Probleem op vorige stal

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

28894

Probleem op vorige stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 14:23

Ik heb een (vrij kinderachtig) probleempje met de vorige stal waar ik pony's reed voor de eigenaar van die stal. Ik ben hier gestopt wegens tijdgebrek, ik moest met mijn stage beginnen en het reizen kostte me veel tijd, toen ik een aanbod kreeg op een stal 10 minuutjes van mijn huis ben ik daar gelijk op ingegaan en met een telefoontje uitgelegd. Dit was rond december. Door dit tijdgebrek duurde het even tot ik tijd vond om mijn spulletjes bij de oude stal op te komen halen (cap en handschoenen). Ook wilde de eigenaresse van de stal graag zelf thuis zijn als ik zou komen. Het volgende probleem dus, tijd vinden dat we allebei beschikbaar zijn. We hadden eindelijk een afspraak gemaakt, maar die heb ik toen op het laatste moment moeten afbellen omdat ik een telefoontje kreeg van mijn werk, of ik wel wilde komen want het was druk. In de haast heb ik de afspraak toen afgezegd met een appje, die ze overigens gewoon beantwoord heb. Een tijd later heb ik weer geprobeerd een afspraak te maken, toen had zij het druk en er geen tijd voor. Ik heb geopperd om de spullen gewoon buiten te leggen, zodat ik het zonder problemen mee kon nemen en ook de stal niet daarvoor in zou hoeven. Dat wilde ze niet, er moest absoluut iemand thuis zijn. Prima, volgende keer beter. Tijdje later weer gewoon geprobeerd waarop ik de reactie kreeg 'we hadden het al bijna weggegooid, want het ligt in de weg'. Als grapje heb ik hierop geantwoord, dan had je hem beter kunnen gebruiken. Weer konden we geen dag vinden waarop we beide tijd hadden. ik kon wel op een zaterdag, waarop ik heb gezegd dat ik hem wel wilde ophalen bij hun ponybaan, dit hebben we nooit goed afgesproken. Maar of ik hem wel die week wilde ophalen, want het lag in de weg. Ik heb gezegd dat ik dat zou proberen, maar dat ik het erg druk had en dat het me misschien niet zou lukken. Ik wilde het overigens ook niet hun verantwoordelijkheid maken (28 april). Ik heb vandaag weer een berichtje gestuurd, het antwoord hierop was 'ik heb het voor jan banketstaaf meegenomen naar de ponybaan en toen kwam je niet opdagen, dus heb ik hem aan een van pony meiden gegeven. Het houd een keer op natuurlijk'.

Ik kan ontzettend goed begrijpen dat het vervelend is dat het daar maar ligt en ik het niet kom halen. Ik heb ook nog de opmerking gehad dat ik er geen tijd voor wilde maken en dat ze dan maar weggeeft. Wat stom vind, ik heb er gewoon absoluut geen tijd voor, ik moet er 25-minuten voor in een bus zitten die maar een keer per uur rijd. Ik loop 5 dagen per week stage (van 9 tot 6), werk 2 avonden en 2 hele dagen per week en verder ben ik op de nieuwe stal. Ik heb niet eens tijd om normaal te eten, laat staan om daar even met de bus heen te gaan alleen voor een cap. Als zij perse thuis wil zijn daarvoor, is dat niet helemaal mijn pakkie aan. Maargoed, ik ben dan misschien fout geweest, dat wil ik ook niet goed praten. Maar weggeven van spullen van waarde, terwijl je weet dat ik het erg graag terug wil hebben vind ik belachelijk.

Ik ben erg benieuwd wat hierin mijn rechten zijn, ik ben namelijk bang dat ik het niet meer terug ga krijgen. Ik wacht het nog rustig af, maar ben benieuwd of ik iets achter de hand heb of dat ik het gewoon echt kwijt ben. Hopelijk weet iemand hier er iets vanaf. Ik ben verder niet benieuwd naar jullie mening erover en over wie er nou verkeerd bezig is, maar alleen of ik mijn spullen nog kan terug krijgen.

