kosten verhuren bak.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_pauline_

kosten verhuren bak.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 12:17

Hallo,

Graag zou ik willen weten wat een reële prijs is om te vragen voor het verhuren van je bak.

Het moet 1 prijs worden voor een binnenbak en buitenbak.

Er zal rekening met de lessen moeten worden gehouden die smiddags en s avonds worden gehouden. Er is wel altijd 1 bak vrij voor de eigen pensionners en dus ook voor de eventuele 'huurder'.

Over het algemeen zijn beide bakken voor 3u en na 21u altijd vrij(geen lessen vanuit de manege, wel pensionners die rijden of privé les volgen). Het is niet de bedoeling dat de bak voor 1 persoon word afgehuurd daar de eigen pensionners dat ook niet mogen.

Hoe gaat dit bij de meeste stallen in zijn werk en wat zijn daar over het algemeen de regels? Waar lopen de stal klanten tegenaan en waar de huurders?

Alvast bedankt!

Leffroi

Re: kosten verhuren bak.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:21

Betalen je pensiongasten ook bakhuur dan?

Wat ik voor buitenstaanders zelf een mooie prijs vind is 5 euro in het uur, maar dat is dan ook weer regiogebonden? Zag laatst een bedrag van 7,50 langs komen. Vind dát persoonlijk weer erg veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:23

Ik betaalde voor bakhuur €150 per jaar.

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:24

Welke regio zit je? Omgeving Lelystad is het meestal 10 euro bij bakgebruik. Staat dan weer geen tijdslimiet op al moet je natuurlijk niet uren blijven, maar dat is ook niet eerlijk naar je paard toe denk ik dan. Je hebt de bak dan niet exclusief voor jezelf. Anderen kunnen er gewoon bij rijden.

anke_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:25

in de winter huur ik de binnen bak wel eens van mijn instructeur. betaal overdag €5 en 's avonds €7. Altijd even bellen voor de tijd of je kunt komen ivm lessen en pension klanten. verder verplicht mest opruimen tijdens het rijden(vind ik logies) verder niet veel regels. houdt rekening met elkaar.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:26

Hier in de buurt heb je een stalling die de binnenpiste verhuurt aan € 7,50 per keer en dan rij je ook tussen pensiongasten.
Op mijn vroegere stalling kon je de piste huren voor € 5,00 en had je die helemaal voor jezelf. Ook de pensiongasten moesten in het boek de uren opschrijven wanneer ze de piste wensten te gebruiken. Dan had je zowel als huurder als pensiongast altijd de piste voor jezelf en mocht je zelf bepalen of er iemand bij mocht rijden. Lijkt een raar systeem maar werkte erg goed. Overdag was de piste bijna altijd vrij.

Waar ik nu zelf de piste huur betaal ik € 30,00 per maand per paard dat ik wil meebrengen en dan mag ik onbeperkt gebruik maken van de piste. Al kom ik elke dag rijden. Wel even het lessenrooster checken van de pensiongasten en manegelessen. De pensiongasten mogen er dan uiteraard wel bij maar het is een piste van 20 x 50m. Ik heb ooit samen met 5 mensen in de bak gereden en dan heeft er niemand hinder van elkaar.

Mariloulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:30

Bij ons kost volledig afhuren € 25,- per uur, dan heb je de bak voor jezelf zeg maar.

Verder geld voor mensen van buitenaf € 5,- per paard per keer.
Oefenparcours zomers buiten kost € 7,50 per paard.
Vanzelfsprekend heb je dan dus niet de bak voor jezelf, daar kunnen dan pensionklanten of de eigenaar bij in rijden.

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 12:31

ik heb er niet zo veel ervaring mee, zeker niet met de prijs, maar heb wel een aantal dingen waar ik als klant zijnde tegenaan loop.
Ik rijd mijn pony niet meer en werk dus aan de hand. Op natte, koude winterdagen wil ook ik wel graag eens droog en overdekt bezig zijn met hem. In princiepe doe ik alles wat een rijdende combinatie ook doet, het is dressuurmatige training. Omdat ik hem niet los kan werken zoals een ruiter doet begin ik met longeren, wat vaak niet toegestaan is in bakken die je kan huren. Om dat even buiten te doen zou ik geen problem vinden, maar daar is vaak dan geen goede gelegenheid voor (vaak geld ook de regel dat ruiters voor gaan ook in de buitenbak en er in de binnenbak uberhaupt niet gelongeerd mag worden, dus kun je geen kant op).
Verder heb ik (stukjes achter elkaar) de aanleuning nodig van een wand en kan ik daardoor niet alle rijbaanregels toepassen kwa voorrang.
Heel vaak ben je dan niet welkom als combinatie of wordt er op zijn minst er neerbuigend over gedaan en dat vind ik jammer. Hetzelfde zag ik voorheen vaak met de menners op de rijvereniging. Daar werden dan speciale tijden voor gereserveerd waarop die konden mennen en wie daar wel bij in wilde rijden kon dat gewoon doen.
Als ik een bak vindt waar ik wel terecht kan is dat inderdaad buiten de lestijden als beide rijbanen vrij zijn. Vaak bij rijverenigingen waar je lid moet worden en mee moet draaien in de vrijwilligersdiensten. Dat is weer niet te doen ivm full time baan en kost me te veel voor die keer op de zondag dat ik er dan wel terecht kan.

