Ervaringen met Ifor Williams trailers? (Eventa??)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa_vht

Ervaringen met Ifor Williams trailers? (Eventa??)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 14:32

Hallo bokkers, ;)
in een vorig forum gaf ik aan opzoek te zijn naar een 2paards trailer met een ruime living.
ik heb denk ik een trailer gevonden die voldoet aan alle eisen die ik stel, maar ik was benieuwd wat voor ervaring anderen hebben met dit merk van transport en misschien ook wel het model wat ik op het oog heb.
Dit is de Ifor Williams trailer;
Afbeelding
ze komen in twee maten, de M en de L.
in de M is er plaats voor 2 paarden en een ruime living.
Afbeelding
in de L is er plaats voor 2 grote paarden of 3 pony's en een zeer ruime living.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
de paarden staan diagonaal opgesteld, ervaringen hiermee?
Afbeelding
het is wel een erg zware trailer, is het een idee om een defender ervoor te zetten?
ik hoor graag zo veel mogelijk ervaringen, nadelen, voordelen, etc.
ben erg benieuwd!
Laatst bijgewerkt door Rosa_vht op 10-08-15 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Musiess

Re: Ervaringen met Ifor Williams (Eventa??) trailers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 14:52

Ik kan je er niet veel over vertellen. Maar zelf heb ik ook een tijdje deze in mn hoofd gehad want wauw hij is ideaal!

Rosa_vht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 15:08

Musiess schreef:
Ik kan je er niet veel over vertellen. Maar zelf heb ik ook een tijdje deze in mn hoofd gehad want wauw hij is ideaal!

maar niet gedaan vanwege? als ik het vragen mag :)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:44

Rosa_vht schreef:
Musiess schreef:

maar niet gedaan vanwege? als ik het vragen mag :)

Wegens gezondheids redenen gestopt met mijn paarden taxi bedrijfje.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:49

Een Defender zou zeker kunnen, Alleen zal je de trekhaak denk ik op de laagste stand moeten zetten,
Diagonaal staan zou voor paarden veel makkelijker zijn met reizen. Al heb ik daar geen ervaring mee in een trailer. Wel in een vrachtwagen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:56

Ikke gaat z'n bankrekening checken...........

Defender kan wel, maar dan moet je de motor wel even behoorlijk kietelen. Ik zou eerder voor een Discovery 3 - 4 gaan (lelijke auto) of de grote Range Rover L322 of L405 en niet eens de Range Rover Sport die er in het plaatje voor staat.

Rosa_vht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 17:27

ikke schreef:

Defender kan wel, maar dan moet je de motor wel even behoorlijk kietelen. Ik zou eerder voor een Discovery 3 - 4 gaan (lelijke auto) of de grote Range Rover L322 of L405 en niet eens de Range Rover Sport die er in het plaatje voor staat.

maar de defender kan hem wel hebben?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:36

Rosa_vht schreef:
ikke schreef:

maar de defender kan hem wel hebben?

Defender mag 4000kg aan de haak hebben van de fabriek dus dat zal het probleem niet zijn maar om nu te zeggen dat Defenders een beetje flink gemotoriseerd zijn, nou nee.
Neem overigens wel een 110 of een 130; de 90 kan het op papier wel maar is een ramp in de praktijk met dergelijke gewichten aan de haak!

kiwiwitje

Re: Ervaringen met Ifor Williams trailers? (Eventa??)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 17:39

Is een Disco 2 anders geen optie Ikke?
Die is veel knapper dan een 3 en 4..
Maar durf niet zeker te zeggen wat die erachter mocht hebben?
Hebben er een gehad. Heerlijke wagen. Maar wat er achter kon.. Al sla je me dood..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:43

kiwiwitje schreef:
Hebben er een gehad. Heerlijke wagen. Maar wat er achter kon.. Al sla je me dood..

Zul je een goede versie moeten kunnen vinden met een GEMS V8 of een td5 die behoorlijk gekieteld is. Als je dat voor elkaar krijgt, is de DII een te overwegen auto.

DII mag ook 4000kg hebben (hetzelfde chassis als Defender en RRC).

Rosa_vht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 18:47

ikke schreef:

maar de defender kan hem wel hebben?[/quote]
Defender mag 4000kg aan de haak hebben van de fabriek dus dat zal het probleem niet zijn maar om nu te zeggen dat Defenders een beetje flink gemotoriseerd zijn, nou nee.
Neem overigens wel een 110 of een 130; de 90 kan het op papier wel maar is een ramp in de praktijk met dergelijke gewichten aan de haak![/quote]
ik hoor juist vaak dat de defender echt een top trek-wagen is. daarom had ik zo een op het oog. idd een 110, heb ik meteen plek voor meer spullen/eventueel de hond }:0

vanspeijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:50

Geen ervaring met dit model, wel met het merk. Supertrailers, echt niks op aan te merken. Als ik dan een nadeel moet noemen is het inderdaad het gewicht.

Rosa_vht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 18:58

Musiess schreef:
Wegens gezondheids redenen gestopt met mijn paarden taxi bedrijfje.

paarden taxi bedrijfje? wat moet ik daar onder verstaan :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:13

ikke schreef:
kiwiwitje schreef:

Zul je een goede versie moeten kunnen vinden met een GEMS V8 of een td5 die behoorlijk gekieteld is. Als je dat voor elkaar krijgt, is de DII een te overwegen auto.

DII mag ook 4000kg hebben (hetzelfde chassis als Defender en RRC).

