Perfecte draadloze camera voor in de trailer

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lolala73

Perfecte draadloze camera voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-16 19:00

Ik weet dat er meerdere oudere topics aan gewijd zijn maar ik ben nog steeds op zoek naar de perfecte niet te prijzige camera voor in mijn trailer, tips hoe op te hangen en zonder aansluiting op de stroom van het binnenlicht te gebruiken. Is een babyfoon de uitkomst, zo ja welke babyfoon is volgens jullie geschikt en werkt op een accu, of is er een andere camera die ik nog steeds niet gevonden heb. Bedankt alvast!

NH_trainer

Re: Perfecte draadloze camera voor in de trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 19:24

Ik heb een achteruit rij camera van de Gamma. Op de electra aangesloten van de lichten en hangt in de trailer en klein schermpje voor in de auto die je in de 12volt sigaretten aansteker plugt. Was 100 euro en werkt goed, ook als het donker is en dan wel het licht in de trailer aanstaat.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 19:41

Een babyfoon heb ik ook in gebruik bij lange afstanden. Eentje waarvan zowel de baby-unit als ouder-unit op batterijen werkt, zo heb je geen gedoe met stroom/kabels. Ik vind het een uitkomst en als het niet in de trailer hangt, staat ie wel bij de paarden of honden om controle te houden.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:09

Ik volg dit ook even... een achteruitrij camera hoor ik ook vaker idd...

Ik ben vooral opzoek naar een camera die ik weer opnieuw kan gebruiken in een andere trailer :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 11:13

Mijn vriend is ook al op zoek geweest voor mij. Hij heeft op Aliexpress gekeken en daar staan wel goedkope. Moet zelf nog kijken

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:18

Setteli schreef:
Mijn vriend is ook al op zoek geweest voor mij. Hij heeft op Aliexpress gekeken en daar staan wel goedkope. Moet zelf nog kijken

Waar zoeken jullie naar als ik vragen mag? Waar moet een camera sws aan voldoen wil hij geschikt zijn voor in de trailer? :o

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:43

In eerste instantie naar een achteruitrij camera. We hebben een grotere auto gekocht en ik kan de afstand van trekhaak naar koppeling trailer moeilijk inschatten, dus was zo'n camera wel handig. Toen riep ik gelijk dat ik dan ook wel een camera voor in de trailer wilde hebben :D . Maar het ligt al even stil, dus ik zal m'n vriend weer eens even aanmanen :+

Camera zit uiteraard altijd binnen, maar in de trailer is het natuurlijk ook wel buiten. Dus een beetje vochtbestendig is wel fijn.

Het mooiste zou zijn: 2 camera's (1 voor achter de auto en 1 voor in de trailer) die je op 1 schermpje kan zien.

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 12:44

Ik heb een achteruit rij camera in mijn trailer, ik zal wel voor één kiezen van goede kwaliteit en wat duurder. Heel soms stoort mijn beeld in de auto. (combi is dan net te lang voor het bereik).

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 14:37

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:39

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:54

X_Michelle_X schreef:
Bedankt!

Bijvoorbeeld een camera zoals deze: https://www.abcstore.nl/webshop/spionag ... 0wod8VkBqA

Hoe weet ik of deze goed is?

Die gaat niet werken in een auto. Is geen 12 volt ;) Die is voor in huis of stal bedoeld.

DIe 2e moet je dus aansluiten ergens op het elektrische systeem van zowel de auto als de trailer. In de trailer is dat niet zo moeilijk. Dat is inprikken op het lampje in de trailer, mits die erin zit natuurlijk :+ In de auto is het lastiger, dan zul je onder het dashboard moeten gaan zoeken naar een stroomkabel. Imo niet zo eenvoudig tenzij je er verstand van hebt.

Ik heb zelf om die reden ook een systeem waarbij de monitor de stroom krijgt van de sigarettenaansteker. In de trailer heb ik hem, en dat is dus echt heel simpel, op het lampje binnen in geprikt.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:11

rina schreef:
X_Michelle_X schreef:
Bedankt!

Bijvoorbeeld een camera zoals deze: https://www.abcstore.nl/webshop/spionag ... 0wod8VkBqA

Hoe weet ik of deze goed is?

Die gaat niet werken in een auto. Is geen 12 volt ;) Die is voor in huis of stal bedoeld.

DIe 2e moet je dus aansluiten ergens op het elektrische systeem van zowel de auto als de trailer. In de trailer is dat niet zo moeilijk. Dat is inprikken op het lampje in de trailer, mits die erin zit natuurlijk :+ In de auto is het lastiger, dan zul je onder het dashboard moeten gaan zoeken naar een stroomkabel. Imo niet zo eenvoudig tenzij je er verstand van hebt.

Ik heb zelf om die reden ook een systeem waarbij de monitor de stroom krijgt van de sigarettenaansteker. In de trailer heb ik hem, en dat is dus echt heel simpel, op het lampje binnen in geprikt.

Top top top! Thanks! Daar heb ik wat aan :)

Ik zag inderdaad dat die andere niet voor de auto was, maar kon mn post niet aanpassen of verwijderen via mn mobiel haha. Licht in de trailer hebben wij!

Had je camera en monitor los gekocht of wel als set?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:22

Als set. maar zodra je richting de aansluiting sigarettenaansteker gaat worden ze wel een stukje duurder. En de set zoals ik hem gekocht heb is niet meer leverbaar. Tenminste ik heb hem niet gevonden op Ebay. Daar heb ik hem wel gekocht.