Wat ik ken en als ruiter redelijk zou vinden is zo'n € 5 per keer.
Maar kijkend naar wat ik zoek zou ik ook bereid zijn om € 7,50 per keer te betalen. Dat voelt voor mij wel duur, dus dat zou ik ook aleen over hebben voor een bak waar ik me thuis voel en prettig voel met het werken aan de hand en de belemmeringen die ik daarbij heb en waar ik buiten werktijden goed gebruik van kan maken.
Overigens ben ik vaak in minder dan een 0,5 uur klaar

_pauline_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-15 13:29

Hartstikke bedankt iig voor de reacties.

Even heel snel tussendoor, ben aan het werk.
Pensiongasten betalen geen bak huur, zij kunnen en mogen altijd rijden. Onderling proberen we zoveel mogelijk rekening met elkaar tr houden als we zelf privéles hebben. We zitten in Gouda.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 13:40

Ik heb zelfs wel eens 15 euro bakhuur moeten betalen. Dat vond ik echt belachelijk. 5 euro vind ik een nette prijs. Voor dat geld wil je nog wel eens terugkomen

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:41

wij betalen tussen de €5 en 7,50 per keer. Een keer was er een manege met een rittenkaart. Andere stallen kan je een abonnement afsluiten voor het hele seizoen.

als pensionklant zou ik wel graag zien dat het binnen de perken wordt gehouden, dat je bijv niet op je eigen stal tussen 5 vreemdelingen moet gaan rijden, als het er een of twee extra zijn is dat prima.

als stalhouder zou ik ervoor zorgen dat de mensen van buiten niet de overhand krijgen, je weet waar ze vandaan komen en het contact tussen jouw paarden en de vreemde paarden minimaal willen houden (dit ivm ziektes, schimmel etc).

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:46

Ik betaalde 100 E voor een jaar voor de binnenbak.Wij gingen meestal zaterdag morgen heel vroeg.Het abo was wel per ruiter in mijn plaats mocht niemand anders rijden.Ik had een kaartje met foto.Helaas id de boel daar verkocht en houden de mensen het nu privé.

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:51

Bij ons op de manege betaal je €30,- per maand. Dit is ook voor pensionklanten. Bij de manege in het naastgelegen dorp betaal je €120,- per jaar. Ook hier moeten de pensionklanten dat ook betalen.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 15:56

ik betaal 5 euro per keer. dan mag je zelf weten hoe lang. als je met zn 2en bent wordt het dus 2.50 p.p.

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 16:02

5 euro per keer maakt niet uit met hoeveel

cashlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 19:15

Bij onze buurman mogen we alleen in de wintermaanden zijn bak huren. Wij hebben zelf
Een tuft-buitenbak op stal, dus het gaat dan puur om het huren van de binnenbak: €50,- per maand voor 4 maanden. Vind ik zelf te duur en doe het dus ook niet.
Weet dat de pensionklanten van de buurman niet erg blij zijn met de mensen van onze stal..

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 20:42

Vind ik dan weer echt niet duur.

Ik zou het liefste met een maandhuur werken omdat ik 5/6 dagen per week rijd. Een 100€/maand zou ik nog acceptabel vinden, daarboven wordt het me wat duur

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-15 21:06

Ik rijd bij verschillende bakken. (allemaal 20 x 60 binnen en buiten (of groter) met goede bodems)

1. stal in het dorp: vraagt 5 euro per keer

2. accommodatie hier om de hoek (van een stichting): 10 per keer of 40 euro per maand (onbeperkt)
of passpartout winter 200 euro voor onbeperkt (zomer is 100 euro) (licht kost 2 euro per keer in een lichtkastje)

3. Waar ik les: 5 euro per keer, met gebruik van licht 7,50 euro

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:03

enkele jaren geleden betaalde ik voor de binnenbak, 5,00 euro per combinatie per keer of 40,00 euro per combinatie per maand.

CustomSAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:07

Paar jaar terug betaalden we 115 per jaar.

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:14

Ik zou max 7.50 per uur willen betalen. Wat mij voor de pensionstal als eis fijn zou zijn is controle op de inentingen.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:18

Hier is de ene binnenbak 150 per jaar per persoon
De andere 170 per paard (dus als je twee paarden hebt, het dubbele)
En weer een andere 250 per jaar per persoon

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:20

Voor 5 euro per paard heb ik een 20x60 binnen met springmateriaal voor mezelf.
Gedeeld 25 euro voor het hele winterseizoen maar dat is plm 8 jaar geleden en kan ik in mijn huidige omgeving niet meer vinden.

Lumea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:26

Op mijn werk betaal je 10,- per keer om de bak te huren.

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 19:41

Wat een prijzen komen er voorbij zeg, hier betaal je in de buurt voor binnenbak huur €50 voor het hele winterseizoen, en dan reed je ook nog maximaal met 2/3 anderen maar meestal alleen als je s'avonds kwam :P