Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ir111 schreef:Ik herken het helemaal. Eigenlijk wat Singa hierboven beschrijft. Al wordt het wel minder in de tijden dat ik wekelijks op pad ben. Ik heb altijd het idee dat ik met een vrachtwagentje ontspannener zou zijn.
en daar ben ik me heel bewust van als ik rijd. Dott schreef:Dat scheelt dan alweer. Ik wil gewoon geen ongeluk met mijn paarden daar ben ik me heel bewust van als ik rijd.
Dott schreef:Ja dat snap ik, en als mensen "voorspelbare" dingen doen, prima.
Maar zoals die volvo waar ik het eerder over had, die stond al stil om mijn voorganger voorrang te verlenen, om hem vervolgens dus voluit voor mijn auto te gooien.
Sorry, maar dat voorspel ik niet, al had ik een glazen bol
juval schreef:ik snap je 'probleem' ik ben ook lang angstig geweest met autorijden na een ongeluk. hier was geen trailer bij betrokken gelukkig, maar het heeft lang geduurd voor ik weer onbezorgd kon autorijden.
vooruitkijken doe ik ook.. als ik al een Volvo, golf, bmw of audi zie aankomen let ik al extra op... je mag niet generaliseren, maar toch...
Heerlijke trailertrekker 

Snorlex schreef:Overigens over "bepaalde automerken".
Ik rijd vaak in een Suzuki (swift), stadsmodel. Als ik daar eens 130 mee rijdt op de snelweg knalt men een rustig een bus (á 90 km/h) voor.
Want een swiftje rijdt toch niet zo hard?
Niet alle "stadsmodellen" rijden 110 en niet alle "VAG's" zijn asociale racemonsters.
Vermijd vooroordelen, blijf rijden met je ogen
Maargoed, eerlijk is eerlijk, er zit een kern van waarheid in
(gelukkig is dat tot nu toe nog nooit wat gebeurd
). Terwijl ze nu tijdens het rijden muis stil staat wat mij af en toe ook doet twijfelen
Ik ben nooit bang om de motor af toe te laten brullen
Tobbes schreef:Enig oplossing is vaker met de trailer rijden, dan wordt van zelf minder.
Mijn nieuwe paard stond beging erg onrustig op de trailer waardoor ik paar keer stopte bij de tankstations om te kijken of ze niet omgevallen was of zo...(gelukkig is dat tot nu toe nog nooit wat gebeurd
). Terwijl ze nu tijdens het rijden muis stil staat wat mij af en toe ook doet twijfelen
Wel heb ik altijd een mes mee in de trailer en iets van een stang wat ik door oog kan steken van schroef waarmee ik de voorstang van trailer kan los draaien.
Je schreef dat je trailer stuiter bij maken van een noodstop. Dit doet mijn trailer niet. Is misschien de rem inrichting niet helemaal optimaal afgesteld?
Last van aso rijders heb ik gelukkig bijna niet. De truc is om voldoende afstand te houden tot auto voor je zodat andere mensen makkelijk voor je langs kunnen in/uit voegen of jou inhalen. (Doe je dit niet dan gaan idd mensen rare actie's uithalen omdat ze toch graag willen uitvoegen). Ook op N wagen is fijner want dan hoeft met niet 1 keer meerder auto/vrachtwagens in te halen.
Ook is het wel zo sociaal om andere de ruimte te geven om je te kunnen passeren wanneer je ziet dat ze je willen inhalen.
Voor rest rij ik best wel vlot met de trailer en af toe haal ik zelfs een auto inIk ben nooit bang om de motor af toe te laten brullen
![]()
In verkeer is kwestie van geven en nemen. Wanneer je sociaal rijdt en goed de fouten van een ander opvangt dan zal je zien dat meeste andere dat ook terug doen. Uiteindelijk is niemand gediend van een ongeluk.
als ze je dan ook nog rechts gaan inhalen terwijl jij met genoeg ruimte een vrachtwagen aan het inhalen bent met 3,5 ton aan de haak heuvel op en de vrachtwagen afremt om jou in te laten halen waardoor degene die inhaalt ineens met 0 tussenruimte voor je auto duikt (kunnen jullie het nog volgen?) is daar lastig op te anticiperen.