Opgelicht, wat nu?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nina1999

Opgelicht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 09:39

Hoi allemaal,

Ik heb een vraag! Krijg juridisch loket niet te pakken, dus vandaar dat ik even om julllie menig vraag. Zal proberen de situatie even kort te schetsen:

Vorige week zag ik een hoofdstel op mp, lak neusriem en glitter frontriem van rossner. Omdat ik uit ervaring weet dat de steentjes uit de frontriem snel loslaten heb ik een mailtje gestuurd dat ik het hoofdstel graag over wilde nemen mits alle steentjes erin zaten. Toen kreeg ik reactie terug dat alle steentjes erin zaten en dat ze het hoofdstel meteen op stuurde. (Ik had het geld niet overgemaakt, zou ik zelf nooit doen spullen opsturen zonder geld te krijgen, maar goed dat moet ieder voor zich weten :? ). Dag later hoofdstel ontvangen, en missen gewoon de helft van de steentjes >;)

Ik dus direct een mailtje gestuurd dat het hoofdstel verre van compleet is, en dat ik het afgesproken bedrag hier niet voor van plan ben te betalen. Haar gevraagd wat of haar plan nu is.

Daar heb ik de hele week geen reactie op gehad, tot gisteravond. Kreeg ineens allemaal verwijten dat het diefstal was en dat ze er werk van ging maken als ze morgen het hoofdstel niet terug heeft en ga zo maar door... _-:(

Ik heb aangeboden dat ze het hoofdstel op mag komen halen, of dat ik het terug wil sturen, maar dat zij dan de verzendkosten betaald. Zij antwoord hierop dat ik haar 2x 7€ verdkosten verschuldigd ben omdat zei het hoofdstel zogenaamd in goede staat verzonden heeft. (Tuurlijk, er kan best 1 steentje uit vallen tijdens verzenden, maar echt geen 30 hoor :x )

Ik was eerst van plan om 10€ minder dan de afgesproken prijs over te maken, maar na haar reacties ben ik dat eigenlijk niet meer van plan, en mag ze het hoofdstel gewoon lekker zelf houden.

Ik hoop dat het nu duidelijk is. Wat zouden jullie doen in deze situatie?

Nina1999

Re: Opgelicht, wat nu?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 09:43

Nog even voor de duidelijkheid: het is dus niet dat ik moeilijk doe over 1 of 2 steentjes, het is gewoon echt bijna de helft. Ga ze straks op stal ff natellen. Ik heb het trouwens gewoon zwart op wit staan dat ze zegt dat alles compleet is.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:44

Wat dom dat ze iets stuurt waarvan ze weet dat het niet klopt als ze nog geen geld heeft. Niet echt een doordachte oplichter :+

Ik zou hem ook op haar kosten terug sturen, ze heeft er zelf over gelogen dus dat is niet jouw probleem. Ik weet niet hoe het hoort, maar ik zou hier zelf geen cent in stoppen.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:47

Wat kost het om het hoofdstel terug te zenden?
Als dat bedrag te verwaarlozen is, dan zou ik het snel terugsturen en me voor de rest niks meer van haar aantrekken. Wat een gekke oplichting..

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 09:53

Mwah oplichting is idd misschien niet het goede woord ;)

Precies, ga echt niet betalen omdat zij liegt, heb ik ook gezegd, maar mevrouw is niet van plan om mij verzendkosten over te maken dus ik zit nu wel met dat stomme ding opgescheept...

Verzenden kost 7€
Vind ik te veel voor zo iemand om eerlijk te zijn. Ze moet niet van haar probleem mijn probleem maken.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:54

Zou m gewoon opsturen.
Niet de slimste oplichter trouwens :+.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:55

Ik zou voor die paar euro niet zo moeilijk doen en gewoon terugsturen eigenlijk. Dat is mij de energie die het anders zou kosten niet waard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 09:58

Hoofdstel uit elkaar halen en in dikke envelop dat past prima dan zijn de kosten 3,95 opsturen en niet moeilijk meer om doen.

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 10:00

Tja, ben eigenlijk niet van plan om geld te steken in dit soort mensen...
Heb ik toch 2,5 uur voor moeten afwassen als meisje van 15 :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:06

Tja het geld ga je echt niet weerkrijgen die verzendkosten... Dus het is het één of het ander.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:07

Ik snap wel dat je dat op die leeftijd teveel geld vindt. Zeker als je nagaat dat je daar 2,5 uur voor moet
afwassen. (wat slecht betaald trouwens :wow: )

Ik zou haar het geld laten overmaken voor verzending en anders mag ze hem komen ophalen. Simpel toch.
Ze heeft jou iets gestuurd wat je niet wilde hebben.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:10

Had je in de eerste mail dan al meteen je volledige adres gegeven? Volgende keer niet meer doen dus :P

Ik zou het ook gewoon terugsturen. Desnoods naar een DHL punt daar in de buurt, dan kost het volgens mij nog geen 5 euro.

Wammes1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:22

Heb je de doos/enveloppe nog waar het in aangekomen is? Zo ja dan gewoon terug stoppen en retour afzender.

Icrack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:22

Hou de eer aan jezelf en stuur het hoofdstel terug. Jij hebt dan in ieder geval juist en correct gehandeld. Jammer van de verzendkosten, maar wel een goede leer om iemand niet gelijk op een paar mooie blauwe, bruine of groene ogen te vertrouwen.