Bedankt voor het lezen (of scannen) van mijn enorme verhaal! Iets vragen mag natuurlijk wel altijd. Er kunnen schrijffoutjes in zitten... Haha

Yenni

Re: Probleem op vorige stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:29

Wat belagelijk dat ze JOUW spullen heeft weggegeven!!! Ik zou idd geval zeggen dat je er niet blij mee bent! Veel succes!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:31

Ik vind weggeven niet netjes maar ik kan me ook wel in de stalhouder vinden eigenlijk, als dit al loopt vanaf december...
Laatst bijgewerkt door Polly op 14-05-15 14:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:31

Wat een vervelende situatie. Kan me voorstellen dat je daar van baalt. Een ding begreep ik niet helemaal: Heb je van te voren nog aangegeven dat het niet ging lukken om naar de ponybaan te komen? Kan me namelijk van haar kant het enigszins voorstellen dat het frustrerend is als je ergens een afspraak hebt maar de persoon niet komt opdagen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:36

Het is niet netjes om zomaar spullen weg te geven. Maar in een periode van 5-6 maanden zelfs niet een uurtje de tijd vinden om wat spullen op te gaan halen, dat gaat er bij mij ook niet zo goed in. Van beide partijen is er dus niet ok gehandeld.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:37

Het weggooien is niet netjes , maar als dit al zolang duurt snap ik het wel een beetje .. Waarom ben je niet persoonlijk naar hun toe gegaan om te melden dat je ging stoppen ( wel zo netjes nadat jij plezier hebt gehad met hun paarden , dan had je het netjes kunnen afsluiten en je spullen kunnen meenemen ) . Je kan ook naar je nieuwe verzorgpaaed dan had je ook een keer langs kunnen gaan met een bos bloemen en hun bedankt voor de tijd die je daar hebt gehad.

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:39

Vreemde situatie. Hoe kan een cap nou weer in de weg liggen.. Heb je aan haar laten weten wat je hier van vind? ik zou een vergoeding eisen.

28894

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 14:40

Nogmaals ik begrijp dat ik ook niet netjes ben geweest in het niet ophalen van de spullen en niet kunnen nakomen van de afspraak. De afspraak op de baan is overigens NIET gemaakt, het was een idee van mij waar zij niet op ingegaan is. Ik wilde hier geen reactie op, omdat jullie niets van mijn situatie weten. Het gaat mij alleen om het recht wat ik heb op mijn spullen, meer niet. Ik weet dat ik fout ben geweest, maar dat is niet anders nu. En het is niet alleen van mijn kant dat ik niet een uurtje kon vinden om het op te halen. Ik heb meerdere malen aangegeven tijd te hebben, maar dan was niemand thuis dus kon het niet. Ook ik geef het dan een beetje op. Maar ik snap mijn fout, ik heb absoluut geen mensen nodig die dat er gaan in wrijven, daar heb ik niks aan.

Kimonoo schreef:
Vreemde situatie. Hoe kan een cap nou weer in de weg liggen.. Heb je aan haar laten weten wat je hier van vind? ik zou een vergoeding eisen.

Ja ik heb dat laten weten, wel via een berichtje omdat ze haar telefoon niet opnam. Maar ik krijg er verder geen antwoord meer op... Vandaar de angst dat ik mijn spullen niet meer terug zie. En dat allemaal om een cap hahaha, leg em ergens hoog op een plank en je hebt er geen last van dacht ik...

Ik wil nogmaals zeggen, dat ik haar frustratie ook echt wel begrijp. Ik zou er ook een beetje chagrijnig van worden. Maar dan nog vind ik iets weggeven niet kunnen...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:44

Jemig ik snap wel dat ze zijn weg gegeven. Je bent maanden nodig om spullen op te halen, vind ik persoonlijk van de zotte. Ook vind ik je manier van beëindigen daar al niet heel netjes. Had het fantsoen genomen om even netjes afscheid te nemen, had je gelijk je spulletjes mee kunnen nemen. Snap wel dat de vorige baas er geen zin meer in had na joi manier van afscheid nemen..

Ik vind haar zo zeer niet fout. Het houd gewoon een keer op.. ik denk vooral dat je het zelf in de hand hebt gewerkt.
Weet niet of je recht op je spullen hebt, in mijn ogeb niet. Maar he, wie ben ik :P

Kimonoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:44

Helemaal mee eens. Ik heb hier in huis dingen van vriendinnen rond slingeren die er misschien al wel jaren liggen. Snap niet dat iemand daar last van kan hebben. Lijkt er een beetje op alsof ze boos/teleurgesteld is dat je bent gestopt.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:45

Kimonoo schreef:
Helemaal mee eens. Ik heb hier in huis dingen van vriendinnen rond slingeren die er misschien al wel jaren liggen. Snap niet dat iemand daar last van kan hebben. Lijkt er een beetje op alsof ze boos/teleurgesteld is dat je bent gestopt.

Vrij logisch als je het afdoet met enkel een telefoontje denk ik! ;)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:48

Eens met cioccolato. En ook al is het niet veel of groot, het is echt gruwelijk irritant als mensen denken dat jouw stal prima als opslagruimte kan fungeren. Iemand bepaalt nog altijd zelf of iets bij haar wel of niet in de weg ligt.

