet te weten.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:03

Kapaza

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 11:10

Booooo schreef:
Die website heb ik inderdaad allemaal gehad :)

Zit nu in een facebookgroep bedankt voor de tip van meerdere bokkers!

Of als je als eis hebt: minimaal 1,65...
Dat je een berichtje krijgt, de mijne is 1,60 maar toont echt groter.

Of andersom...
Zocht een paardje voor iemand die zelf niet heel groot is; dus paardje mochtt max 1,60 zijn
Krijg je een berichtje; de mijne is 1,72 maar echt heel braaf.