Oké ja zover ben ik er niet in hoor. Vond die Disco 2 toen wel heerlijk voor de trailers. Maar ja een simpele trailer of een zware aanhanger en lomp terrein is iets heel anders dan die trailer natuurlijk

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:26

Rosa_vht schreef:
ikke schreef:
Neem overigens wel een 110 of een 130; de 90 kan het op papier wel maar is een ramp in de praktijk met dergelijke gewichten aan de haak!

ik hoor juist vaak dat de defender echt een top trek-wagen is. daarom had ik zo een op het oog. idd een 110, heb ik meteen plek voor meer spullen/eventueel de hond }:0

De Defender is een prima trekauto, maar om echt lekker door te trekken, zou ie wat meer power mogen hebben.

Ik heb DII met td5 gereden en ik was er niet van onder de indruk (120pk) totdat ik de td5 van een vriend onder m'n kont kreeg (gekieteld naar 160pk) dat ding trok als een tierelier.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:31

Durf niet meer te zeggen wat die van ons was. Is wel het een en ander aan verbouwd. is opnieuw gekeurd geweest daardoor bij RDW. maar is naar t buitenland verkocht. Dus op t RDW niks meer van te vinden grr.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:02

kiwiwitje schreef:
Durf niet meer te zeggen wat die van ons was. Is wel het een en ander aan verbouwd. is opnieuw gekeurd geweest daardoor bij RDW. maar is naar t buitenland verkocht. Dus op t RDW niks meer van te vinden grr.

Je had twee opties: de td5 Diesel en de (GEMS) V8 benzine. Dat benzineding trekt als een beest, zeker met een automaat, maar zuipt er een flinke partij op los. Met een trailer is 1:4 eerder regel dan uitzondering. Ik denk dus dat jij een td5 hebt gehad; het zuipen van een V8 vergeet je de rest van je leven niet meer }:)

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:17

Ik heb 'm op Equitana gezien, het enige wat ik in die versie naar vond was dat er best wat 'opbergvakken/rekken' vlak boven de paarden zat, dat zou ik dan weer niet zo veilig vinden :)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 22:22

ruitje schreef:
Ik heb 'm op Equitana gezien, het enige wat ik in die versie naar vond was dat er best wat 'opbergvakken/rekken' vlak boven de paarden zat, dat zou ik dan weer niet zo veilig vinden :)

Die rekken boven de konten van de paarden is op de vrachtwagens heel normaal. Het idee is ook niet mijn ding, maar blijkbaar worden de wagens wel zo geleverd.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:00

Er stond mij iets van bij dat het ook boven het hoofd was, maar daar heb ik geen foto's van gemaakt dus niet zeker.

Verder zou ik m dr niet om laten staan :') Wat een prachtding :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:03

ikke schreef:
kiwiwitje schreef:

Je had twee opties: de td5 Diesel en de (GEMS) V8 benzine. Dat benzineding trekt als een beest, zeker met een automaat, maar zuipt er een flinke partij op los. Met een trailer is 1:4 eerder regel dan uitzondering. Ik denk dus dat jij een td5 hebt gehad; het zuipen van een V8 vergeet je de rest van je leven niet meer }:)

Heb hem niet zelf gereden en betaald hoor. Net aan vriendlief gevraagd. Was een V8, dus misschien verklaart dat de verkoop toen haha, en hem niet prive willen rijden en het toen stoppen met de
Paarden ook wel mee.. :p was echt verliefd op die frikandel! Maar met die V8 zou die van ts wel te doen zijn?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 23:06

Rekjes zitten trouwes ook in bijna alle vrachtwagens. Maar die logica heb ik nog nooit begrepen. Heb ze vaker leeg dan gevuld gezien. Op evt bandages en beschermers na voor als de paarden van de wagen gingen op bijv. Een concours.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 06:24

kiwiwitje schreef:
Rekjes zitten trouwes ook in bijna alle vrachtwagens. Maar die logica heb ik nog nooit begrepen. Heb ze vaker leeg dan gevuld gezien. Op evt bandages en beschermers na voor als de paarden van de wagen gingen op bijv. Een concours.

Goh, ben ik toch niet de enige die dat opviel.
Ik zou het nut er wel van begrijpen, namelijk in de winter de dekens erop leggen (en vastsjorren) zodat de paarden zonder deken in de wagen kunnen staan. Alleen is die aanpak blijkbaar niet logisch of zo; zal wel aan mij liggen.

kiwiwitje schreef:
ikke schreef:

Heb hem niet zelf gereden en betaald hoor. Net aan vriendlief gevraagd. Was een V8, dus misschien verklaart dat de verkoop toen haha, en hem niet prive willen rijden en het toen stoppen met de
Paarden ook wel mee.. :p was echt verliefd op die frikandel! Maar met die V8 zou die van ts wel te doen zijn?

Die V8 sleurt dat Iforretje overal heen, vooral van tankstation naar tankstation }:)

Maar nee, zonder gekheid, die V8 kan het prima en een gekietelde Diesel ook wel. Maar de V8 rijdt fijner (ik rijd ze niet zomaar al 15 jaar).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:55

Mocht ik ooit weet een paard krijgen komt er weer een hoor! Op ieder terrein zonder moeite aanrijden was toch wel heerlijk!

Rosa_vht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 11:24

ruitje schreef:

gelukkig is dat een optie op deze trailer, hij word niet standaard geleverd met zo'n rekje :)