28894

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 14:50

Nogmaals als je alleen reageert om mij af te kraken vind ik dat erg vervelend. Ik ken en begrijp MIJN fouten. Maar ik heb het nu eenmaal zo gedaan en nu is dit de situatie dus zoek ik een oplossing.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:51

ik snap het wel en ik zou zelf ook zo denken!
dan had je er zelf meer haast achter moeten zetten vooral als het als sinds december speelt..

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:51

Ik denk dat ze gewoon zat zijn van iedere keer afspreken en dat je dan niet komt. Ik zou daar ook snel klaar mee zijn.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:52

0000 schreef:
Eens met cioccolato. En ook al is het niet veel of groot, het is echt gruwelijk irritant als mensen denken dat jouw stal prima als opslagruimte kan fungeren. Iemand bepaalt nog altijd zelf of iets bij haar wel of niet in de weg ligt.

Maar dan snap ik niet dat de eigenaresse niet gewoon op het voorstel van TS is ingegaan om de spullen ergens buiten te leggen.. Ze wilde er zelf per se bij zijn en TS heeft ook aangegeven dat ze enkele keren heeft geprobeerd om een afspraak te maken. Dus dat ze die dingen zomaar weggeeft vind ik niet erg netjes.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:52

28894 schreef:
Nogmaals als je alleen reageert om mij af te kraken vind ik dat erg vervelend. Ik ken en begrijp MIJN fouten. Maar ik heb het nu eenmaal zo gedaan en nu is dit de situatie dus zoek ik een oplossing.

Wat wil je dan als oplossing? Cap is weg. Valt niets meer aan te doen. Wil je soms een vergoeding?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:54

Tja. Voor iemand die zich zo onpersoonlijk afmeld zou ik ook niet zoveel moeite doen..
Denk dat er niks te verwijten is naar de vorige baas toe

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:54

Ik geef haar groot gelijk. Als je al niet er heen gaat om een bv grote bos bloemen te brengen voor de tijd die je er door hebt gebracht.
Je gaat mij niet wijs maken dat je in 5 maanden tijd niet even iemand had die met de auto mee kon om je spullen op te halen.
Bij mij was het zo de kliko in gegaan.
Oplossing: of je spreekt goed af en gaat er even heen met iemand.
Of je laat die cap lekker daar en koopt een nieuwe.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:55

Oplossing lijkt me eenvoudig...laten rusten, die mensen niet meer lastig vallen en voortaan wat minder laks zijn met bepalen voor een ander wat diegene wel/niet veel moeite kost, in de weg vindt liggen etc.

Oh en ik zou ook no way iemand die op zo'n manier weggaat zonder toezicht op stal/terrein willen hebben trouwens. Ik snap echt heel goed dat ze erbij wilde zijn.

28894

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-15 14:55

0000 schreef:

Ze had het van mij ook buiten mogen leggen of mogen opsturen, dan is het weg en had ik het allang 10 keer kunnen ophalen. Zij wil graag thuis zijn op het moment dat ik er ben. En zij is ook druk en om dan een moment te vinden waarop je beide tijd hebt is gewoon moeilijk. Ik vind het ook niet erg dat jullie haar gelijk geven. Ik snap het ook echt wel een beetje. Maar ik vind het gewoon vervelend, het is ten slotte van mij. Ik wil alleen heel graag mijn spulletjes terug en het leuk en netjes afsluiten.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:56

28894 schreef:

Heb je nu dan opeens wel tijd? Ik zou het mooi zo laten. Jij hebt weinig moeite gedaan om je spullen op te halen, zij heeft meerdere malen aangegeven dat ze het kwijt wil, en jij deed niks.
Wilde je die cap van dat ponymeisje af gaan pakken dan?
Toen je hun pony's reed had je wel tijd om heen en weer te gaan......

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 14:57

Tja, het is nu weg, dus lik je wonden en ga verder met leven, zou ik zo zeggen...

DaisyLive

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:01

belachelijk je kon het toch gwn ophalen

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 15:32

Ik schrik er van hoe er aanvallend richting de TS word gedaan zeg :oo . Als ik naar mijn eigen situatie kijk is het verdraaide lastig een keer wat af te spreken met mijn zus, zij werkt onregelmatig en ik ook. Soms zien we elkaar gewoon maanden niet omdat we niet allebei op hetzelfde moment tijd hebben, terwijl we allebei heel erg graag willen.
De TS heeft een oplossing gegeven voor het afhalen van de spullen door het ergens weg te leggen, maar zij wilde er persee bij zijn wat maar niet wilde lukken, en wat ik me ook kan voorstellen als je het allebei heel druk hebt. Ik kan het dus ook absoluut niet netjes vinden dat ze het zomaar heeft weg gegeven.