Zadel verkocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 18:24

Hoi!
Ik heb onlangs een zadel verkocht omdat onze pony niet meer dressuurmatig uitgebracht gaat worden.
Het gaat hier om een A-merk zadel wat voor een redelijke prijs verkocht is.
Nu kreeg ik 9 juni een mail dat het zadel binnen was en dat ze er tevreden mee waren.
Vandaag krijg ik echter een mail dat ze het zadel naar de zadelmaker hadden gebracht en dat de boom gebroken blijkt te zijn. Ze vragen nu: moet ik het laten herstellen voor 60 euro of stuur ik het terug?

Ik weet niet goed wat ik hiermee moet doen, toen ik het zadel verkocht heb ik de boom getest door het zadel ''te buigen'' en hier was geen beweging in te krijgen. Ze heeft mij inderdaad via mail gevraagd of de boom in orde was en naar mijn inziens was die in orde en heb ik dat dus bevestigd. Het zadel is online verkocht dus heb hem opgestuurd via de post.

Wat zouden jullie hiermee doen?

Paardennamen

Re: Zadel verkocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:25

Tussen 9 juni en nu zit een hoop tijd :)

Ik zou er niks mee doen dus.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 18:27

Ja het is een week geleden, ze stuurde me dat ze het zadel al slap vond aanvoelen. Wil haar terugmailen dat ik er niks mee wil doen maar hoe kan ik dit op een nette manier verwoorden?

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:27

Ik zou er ook niets mee doen. Ze heeft je zelfs nog een mail gestuurd dat ze er tevreden mee is. Dat het nu anders is kan ook nog haar eigen schuld zijn. Wie weet wat er in die tijd met het zadel is gebeurd.

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:31

Ik kan niet voor jou beslissen. Maar er kan een hoop gebeuren in 7 dagen. Het zadel kan ook bij versturen zijn gebroken, was het verzekerd op de post?
Mijn mening is dat het zadel bij hun ook had kunnen vallen. Dus het is niet te bewijzen dat jij een slecht zadel hebt verkocht.

Verkocht is verkocht. soms moet je een beetje minder lief zijn als je het niet eens bent met elkaar.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 18:34

Nee het zadel is niet verzekerd verzonden.

Ik had zelf al het gevoel van: ik ga helemaal niks betalen of terugnemen. maar wou even de mening van anderen horen.
Hoe kan ik dit verwoorden naar haar toe?

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:36

Ik zou haar er gewoon op wijzen dat zij eerder al vermeldde dat ze tevreden was met het zadel en dat er in de afgelopen week een hoop gebeurd kan zijn met het zadel bij hun en dat jij daar niet verantwoordelijk voor bent.

Jij hebt naar eer en geweten een goed zadel verkocht en bij ontvangst is de koper daarmee akkoord gegaan.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:37

ik zou iets sturen als :
beste, aangezien het zadel al een week geleden aankwam en u aangaf tevreden te zijn, is deze koop voor mij afgesloten. Bij het verzenden was het zadel volledig in orde en ik heb u dus een goed zadel verkocht. Ik kan niet weten of het zadel mede door julie toedoen kapot gegaan is. Daarom wens ik mij terug te trekken uit de zaak en vind ik mezelf niet verantwoordelijk
met vriendelijke groeten...

Jimbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:41

Iets van:
Het spijt me dat het zadel kapot is. Maar bij verzenden was het nog in orde. Daarnaast is het niet verzekerd verzonden en daarom neem ik niet de verantwoording voor reparatie. Ook neem ik het zadel niet meer terug omdat het duidelijk is dat het inmiddels niet meer in de staat ten tijde van verzending is.

1 van bovenstaande reakties lijken mij ook afdoende

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 18:43

Ik heb inmiddels een mail gestuurd dat toen het zadel op de post ging het in orde was en dat ik daarna een mail ontvangen heb dat ze tevreden waren met hun nieuwe zadel. Dat ik niet kan weten wat er in die week tijd gebeurd is met het zadel en dat ik daar door mij niet verantwoordelijk stel voor de reparatie van het zadel.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:45

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 18:46

Voor 60 euro een boom herstellen!!! Ik vind het knap. Je kunt natuurlijk aanvragen wat er precies kapot is en of ze een rapport van de zadelmaker op wil sturen en dat je dan zal nadenken over de vraag of je haar eventueel tegemoet wil komen. Er kan natuurlijk een breukje in de boom zitten die je niet gevoeld hebt, bvb aan een vleugel. Je moet namelijk een zadel niet alleen proberen te buigen maar ook voor- en achterkant ten opzichte van elkaar buigen en nog meer zaken. Misschien zit er wel wat mis en heb jij het niet gevoeld maar ja, als jij naar eer en geweten dit hebt afgehandeld (wij horen alleen jouw kant) dan had ze het zadel eigenlijk moeten halen.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 19:21

