Wij hebben onze D pony eigenlijk nooit verzekerd gehad en ook geen medische kosten aan hem gehad. Maar nu gaan we op zoek naar een leuk sportpaard voor onze dochter en de aanschafprijs hiervan ligt aanzienlijk hoger
Ik ben me aan het verdiepen in de verschillende mogelijkheden van een verzekering en ziektekosten verzekering, maar ondanks mijn terugbelverzoek en mailtjes wordt er maar slecht gereageerd door de betreffende aanbieders. Ik ben dus op zoek naar wat meer info en wat welke basisverzekering dekt en wat we nodig hebben.Aanschafwaarde paard ligt tot 7.500.-
Paard wordt XR en klinisch gekeurd
Belangrijk voor mij is dat hoge kosten zoals koliekoperaties, verwondingen, fracturen etc. gedekt worden. Brandverzekering is via de staleigenaar geregeld. De basisverzekering is wellicht te beperkt, maar een hele uitgebreide verzekering vind ik ook niet nodig.
Wat is realistisch en welke vorm van ziektenkostenverzekering is gangbaar? Als de premie de spuigaten uitloopt, dan kunnen we beter een apart potje aanleggen.
Graag ervaringen!
Ik had zelf wel heel prettig contact met efo. Die was erg duidelijk, stuurt na afsluiting ook een inspecteur naar je toe om samen te bekijken wat de beste verzekering zou zijn. (Lees wel: Wat voor de verzekering de meest rendabele optie zou zijn.) Maar je kan een datum kiezen waarop de verzekering ingaat zodat je paard wanneer je hem verhuist al verzekerd is.