Registreer jij je zadel?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ricie

Registreer jij je zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 16:45

Hallo allemaal,

Ik las pas hier op bokt een topic met iemand die zich af vroeg of het geen idee was om een database te hebben waar je je zadel in kan registreren.

Dit om een overzicht te hebben van de zadels, maar voornamelijk voor als je er 1 zou kopen (2ehands) om te kijken of het zadel klopt en niet gestolen is etc.

Nu ben ik eens aan het ontwikkelen gegaan en heb ik een hele kleine simpele (in Alpha fase) database gemaakt.
Dit is het resultaat:

Afbeelding

Afbeelding

Nu vraag ik me af, zijn er bokkers die hun zadel in zo een database zouden registreren?
Het project bevind zich nog echt in de Alpha fase dus er kan nog veel aangepast, bijgevoegd en weggehaald worden.

Puur een peiling of er veel interesse in is om zadels hier in te registreren, als dit zo is ben ik bereid het verder uit te werken en openbaar te maken.

Wat denken jullie hier van?

Anoniem

Re: Registreer jij je zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:25

Ik zou zeker mijn zadel willen registreren in een soort database. Maar dan wel echt in een zeer goed beveiligde omgeving, ik zou in het overzicht geen naam of iets dergelijks willen zien. Ook zou ik absoluut geen adresgegevens opnemen. Alleen voornaam, telefoonnummer, e-mailadres en plaatsnaam. Mocht je database gehackt worden dan heb je niet alle adresgegevens op straat liggen waar zadeldieven dus even de duurste zadels kunnen op komen halen.

Verder mis ik nog een 'opmerkingen' veld waar je bijvoorbeeld specifieke beschadigingen of aanpassingen aan je zadel kunt laten noteren. En een knop waarmee je eventueel contact kunt opnemen met de eigenaar zonder dat er een persoon tussen zit die twee mensen met elkaar moet verbinden.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 18:29

Hartelijk dank voor je feedback! Ook in de Alpha fase heb ik al gezorgd voor een goede beveiliging, natuurlijk bestaat er altijd een kans op hacking.
Ik zal jouw advies zeker meenemen, vind het zelf wel een sterk punt en er is een grote kans dat ik de adres gegevens zou schrappen in een daadwerkelijke versie. Of dat ik er voor zorg dat dit geen verplichte velden zijn.

Een opmerkingen veld is inderdaad ook heel handig, die ga ik er zeker aan toevoegen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:40

Vind het wel echt een goed idee hoor, ik heb nu het nummer ergens op mijn MacBook opgeslagen. Maar stel dat mijn zadel gestolen word dan zou ik niet veel verder komen dan het delen via Facebook.

Ik neem aan dat er straks een SSL certificaat op komt?

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 18:43

Oke fijn om te horen! Heb van diverse kanten al enorm positieve berichten ontvangen. Kans is redelijk groot dat ik het door ga ontwikkelen.

Uiteraard komt er een SSL certificaat op als het project daadwerkelijk doorgevoerd word.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:24

hk -> TAO

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:47

Grappig. Dit dus n.a.v. 'mijn topic'.
Ik lees dat je hier een nieuw topic hebt aangemaakt maar ik had zojuist dus mijn reactie geschreven in mijn topic.
Ik zie dat hier dezelfde opmerkingen worden geplaatst die ik ook heb opgeschreven.
Verder hoop ik dat het verder door ontwikkeld kan worden en het iets kan toevoegen tegen de vele zadeldiefstallen.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 20:15

Sorry dat ik hem verkeerd geplaatst had Duhelo!

Bedankt voor je reactie Gast5428!

