Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
. Zijn paard valt onder huisdieren en is hij dus verzekerd voor zijn paard. tiwi1969 schreef:Als het een echte boer is met een bedrijf dan heeft hij als het goed is een bedrijsfaansprakelijkheidsverzekering, die dekt de schade veroorzaakt door zijn vee (dus ook paarden).
Wat ik er wel duidelijk bij zou vermelden is dat je bent gevallen door je eigen schuld, jij hebt immers niet goed genoeg aangesingeld.
kwita schreef:tiwi1969 schreef:Als het een echte boer is met een bedrijf dan heeft hij als het goed is een bedrijsfaansprakelijkheidsverzekering, die dekt de schade veroorzaakt door zijn vee (dus ook paarden).
Wat ik er wel duidelijk bij zou vermelden is dat je bent gevallen door je eigen schuld, jij hebt immers niet goed genoeg aangesingeld.
Besef wel dat het eerlijk antwoorden veel gevolgen kan hebben mbt de boer in kwestie en je paard, en als je het op jou paard houd het ook weer fraude is.
Een heel lastig pakket, bespreek het vooraf maar eens goed met een jurist! succes

Citaat:Wie is de bezitter? In de regel is dit de eigenaar. In uitzonderlijke gevallen waarbij het paard zich buiten de invloedsfeer van de eigenaar bevindt en iemand anders het paard ten eigen nutte gebruikt kan het bezitterschap zijn overgegaan naar de ander. Iedere situatie zal hiervoor apart bekeken moeten worden als er twijfel over het bezitterschap is.
NienSCHaap schreef:hij beweerde dat het geheel op mijn eigen risico was, ondanks dat ik daar inderdaad in mee heb gestemd.
Maar goed eind goed al goed, na hoop gekibbel heeft zijn verzekering het uitbetaald.
Iris82 schreef:NienSCHaap schreef:hij beweerde dat het geheel op mijn eigen risico was, ondanks dat ik daar inderdaad in mee heb gestemd.
Maar goed eind goed al goed, na hoop gekibbel heeft zijn verzekering het uitbetaald.
Dat is zo zonde he... Want zijn verzekering heeft het dus gewoon vergoed.
Dus waarom die ophef...?
, hij wou niet dat het door zijn verzekering werd uitbetaald.