Verzorgster en bijrijdster, f*cking hard to find it seems ??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Manon262

Verzorgster en bijrijdster, f*cking hard to find it seems ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 11:16

Hai,

Sorry Mods als het hier niet goed staat, verplaats topic dan zeker maar waar het wél moet staan, maar ik kon het zo snel niet vinden :o

Dus, heb een vraagje, ligt het aan mij, of is het f*cking hard to find someone :

Ik bied aan : hele maand beschikbaar, bijrijder en verzorgster, evtl nog incl 1 les per week, paard, in dit geval een superbrave, 9j ruin, haflinger, bereden, bomproof, kindvriendelijk, en, kent enkel-én dubbelspannen, en dit voor een overéén te komen prijs, wél een minimum, gaat tenslotte om rijden/verzorgen, evtl nog lessen bij inbegrepen, gebruik van alle faciliteiten, incl een zeer mooie allweatherpiste, en talloze wandelmogelijkheden, géén stallen te mesten (wordt gedaan) hele maand beschikbaar, aan een minimumprijs van 150/m, en toch vind ik niemand ? !
Dacht dat het in een manége etc. toch een pàk duurder kwam ?!
Maar, ben niet echt thuis in bijrijdsters en dergelijke, is ook enkel en alleen ivm serieus tijdsgebrek en ook voor langere periode mogelijk
Het is niet zo, dat, als we weer wat meer tijd hebben, dat het paardje, als dat goed klikt en bevalt beide partijen, ineens unavailable wordt zegt maar, we hebben meerdere paarden en ponies ? Dus veel mogelijk, evtl zelfs nog aan te passen bedrag én evtl aan te passen dagen, alles in samenspraak, en toch, niemand, al dik 4 maanden ??
Je geeft informatie, legt alles uit, en, niet eens een mailtje terug, vermeldt je dat er iets van bijdrage is, dan is het hek helemaal van de dam, want, hoe durf je daar iets voor te vragen?

Wil hier graag is andere meningen over horen, nou, shoot, zou ik zeggen :P

MarlindeRooz

Re: Verzorgster en bijrijdster, f*cking hard to find it seems ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:19

Voor 150 euro zou ik dat paarddan voor mezelf willen hebben voor minimaal 4 dagen...

Maar het Is best veel 150 pm moet je maar net iemand voor vinden.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:20

Ik betaal 70 pm voor alles wat ik wil doen moet wel mesten en voeren maar dat is ook alles!

Edit: voor 3 dagen pw
Laatst bijgewerkt door melanie0906 op 30-07-15 11:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Sky

150 per maand is erg veel geld voor een verzorgpony. En ik weet ook niet in wat voor omgeving je zit?

Selina

Ik persoonlijk geef maximaal 60 euro Pm uit aan een bijrijdpaard puur voor het 'bijrijden' (excl les) hier wil ik dan 2/3 x voor kunnen gaan. 150 Pm schrikt de mensen af denk ik. Ook al is het misschien een redelijk bedrag als je elke dag mag gaan, je moet het wel hebben.

Evaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:21

Ik zou persoonlijk nooit €150,- betalen voor een paard wat nooit van mij zou zijn.
Ik heb ooit €75 betaald en dat vond ik al veel.

Misschien als je echt een heel goed wedstrijdpaard kan rijden en die ook kan uitbrengen zou het wel redelijk zijn.

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 11:21

Beste,
Begrijp, maar goed lezen aub, je hèbt het paard volledig voor jezelf de hele maand, élke dag????
Véél, in maneges vragen ze makkelijk voor "leasen", en dan heb je het nog niet eens de hele maand, elke dag beschikbaar, denk ik, 220-300, schrok me rot toen ik dat vernam, en niet 1 manége, ofwel zit ik dan in een dure regio hier in BE

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 11:22

Evaa_ schreef:
Ik zou persoonlijk nooit €150,- betalen voor een paard wat nooit van mij zou zijn.
Ik heb ooit €75 betaald en dat vond ik al veel.

Misschien als je echt een heel goed wedstrijdpaard kan rijden en die ook kan uitbrengen zou het wel redelijk zijn.