Wat ik nu zo even vond is deze. Ook Engeland, alleen dan als aanbod op Ebay Duitsland. En onderaan staat dus dat het wel mogelijk is deze op de sigarettenaansteker aan te sluiten, maar dat je daarvoor contact met de verkoper moet opnemen. Gok dat die die kabel apart moet kopen. Kwa prijs is dit echt wel het goedkoopste wat ik vinden kon.

http://www.ebay.de/itm/Rukfahrsystem-7- ... SwGYVXC1cm

Dit is nog weer even anders, maar als ik de beschrijving goed snap zit er hier een oplaadkabel voor de auto bij. Hoe het nou precies functioneert ??? Zo heel technisch ben ook ik niet. En kwa prijs dit is dus waar je heel snel heen gaat met kabeltjes in de aansteker.
http://www.ebay.de/itm/7-Zoll-Android-P ... SwuYVWnf0u

Zoals dit dus. http://www.ebay.de/itm/7-Funk-2-4Ghz-4- ... SwCZ5VfScS

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:29

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 22:34

BrittS schreef:
Hier ook een achteruitrijcamera die je in de sigarettenaansteker doet, omgerekend zo'n 50 euro. Was via dx.com maar kan de exacte link niet vinden.

Werkt prima :j

edit: dit is een vergelijkbare: http://eud.dx.com/product/2-in-1-7-lcd- ... xqJ2zB95PY

Bij deze zit ook de kabel voor de sigarettenaansteker er niet bij ;)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 04:29

Super! Dankjullie wel voor de tips en voorbeelden, heel fijn!

Is die kabel er dan niet altijd los bij te kopen :#?
En hoe zal die kabel er uitzien?

Bedankt!

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 09:57

rina schreef:
BrittS schreef:
Hier ook een achteruitrijcamera die je in de sigarettenaansteker doet, omgerekend zo'n 50 euro. Was via dx.com maar kan de exacte link niet vinden.

Werkt prima :j

edit: dit is een vergelijkbare: http://eud.dx.com/product/2-in-1-7-lcd- ... xqJ2zB95PY

Bij deze zit ook de kabel voor de sigarettenaansteker er niet bij ;)

Volgens mijn vriend zit dat er gewoon bij (complete set), dat was bij de set die hij voor onze trailer had besteld in ieder geval wel zo en dat stond toen ook niet bij de advertentie.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 11:42

X_Michelle_X schreef:
Is die kabel er dan niet altijd los bij te kopen :#?
En hoe zal die kabel er uitzien?

Nope. dat ligt nl geheel aan de aansluiting achter in de monitor, en ook in de in en output van de stekker.
Zo even een kabel kopen is er niet bij. Net als bij de verschillende navigaties. En vroeger de telefoons. Die hadden allemaal hun eigen stekkers.

Britt volgens de packinglist (die op de site staat, onderaan) zit hij er niet bij. En ja een paar jaar geleden toen ik de mijne kocht zat hij ook vaker er wel bij, is tegenwoordig niet meer. Je kan de gok wagen, maar mijn ervaring leert (heb nl wel vaker gezocht voor anderen die mijn systeem zo fijn vonden) dat je tegenwoordig die stekker er maar zelden meer bij krijgt.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 15:48

Jullie zijn echt toppers! Thanks voor alle hulp! Ik denk dat ik die verkopers gewoon ff mail, wellicht kan het!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:50

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:12

Citaat:
Monitor: 2,4" TFT kleurenscherm

Als jij graag met heel veel moeite tuurt naar wat je paarden doen wel ja. Dat scherm is kleiner dan de gemiddelde telefoon van tegenwoordig :+

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 18:26

rina schreef:
Citaat:
Monitor: 2,4" TFT kleurenscherm

Als jij graag met heel veel moeite tuurt naar wat je paarden doen wel ja. Dat scherm is kleiner dan de gemiddelde telefoon van tegenwoordig :+

Hmmm dat is waar.... balen want die prijs is leuk! Ik heb er geen honderden euros voor over namelijk...
Zeer lastig (ik denk ik haha)

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:45

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:05

X_Michelle_X schreef:
http://m.lightinthebox.com/nl/7-inch-mo ... oC8SLw_wcB

What about this?
Zelf even aansteker stukje erbij doen (nu usb vlgs mij?)

Nope ook die is prikken ergens op het electrische van de auto. Lees de reviews maar eens ;)

Met wat jij wilt, is echt de goedkoopste optie de eerste link die ik je gegeven heb. Die kost je een 85 euro en een x aantal euro voor de sigarettenaansteker kabel. Stuur die ebayverkoper maar een mail in het engels, ze zitten in engeland al staat de ad op Dld.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:09

rina schreef:
X_Michelle_X schreef:
http://m.lightinthebox.com/nl/7-inch-mo ... oC8SLw_wcB

What about this?
Zelf even aansteker stukje erbij doen (nu usb vlgs mij?)

Nope ook die is prikken ergens op het electrische van de auto. Lees de reviews maar eens ;)

Met wat jij wilt, is echt de goedkoopste optie de eerste link die ik je gegeven heb. Die kost je een 85 euro en een x aantal euro voor de sigarettenaansteker kabel. Stuur die ebayverkoper maar een mail in het engels, ze zitten in engeland al staat de ad op Dld.

Aah oke! Thanks