Heb zojuist een mail terug dat de barst er al duidelijk langer zat volgens de zadelmaker. En dat ze voorstelt om de kosten te delen.
Zie dit eigenlijk absoluut niet zenden, heb nog gezegd verzenden = verkocht, ik neem niks terug.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:24

Niet meer op reageren niks. Dit is gewoon jou een schuldgevoel aanpraten zodat ze nog ff 30 euro los kunnen peuteren. Als jij hebt gezegd verzenden is verkocht is het klaar

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:24

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:26

Niet mee akkoord gaan. Zij was tevreden, jij was niet erbij toen de zadelmaker keek dus wie zegt dat hij dat daadwerkelijk gezegd heeft en of die überhaupt wel gekeken heeft? Voor hetzelfde geld was de partner het er niet mee eens of past ie gewoon niet en willen ze er makkelijk vanaf.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:27

Wat nog een optie is vragen welke zadelmaker. Online nummer zoeken en diegene opbellen en vragen naar dat zadel of hij dat überhaupt gezien heeft en wat er mee was

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:27

Aan een barst kan die dat niet zijn? :?
Ik zou gewoon niet meer reageren

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 19:29

Dit is trouwens in België :)
Ze zegt een rapport te hebben van de zadelmaker.
Maar geloof er vrij weinig van dat je aan een scheur in de zijtak van de boom kunt zien hoelang het daar al zit.

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:32

Ik zou zelf voet bij stuk houden dat ik zou willen weten welke zadelmaker.

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:33

Heeft de zadelmaker het open gemaakt dan, dat deze heeft aangegeven dat het een oude breuk is? Bovendien is het te betwijfelen welk zadel de zadelmaker heeft beoordeeld, er zit immers geen chip of identificatie code op, of wel? Misschien wel een totaal ander zadel dat bekeken is.

Ze heeft immers ook eerst aangegeven dat toen hij binnen kwam ze tevreden was, op dat moment deed ze haar onderzoeksplicht. Ze gaf aan dat hij goed was en een week later toch weer niet. Ik denk dat ze haar verlies moet nemen. Ze deed haar onderzoeksplicht bij aankomst van het zadel en het was goed bevonden, dus de koop was daarmee definitief.

Ik zou dus nog wel even dat mailtje bewaren.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 19:35

Ze hebben het inderdaad opengemaakt. Er was een beschadiging aan de knieflap waardoor ze hem de dag na ontvangst heeft binnen gebracht bij een zadelmaker. En vandaag kreeg ze telefoon dat de boom gebroken was.
Geloof niet dat er een code op het zadel zit, kan wel maar weet het niet zeker

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:36

MelissaV schreef:
Dit is trouwens in België :)
Ze zegt een rapport te hebben van de zadelmaker.
Maar geloof er vrij weinig van dat je aan een scheur in de zijtak van de boom kunt zien hoelang het daar al zit.

Een goede zadelmaker zal zeker kunnen vaststellen of dit een verse scheur is, ik weet niet waar je het zadel voor hebt verkocht maar zoals jij het zadel getest hebt dan heb je het niet gevoelt. Dit valt namelijk wel op wanneer je hem op het paard legt of duidelijk de zweetbladen beweegt. Als je er een goede prijs voor gehad hebt dan zou ik helemaal niet moeilijk doen en 25 euro bieden als vergoeding. ookal zou ik in mijn recht staan als verkoper, dit soort gezeik hou ik niet van en voor zo'n bedrag werk ik er liever mee af.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 19:38

Het is verkocht voor 265 euro. Niet erg veel dus voor een erg gewild zadel! Ik heb t zadel gewoon altijd gebruikt en nooit niks gemerkt. Maar goed ik ben geen zadelmaker natuurlijk.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:42

Dat is het risico van online kopen. Jij hebt je zadel ter goeder trouw verkocht dus je kan niet aansprakelijk gesteld worden.

Natuurlijk heel vervelend voor de koper.
Maar die heeft het risico genomen een zadel te kopen wat ze niet op voorhand heeft laten controleren.

Een boom voor 60,- herstellen vind ik overigens verbazend. Maargoed, ik ben geen zadelmaker.