Begrijp ik, maar een echt wedstrijdpaard, heb je nooit hoor voor "maar" 150/m en de hele maand beschikbaar, of toch niet in België, weet niet hoe dat in Nl zit, maar denk niet echt dat daar veel verschil op zal zitten

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:23

Als jij 'kleine bijdrage' in je advertentie zet en dat blijkt 150 euro te zijn snap ik het echt heel erg goed dat je niemand vindt. Er zijn sowieso maar erg weinig mensen die 150 euro over hebben in de maand.

Brainless

Ik heb een Fjord, en daar vraag ik niks voor.
De meeste hebben sowieso geen/weinig geld over voor een Fjord/Haflinger.

Daarnaast kost mijn Fjord mij geen 150E in de maand, voor dat geld zou ikzelf dus nooit 1 huren/leasen.

xVerax

Er loopt hier al een groot topic over,
[VP] Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 4

150 per maand is wel een hoop geld. Je biedt dan wel veel mogelijkheden, maar tegen een kleine meerprijs zou je als bijrijder al een eigen paard kunnen financiëren, denk dat die keus dan meer voor de hand ligt voor de meeste mensen.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:24

Ik betaal maandelijks 60 euro, mag in principe iedere dag komen alleen houdt het voor mij zelf bij 3 dagen en af en toe kom ik nog een 4e dag (vraag ik overigens wel van te voren). 150 euro zou ik zelf nooit doen :=

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 11:24

Sky schreef:
150 per maand is erg veel geld voor een verzorgpony. En ik weet ook niet in wat voor omgeving je zit?

Bedankt voor je reactie, maar, het is niet enkel verzorgen, ook rijden, én evtl wil ik zelfs nog 1x/week les bijgeven, dat lukt evtl nog wel

Nicky91

Normaal ben ik niet zo van het reageren, maar omdat ik in beide situaties gezeten hebt (eigen paard en daarna verzorgster)... Ik vond het heel erg om een bijdrage te vragen, je moet immers blij zijn dat iemand jou paard de zorg en aandacht wilt geven die jij het op dat moment niet kan... Mijn verzorgster toen de tijd gaf geen geld maar kocht wel spullen voor mijn pony...

Daarna ging ik zelf een paardje verzorgen/bij rijden en toen betaalde ik niks, deed wel lessen op eigen kosten, kocht af en toe dekjes, dekens en een hoofdstel. Zij heeft toen samen met mij besloten naar een nieuwe stal te gaan, die duurder uit kwam, en vroeg toen aan mij of ik mee wilde betalen. Ik heb dit toen gedaan... Maar persoonlijk zou ik dat nooit meer doen...

Dit is mijn mening, hoop dat je er wat aan hebt :)

MarlindeRooz

Als ik het kon missen zou ik het een prima deal vinden.veel mensen kunnen het alleen niet missen elke maand.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:25

Ik had niet begrepen dat het voor volledige lease was, dan vind ik het een erg schappelijk bedrag. Maar dan zit het probleem hem denk ik in het grote aantal dagen. Misschien kun je iemand voor 5 dagen vinden?

Celiien

Maar mensen willen niet elke dag komen rijden (vaak). Want dan zouden ze ook tijd hebben voor een eigen paard. En met zo'n relatief hoog bedrag. Als er mensen in jouw omgeving zijn, waar je voor 3 a 4 dagen 70-80 betaald, waarom dan meer betalen als je die extra dagen toch niet komt?

Brainless

Manon262 schreef:
Sky schreef:

Bedankt voor je reactie, maar, het is niet enkel verzorgen, ook rijden, én evtl wil ik zelfs nog 1x/week les bijgeven, dat lukt evtl nog wel

Mijn bijrijdsters hoeven ook niets te doen qua verzorging (mesten enzo) en zij betalen niets.

Wat ik al zei: mensen betalen niet/weinig voor een Fjord/Haflinger.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:26

150 euro betaal ik elke maand voor stalling hier in het noorden.
Mag elke dag wat met het paard doen.
Mesten in begrepen.

Als ik een verzorger zou willen voor 3 dagen in de week, zou ik 60 euro vragen.

