Stalcontract maar van 1 kant getekend, geldig?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

arizonagreen

Stalcontract maar van 1 kant getekend, geldig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 07:39

Goedemorgen allemaal,
Ik zit met wat twijfels... Ik ben vorrige week zondag naar een nieuwe stal verhuisd hier in de buurt, dit beviel zo slecht dat ik afgelopen zondag(na 1 volle week dus) alweer ben terugverhuist naar mn oude stal, ik heb mijn contract dus netjes voor de eerste van de maand opgezegt, en die maand had k van tevoren al betaald(was 1 week voor de nieuwe maand verhuisd, dus gelijk die maand betaald bij aankomst).

Nu zit het zo, dat er een paar dingen mij storen... Zo staat in het contract dat ik mijn voerbeurten en weektaak moet afmaken voor aankomende maand, dit is 6x voeren(je word zonder overleg ingedeeld, kwam er op t laatste moment achter dat k mn eerste voerbeurt had terwijl ik dan op mn werk zou moeten zijn?), en 1x per week de mestkruiwagens legen bij de paddocks etc, anders krijg ik mijn borg dus niet terug... Maar nu is het punt, hun hebben geen van de contracten getekend voor zover ik weet, mijn versie sowieso niet(was ook incompleet, alleen hun versie had de opzegbrief), en hun eigen versie heb ik ook door niemand getekend zien worden... Maar ook over die taken en voerbeurten, er is niks uitgelegd, niets over gezegt, ik wist met opzeggen van mn stal nieteens dat er een weektaak was, en de voerbeurten snapte k ook nog niet echt(iedereen zet eigen hooi/voer klaar, en dat is voor een autist als mij een behoorlijke chaos). Dus nu baal ik eigenlijk een beetje en vraag ik me af of ik nog iets kan doen, om mn borg (deels)terug te krijgen? Ook omdat ik al weg was voor ik officieel op stal zou komen/de eerste volle huurmaand zou beginnen, en ze dus ookal mijn volle huur vangen, terwijl mijn pony geen kosten meer maakt qua water en mestafvoer.
Dit lijkt mij allemaal niet geregeld zoals het hoort, ook de 6 voerbeurten zouden voor een behoorlijke prijs afgekocht kunnen worden, maar de weektaken moet ik doen anders ben ik 125,- borg kwijt...

Zou ik hier nog iets mee kunnen? Aangezien ik binnen een week al weg was, hun geen contract hebben getekend, en ik slecht(helemaal niet) ben ingelicht over de extra taken en voerbeurten?

Alvast heel erg bedankt voor het lezen! Ik hoop dat iemand me aan wat antwoorden kan helpen... De stal is trouwens een vereniging, geen pension of manege.

mika11

Re: Stalcontract maar van 1 kant getekend, geldig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:55

Ja het lijkt mij ook dat je gelijk hebt.
Maar als mensen van de andere partij niet willen meewerken heb je altijd een probleem, zelfs al weten ze dat je in je recht staat.
Als het een vereniging is, kun je dan geen mail sturen met het verhaal?
Sowieso alles via de mail, dan heb je hun antwoord nog als bewijs.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 08:56

Het beste wat ik je aanraden is hiermee naar het juridisch loket te stappen. Zij helpen je graag (gratis) en als je andere hulp nodig kunnen ze je doorsturen naar de juiste mensen.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 09:08

Barbet schreef:
Ja het lijkt mij ook dat je gelijk hebt.
Maar als mensen van de andere partij niet willen meewerken heb je altijd een probleem, zelfs al weten ze dat je in je recht staat.
Als het een vereniging is, kun je dan geen mail sturen met het verhaal?
Sowieso alles via de mail, dan heb je hun antwoord nog als bewijs.

Ik heb in ieder geval de berichten nog in mn app staan, bestuur heeft er al over gesproken, maar wil hier niks aan veranderen... Het is of voerbuurten afkopen, en mn weektaak blijven doen, en deel borg terug(rest word verrekend met voerbeurten), of weektaak ook laten zitten en niks terug...

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:08

Ik snap je verhaal niet helemaal. Heb jij een versie (welke maakt niet uit) van het contract getekend?

En je geeft aan dat in het contract staat dat je de voerbeurten en weektaken af moet maken, dan staat het er toch in, en dan weet je er toch ook van?

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 09:08

chamion schreef:
Het beste wat ik je aanraden is hiermee naar het juridisch loket te stappen. Zij helpen je graag (gratis) en als je andere hulp nodig kunnen ze je doorsturen naar de juiste mensen.

Dankje voor de tip, denk dat k dat dan inderdaad maar ga proberen...

