Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Aa63 schreef:Komt zo'n regeling vaak voor en is dit normaal?
Zelfs al vind je iemand die een terugkoopregeling wil, die zal je als het paard medisch wat mankeert echt niet het volledige aankoopsbedrag terug betalen. Daarnaast wat als het paard een waardevermeerdering heeft (door starten op wedstrijden ed) ga je dan ook maar accoord met het aankoopbedrag?? Doet toch ook niemand. Jessix schreef:Ik heb mijn eerste twee paarden onder deze voorwaarde gekocht. Of althans, de vorige eigenaar/fokker had eerste recht van koop bij verkoop. We hadden geen afspraken over de prijs gemaakt, maar als ik mijn paarden weg zou doen dan zou ik hun waarschuwen zodat ze de kans zouden hebben terug te kopen.
Kim schreef:Ja hoor, zo gek is dat niet. Bij de koop van mijn pony is ook afgesproken dat als ik hem niet meer willen/kunnen houden, de vorige eigenaresse het eerste recht van aankoop heeft.
Mocht je de koopovereenkomst willen overnemen die ik heb opgesteld, dan kan je me een pb'tje sturen

DeMolenhoek schreef:Ik heb de OP nog een keer gelezen en vind het een beetje vaag omschreven.[naam]: Volgens mij bedoel jij nog iets anders. De vorige eigenaar heeft de eerste optie bij jou. TS wil dat de oude eigenaar sowieso het paard terug koopt.