Voor de hele week door, 120 euro...

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:26

Ik snap eigenlijk niet zo goed wat je aanbiedt. Om hoeveel dagen in de week ga het? En hoe lang mogen ze de pony doen. Zoals ik het nu lees is het eerste mij onduidelijk en zou het alleen maar om een maand gaan.

Daarnaast is 150 euro een heleboel geld. Wanneer het in dit soort bedragen gaat, is het al snel niet meer te betalen voor de gewone mens. Wat voor mij mee zou spelen is ook wat het paard en locatie mij te bieden hebben. Een goed leerpaard waar alle knoppen op zitten en een locatie met binnenbak werken dan al meer in je voorbeeld. Mennen is voor de meeste ruiters geen pré.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:28

Dat ligt er een beetje aan in welke omgeving je zit denk ik;

Ik weet dat in België de prijzen niet veel lager liggen dan in de Randstad.
En daar heb ik ook eerste 2 jaar mijn huidige paard verzorgt en gereden voor 150 per maand voor 5 dagen in de week...
Om vervolgens zelf nog niet aan een gratis verzorger/bijrijder te kunnen komen... hahaha

Manon262

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 11:28

Ik begrijp dat dat miss veel centen zijn voor pakweg een scholier, maar, ik redeneer dan zo : in de manége rijdt je toch ook niet gratis ?
En, geen stallen mesten én les nog is bij als je dat wil?
Denk niet dat je voor minder een eigen paard in onze buurt kan stallen, of toch niet met de faciliteiten die we hebben, is echt luxe stal, op een weitje ja, dat je daar niks of 50 of iets vraagt ok, en, nog wat, het is een ander zijn paard tenslotte, niet het jouwe als bijrijder, wat als door hun toedoen het paard wat krijgt, gaan ze dat ook vergoeden dan, dacht het niet, dan zijn ze wel met de noorderzon verdwenen, en heel snel lijkt me, of toch de meeste

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:29

Als je elke dag mag inclusief al die luxe,tja idd mooie prijs
Maar.....als ik elke dag kan en 150 kan missen is de keus voor eigen sneller gemaakt.snap je?

Anders eerst beginnen met drie dagen voor 60,-?

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:29

Ok, ik weet niet hoe je advertentie is, maar je bericht hierboven is warrig. Ik zou gaan twijfelen, omdat ik niet helemaal snap wat er nou staat. Ik denk op te maken dat het een paard leasen, er rijd niemand anders op en je mag er alles mee doen, evt krijg je er een gratis les bij (per week of per maand?) voor 150 euro.

150 euro is veel geld, dus als ik het dan niet helemaal snap, ga ik twijfelen. Daarnaast bied je veel, waardoor het denk ik niet totaal raar is dat je 150 euro vraagt. Maar je moet wel iemand vinden die het geld ervoor over heeft. Dan ben je dus op zoek naar een fanatieke (wedstrijd)ruiter, die het liefst elke dag rijd of andere training doet.

Ik zou persoonlijk liever wat klusjes doen op stal, zoals stallen mesten, helpen voeren, helpen naar de wei brengen etc, als dat de prijs wat omlaag brengt.

Bij maneges zijn de kosten ook hoog. Voordeel dat zij hebben is dat als een paard of pony niet geleased wordt, ze het beestje gewoon fulltime in de les kunnen inzetten. Dan hebben ze nog steeds een dekking voor de kosten. Als manegeruiter is het voordeel van leasen bij de manege dat je het paard/de pony al een paar keer ("kostenloos") in de les kunt uitproberen voor je over gaat tot het betalen van dat hoge bedrag voor het leasen. Ook ken je de manege en het personeel, en weet je dus hoe mensen jou en de paarden benaderen. Dat geeft een vertrouwd gevoel.

puppy1128

Re: Verzorgster en bijrijdster, f*cking hard to find it seems ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:30

Zijn 2 verschillende bijrijders geen optie? Dat het aantal dagen & geld word opgesplitst? Misschien dat je dan sneller 1 of 2 kunt vinden.

Want voor mij is 60 euro al veel, en hoog waarschijnlijk voor veel andere mensen ook. ;)