Dan kom je hier maar een keer afwassen en heb je de verzendkosten er ook uit :D

Nina1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 10:25

Nee hoor, kirsha. Ze zei van ik stuur hem op zodra het geld binnen is, en toen heb ik adres gestuurd en gezegd dat ik het overmorgen overmaak, ging niet eerder. Toen kreeg ik half uur later reactie dat het al was verzonden...
Wammes1988,wat bedoel je daarmee? Bespaar je dan verzendkosten?
Maar stel dat ik zeg van je moet mij de verzendkosten vergoeden en zij doet dat niet. En ik laat het hoofdstel hier gewoon liggen dus. Als zij dat aangifte doet of 'er verder werk van maakt' zoals ze zelf zegt, zit ik dan fout?
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 24-08-15 21:01, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: 3 berichten binnen 5 minuten geplaatst samengevoegd.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:29

Ik zou gewoon zeggen dat het voor jou veel geld is en dat op eigen kosten terugsturen geen optie is. Zij heeft je een incompleet product opgestuurd dus als zij het hoofdstel terug wilt is het haar eigen verantwoording om de verzendkosten over te maken of om het op te komen halen.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:31

Nina1999 schreef:
Maar stel dat ik zeg van je moet mij de verzendkosten vergoeden en zij doet dat niet. En ik laat het hoofdstel hier gewoon liggen dus. Als zij dat aangifte doet of 'er verder werk van maakt' zoals ze zelf zegt, zit ik dan fout?

Hier gaat de politie niks mee doen, heb al vaker zo'n gevallen meegemaakt.
Sowieso zit zij ook fout en heeft zij een alternatief gekregen dus ik denk niet dat ze echt een poot heeft om op te staan mocht de politie er wel iets mee doen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:32

Wat een gedoe allemaal. Oplichting zou ik het ook niet willen noemen.
Zij heeft duidelijk een fout gemaakt door iets op te sturen zonder dat de betaling binnen was. Jij hebt eigenlijk enorm mazzel gehad want je had ook het geld over gemaakt kunnen hebben en dan het hoofdstel met missende steentjes binnen gehad kunnen krijgen.
Dan was je nog veel meer geld kwijt.
Ik zou proberen om te schikken of je alsnog het hoofdstel overneemt maar dan voor minder. Of dat jullie de verzendkosten delen en dat je het hoofdstel gewoon terugstuurt.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:34

Ik vind dat je niet flauw moet doen en dat hoofdstel gewoon terug moet sturen als je hem niet wilt. Zij heeft een risico genomen door hem al op te sturen en is nu 7 euro en het hoofdstel kwijt, en jij wilt niet betalen.

Doe dan niet flauw en stuur hem gewoon netjes terug.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:36

Nina1999 schreef:
Nee hoor, kirsha. Ze zei van ik stuur hem op zodra het geld binnen is, en toen heb ik adres gestuurd en gezegd dat ik het overmorgen overmaak, ging niet eerder ivm vakantie. Toen kreeg ik half uur later reactie dat het al was verzonden...

Oh, ik dacht al :+

Ik vermoed dat deze persoon nog niet zo vaak zaken heeft gedaan via internet en zich nu een beetje benauwd voelt omdat het geld niet komt. Wel een beetje jammer dat er onterecht gezegd werd dat het hoofdstel compleet is.

Heb je alle mails nog? Ik zou toch nog eens aangeven dat dit niet is wat jullie hebben afgesproken. Misschien is het nog een optie om de verzendkosten te delen. Ik snap je principe wel en zou er zelf ook niet op zitten te wachten maar om hier nou een halve burgeroorlog om te gaan voeren is ook weer zoiets.

Misshy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:37

de politie doet hier niets mee, het is conflict wat je zelf op moet lossen. ik zou als ik jou was, het gewoon terug sturen en het erbij laten.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:37

Ik snap ts wel, ze heeft iets gekregen wat niet in de staat was zoals ze hem wil. En vervolgens moet ze nog haar geld inleggen, waar ze 2,5 uur voor moet werken!, om dat hoofdstel terug te brengen.

Ts, ik had ook gezegd: je komt hem maar halen of je betaald de verzendkosten.
Weet echter niet hoe het juridisch zit maar ik had hem denk ik ook retour afzender gedaan.

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:39

zorro schreef:
Ik vind dat je niet flauw moet doen en dat hoofdstel gewoon terug moet sturen als je hem niet wilt. Zij heeft een risico genomen door hem al op te sturen en is nu 7 euro en het hoofdstel kwijt, en jij wilt niet betalen.

Inderdaad gewoon terug sturen en niet te lang bij stil staan

Eikenbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:41

In dit geval zou je moeten zoeken naar het terugsturen van een gebrekkig product naar de verkoper, en dan met name op particulier! Dan gelden er andere regels.

Terugsturen en verzendkosten gewoon betalen zou ik ook niet direct doen zoals velen hier adviseren. Ik zou eerst toch dat juridisch loket maar eens bellen voor écht juridisch advies, en anders je verzekeraar aangezien je volgens mij gewoon schadevrij moet worden gesteld

Daarbij: Wat voor de één een te verwaarlozen bedrag is, is voor de ander een week aan boodschappen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:42

zorro schreef:

En als het hoofdstel in de beloofde staat was geweest was er ook geen probleem geweest ;)

Ik zou ook niet zelf opdraaien voor de verzendkosten, ze zou hem kunnen halen of geld overmaken voor de kosten voor verzenden. Kiala verzend trouwens al pakketjes voor 4 euro