Ik ga alle wensen doorlezen en doornemen, ik zal tussen alle wensen proberen de beste beslissingen te nemen bij door ontwikkeling.
Momenteel ben ik nog puur oriënterend bezig, maar wel met een grote kans dat ik het door zet.
Op het moment dat ik het echt door ga zetten zal ik even aan mijn beginpost een wensen lijstje toevoegen wat ik heb staan en wat er zoizo in komt/verandert.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 18:30

Mijn vorige zadel was door de politie gemerkt met postcode, maar het is gestolen en nooit teruggekomen. 8)7

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 18:51

Dat is ook een mooie optie, maarja zijn wel redelijk persoonlijke gegevens. Vraag me af of veel er op zitten te wachten om dit er in te laten zetten. Daarom is het registreren op bovenstaande manier een mooie optie denk ik.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 05:45

Iets gestolen, zoek het in Polen.
Natuurlijk erg kort door de bocht, maar veel gaat wel snel de grens over en daar geven ze niets om een chip of code.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 06:53

Misschien is het ook handig om een optie te hebben waar je onderhoud en reparaties bij kan vermelden.

@ anjali als je nu een tweedehands zadel koopt dan is er ook niet echt een mogelijkheid om te kijken of hij geregistreerd staat. Als je de politie gaat bellen met de vraag of ze even willen kijken dan weten die het ook niet. Of er moet echt recent een partij gestolen zijn.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-15 14:30

Onderhoud en reparaties registreren zie ik zelf het nut niet van. Als iemand me kan uitleggen wat het toe kan voegen en me kan overtuigen wat het nut er van moet zijn wil ik er naar kijken om het toe te voegen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:48

Omdat je dan bij een tweedehands zadel ook gelijk de onderhouds historie hebt. Wat dan weer voor de waarde interessant kan zijn bij verkoop of taxatie verzekering.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 20:54

Ik zou mijn zadel zeker registreren in zo'n database :j goed initiatief

Shiyamala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:51

Creatief idee! Ik zou m'n zadel ook registreren :)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 23:57

Misschien handig het knopje land bij te voegen? Ik als Belg zou dit ook erg interessant vinden.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 11:02

Leuk dat er zo positief gereageerd word. Ik ga hem op het lijstje zetten zoe! Zeker een goede!

steefvicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 11:07

En is dit dan alleen voor zadels of ook voor bijvoorbeeld mentuigen?

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-15 11:10

In eerste instantie alleen voor zadels. Maar ik sluit uitbreidingen naar andere producten in de toekomst niet uit.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 16:17

Zijn er nog mensen met suggestie's of ideeën? Ben momenteel weer even aan het puzzelen en kijken wat er mogelijk is....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 16:32

Ik weet niet of het realistisch zijn, maar is er een mogelijkheid om het te laten doorgroeien op internationaal (europees) niveau? Als het hier goed aanslaat dan. Want veel zadels gaan inderdaad de grens over na diefstal, maar als er in meerdere landen met dit systeem gewerkt wordt dan is de kans een stuk groter dat je zadel weer bovenwater komt.
Ik vind het een goed initiatief, maar denk dat de impact die je ermee wilt bereiken veel groter is als dit niet alleen een Nederlands concept blijft.

Edit: en een optie voor meerdere foto's? Bv ter illustratie van een specifieke beschadiging.

Ricie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 16:40

Bedankt voor je reactie! Het door laten groeien naar internationaal niveau is zeker een optie, maar dit wil ik inderdaad pas gaan doen als het aanslaat.

Het toevoegen van meerdere foto's ga ik naar kijken of dit bij lancering of anders in de toekomst haalbaar is. Zeker in de toekomst moet het geen probleem zijn ga ik vanuit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:26

Leuk om te lezen dat men positief is met dit idee.
Het zou toch eigenlijk mooi zijn als er gewoon een landelijke database zou zijn waarop alles staat.
Van fiets tot telefoon, van zadel tot sieraden enz.
Fijn dat je het idee op hebt gepakt Ricie. +:)+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 19:47

Ik zou mijn zadel ook graag registeren tegen die tijd! Interessant idee la Pucelle en Ricie