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 09:13

Angela schreef:
Ik snap je verhaal niet helemaal. Heb jij een versie (welke maakt niet uit) van het contract getekend?

En je geeft aan dat in het contract staat dat je de voerbeurten en weektaken af moet maken, dan staat het er toch in, en dan weet je er toch ook van?

Ja ik heb beide versies getekend, al kon ik sommige stukken ook nog niet volledig invullen(verzekering bijv, ik ga net uit huis dus moet t nog aanvragen), dat staat er inderdaad in, maar wat die taken zijn? En hoevaak die voerbeurten zijn? Ik heb daar een week gestaan en NIEMAND heeft me daar over ingelicht, ik had begrepen dat het om andere dingen ging. Ook was ik daar dus al weg voor ik daar (officieel) zou staan. (Omdat k daar wat mensen ken had k onderling geregeld een week eerder te kunnen komen, ook die week netjes voor betaald)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 09:32

Als jij getekend hebt, heb jij kennis genomen van de inhoud van het contract en ben je akkoord gegaan.
Wat belangrijk is in dit geval is of er besproken is dat de voerbeurten in overleg met jou ingedeeld zouden worden ivm werk/studie etc.

De reden dat men dit afkopen en de borg zo geregeld heeft is om te voorkomen dat de vereniging ineens met spoed een oplossing moet bedenken als mensen ineens zomaar vertrekken terwijl er met de taken wel op ze gerekend wordt.

Ik heb daar ook wel mijn teen aan gestoten toen ik nog werkte en we hier thuis de verzorging verdeeld hadden en ineens vertrekt ieman zonder de maand af te maken omdat een ander de stal anders niet voor ze vrij houd, of ze merken dat ze te weinig tijd hebben of de reisafstand te groot is.

Wellicht was het verstandiger geweest als je je voor je besluit beter had laten informeren hoe het 1 en ander in de praktijk zou werken. En een inwerkperiode of meeloopweek was ook wel prettig gweest denk ik. Niemand zit te wachten op dit soort impulsieve acties met veel gedoe er om heen. De vereniging niet, je paard niet en voor jezelf is het ook niet leuk.

Als je je paard er nog had staan had ik kunnen adviseren in gesprek te gaan over het rooster en eventueel proberen te ruilen met een stalgenootje. Wie weet heeft een ander wel een ochtend vrij ivm wisselende roosters van werk of school.

Nu je paard al weg hebt gehaald blijft er weinig over dan te proberen in overleg met de vereniging een tegemoetkoming te krijgen als je nog een deel van je borg terug wilt zien...
Ofwel een deel van je beurten draaien, ofwel afkopen en hopelijk nog wat terugkrijgen. Die 1x per week de mestkruiwagens bij de paddocks legen zou wellicht wel lukken?

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 10:01

Nou eigenlijk wil ik helemaal niet meer naar die stal toe, het is niet zomaar dat we na een week al zijn vertrokken... Er is met mij niks overlegt, ik ben gewoon random ingedeeld, terwijl ik ook gewoon moet werken...

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 10:06

Dan zit er volgens mij maar 1 ding op, je borg laten vallen..

Je hebt getekend. Als er dingen in het contract stonden die niet duidelijk waren had je er ook zelf naar kunnen vragen. Je bent er al een week eerder terecht gekunnen en je hebt zelf gekozen om halsoverkop terug te vertrekken zonder eerst te bekijken wat de consequenties waren.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 10:43

Hier heb ik naar gevraagd maar werd ik niks duidelijker van, en dan nog vraag ik me af of t contract geldig is als hun niks getekend hebben?

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:50

als zij hun ontract getekend hebben (simpel alsnog te doen omdat zij hun versie in handen hebben) en jij hebt hun contract getekend dan is dat contract compleet...
Bovendien ben je er heen verhuist en dat icm met de voorwaarden die gezien/besproken zijn, ging jij blijkbaar accoord met hun huisregels/regelement en voorwaarden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:52

Zie het als een duur leermoment... dat overkomt je geen 2e keer.
Óf je laat het er nu bij zitten óf je haalt de hulp van een advocaat er bij en dan wordt het een duur en langdradig gebeuren áls je dan al je geld terug krijgt....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:53

joyce B schreef:
als zij hun ontract getekend hebben (simpel alsnog te doen omdat zij hun versie in handen hebben) en jij hebt hun contract getekend dan is dat contract compleet...
...
Maar dan nog hebben zij niet TS haar deel ondertekend, dus kan een éénzijdige ondertekening nooit rechtsgeldig zijn.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 11:55

DubbelDun schreef:
Zie het als een duur leermoment... dat overkomt je geen 2e keer.
Óf je laat het er nu bij zitten óf je haalt de hulp van een advocaat er bij en dan wordt het een duur en langdradig gebeuren áls je dan al je geld terug krijgt....

