Gisteren opende ik een topic over een droom van mij. Het opstarten van een klein schalig fokkerijtje. Dit speelt al een tijdje in mijn hoofd. Maar niet alleen dat speelt door mijn hoofd. Ook droom ik van een klein schalige pension stalling. Ik heb goed nagedacht en gekeken wat ik nou het leukste vind. Dit is toch wel een klein schalige pension stalling. Ik ben nog jong (19, bijna 20), woon nog thuis en ben nog bezig met een opleiding. Ik moet nog heel wat sparen om dit op te kunnen zetten. Maar nu wil ik uiteraard alles al op een rijtje zien te krijgen. Alle informatie die ik nodig heb ben ik aan het opzoeken. Maar nu hoop ik dat bokt mij een beetje op weg kan helpen
* Wat is een mooi begin bedrag om mee te beginnen, bedoel, hoeveel heb ik nodig om op te starten? (Denk hierbij NIET aan de aankoop van een woning met genoeg ruimte, dit staat daar even buiten van aangezien de koop en verkoop vsn huizen over 5 jaar wel weer anders kunnen zijn)
* Hoeveel paarden mag je houden zonder vergunning? (Aangezien ik het klein schalig wil houden)
* Wat moet ik weten over de administratie, algemene regels waar ik me aan moet houden enzovoorts.
* Alle andere informatie die belangrijk is voor mij om te weten.
Reacties van: wil je hier wel aan beginnen enzovoorts, zit ik niet op te wachten
ik ga hier hard voor werken en enorm mijn best doen om mijn droom waar te maken. Ik heb ouders waar ik op terug kan vallen al zou ik het tegen die tijd moeilijk krijgen. Ik hoop dat bokt mij dus een beetje op weg kan helpen zodat ik een plan van aanpak kan maken en daar heel langzaam naar toe kan werken