OF je waagt er nog een bezoekje aan en gaat even overleggen onder het motto van 'redelijkheid'. Dan kun je her er later alsnog bij laten zitten of een advocaat erbij slepen.....

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:08

maar mondelinge afspraken zijn ook rechtsgeldig. En ze kan nu niet ontkennen dat die afspraken niet gemaakt zijn of anders zijn aangezien zij het contract wel ondertekend heeft. Dan stat de andere partij erg sterk met bewijzen dat zij wel geinformeerd is en akkoord is gegaan. TS hoeft niet te bewijzen dat de stallingsvereniging het contract wel gelezen heeft want die hebben dat contract opgesteld. Denk dat die ene handtekening die mist je er niet uit gaat redden in dit geval.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:11

Ik denk ook niet dat ze erg sterk staat in haar 'gelijk halen' :D

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 12:12

Heb met hun al genoeg overlegd, en dat ik mn geld kwijt ben daar heb ik me eigenlijk al bij neergelegd, en ja ik weet dat dit een leerpunt was, ik ga ook nooit meer vertrekken bij mn huidige stal. Mijn hoofdvraag is enkel, is het contract geldig als hun geen van beide versies getekend hebben?

En ik sta ook sterk dat ik niet geinformeerd ben, voormalig bestuurslid heeft me geholpen alles rond te krijgen voor verhuizing etc, en die is er van op de hoogte dat mn contract niet door hun is getekend, en dat er geen enkel overleg/uitleg is gegeven over de diensten.

Het is meer voor mezelf dan dat ik er echt nog wat mee wil doen, maar ik wil gewoon weten of dit correct is of niet, deze manier van handelen en het omgaan met contract.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 12:18

In de knoop komen met de diensten etc zal lastig zijn btw, aangezien ik expres heb opgezegt voordat de nieuwe schema's gemaakt zouden worden...

Het is niet dat ik van t ene op t andere moment ben vertrokken zonder enige rekening met hun te houden, heb van mijn kant alles netjes afgehandeld. Maar ook dat ik geen eigen opzegbrief had lijkt mij niet kloppen, als ik degene met de contracten niet had kunnen bereiken, had ik nieteens op tijd mn stal kunnen opzeggen?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:30

Ik zou de de borg laten steken op een plaats waar de zon niet schijnt, en nooit meer een voet op dat terrein zetten....

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:34

Wat ik niet snap is dat je ergens je handtekening onder zet terwijl het je niet duidelijk is wat de taken zijn of wat er van je wordt verwacht.
Met wat anderen zeggen: je hebt ergens voor getekend dus mag de andere partij er van uit gaan dat je eerst alles door hebt gelezen en dus op de hoogte bent van alles.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 12:39

meggiemeg schreef:
Wat ik niet snap is dat je ergens je handtekening onder zet terwijl het je niet duidelijk is wat de taken zijn of wat er van je wordt verwacht.
Met wat anderen zeggen: je hebt ergens voor getekend dus mag de andere partij er van uit gaan dat je eerst alles door hebt gelezen en dus op de hoogte bent van alles.

Klopt, ik ging er vanuit dat dit me later uitgelegd zou worden, aangezien degene waarbij k t contract moest tekenen ook weg moest. Ik had dit allemaal ook geen probleem gevonden, mits het uitgelegd werd...

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-15 12:41

Billy schreef:
Ik zou de de borg laten steken op een plaats waar de zon niet schijnt, en nooit meer een voet op dat terrein zetten....

Dat is ook de planning...

Wil eigenlijk alleen weten of t nou aan mij ligt, of dat dit normaal is? Niets uitleggen over wat er gedaan moet worden, geen seintje dat ik voerbeurt had(het was dat ik toevallig de middag ervoor op t bord keek, normaal ben ik er alleen sochtends) anders had ik t niet eens geweten?

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:48

Nee, natuurlijk is het niet normaal dat een stal verwacht dat jij gedachten kunt lezen.
Maar jij tekent een contract voor stalling per 1 sep, en ritselt dat je een week eerder al terecht kunt.
Vermoedelijk heeft óf iemand gedacht: oh die weet het al, want die ritselt even een week erbij, heeft dus kennelijk 'een vriendje' óf iemand heeft gedacht: oh, die komt per 1 sep, dan krijg ze die datum de uitleg.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-15 12:49

Daar kun je kort over zijn. Nee, dat is niet normaal. Een uitleg over wat de weektaken en voerbeurten inhouden en overleg over wanneer je ingepland wordt, lijkt mij niet meer dan normaal.

Verder: leg het naast je neer en geniet weer van je paard op je oude stalling.