paard terugnemen.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FotosbyElles

paard terugnemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 22:54

Hallo medebokkers,

Ik weet niet of ik het hier juist gepost heb maar toch probeer ik het. Ik heb een half jaar geleden mijn paard verkocht aan een leuk koppel. Toch kreeg ik na een maand opeens een telefoontje dat mijn (ex) paard opeens schimmel had in zijn hoeven. Daar naast had hij ook opeens mok en wilde ze geld zien. Omdat ik het beste over heb voor mijn paard heb ik een schimmel zalf en een mok crème opgestuurd. Aangezien ik geld sturen niet zo heel slim vind. Daarna niets meer gehoord, tot op vandaag. Een half jaar later, hij en zijn vriend zijn uit elkaar. Zijn vriend wil het paard doorgaan verkopen en nu eist de jongen die mijn paardje dus reed, dat ik hem terug neem. Want ( citaat van de huidige eigenaar ) " jij bent, als vorige eigenaar, verplicht om het paard terug te nemen als wij er niet meer voor kunnen zorgen. " Ik heb hier nooit van gehoord en hoopte dus dat iemand mij kon helpen.

Heeft iemand hier ooit van gehoord. Ik weet dat bij een stal gebrek die ontdekt word na zoveel weken er kosten in rekening kunnen worden gebracht.

Alvast bedankt.

denice

Re: paard terugnemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:56

Onzin, je moet helemaal niets. Lekker laten gaan lijkt mij..

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:56

Daar heb ik werkelijk nog nooit van gehoord, ook geen contract opgesteld?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:57

Je bent als vorige eigenaar niet verplicht het paard terug te nemen/kopen.
Wat een onzin. Daar heb ik echt nog nooit van gehoord :+

Koper

Shamanqueen schreef:
Want ( citaat van de huidige eigenaar ) " jij bent, als vorige eigenaar, verplicht om het paard terug te nemen als wij er niet meer voor kunnen zorgen. "

Wat een fantasie :')

_Ekenna

Nog nooit van gehoord! Wat een bullshit. :+

Anoniem

Verkocht is verkocht.
Als hier geen afspraken over gemaakt zijn (en dan bedoel ik de afspraak dat jij je paard terug zou kopen als zij er niet meer voor konden zorgen) is dit complete bullshit, je bent helemaal niks verplicht :D
"Verkocht is verkocht" geld voor beide partijen ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-01-15 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Achterom

Onzin.

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 22:58

We hebben een contract opgesteld met de dierenarts dat het paard nooit geslacht mocht worden alleen bij breuken. Maar nooit iets van terug kopen. Ik dacht al dat het complete onzin was.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:00

Terugnemen zou ik wel doen, maar terugkopen niet.

Ik heb er nog nooit van gehoord, raar joh.

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 23:03

Terugnemen zou ik ook niet erg vinden. Hij hoefde ook niet persé weg. Alleen zou ik hem nooit meer terug kopen. ( beetje hard als ik dat zo lees. )

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:04

Ik snap volledig waarom je hem niet terug wilt kopen. Maar wat stom van die mensen zeg. Slaat toch echt nergens op.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:06

Haha dat zou wel erg makkelijk zijn :)) . Nee hoor laat je niets wijsmaken, jij moet helemaal niets.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:08

Wat een onzin! Wel jammer voor het paard dat het bij zo'n idioten beland is! (of mag ik dat woord niet gebruiken? Lijkt me nochtans wel op zijn plaats?)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:08

Misschien dat ze in de war zijn. Mochten er gebreken zijn aan het paard die er al waren toen jij het verkocht, zeg maar verborgen gebreken dan zou jij het paard binnen een bepaalde termijn en ook nog eens binnen bepaalde regels terug moeten nemen.

Maar niet omdat zij er niet voor kunnen zorgen, zijn ze nu helemaal?!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:09

Je moet trouwens ook niet toevallig minstens de aankoopprijs terug betalen? :D

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:15

Dat is makkelijk zeg :wow: Paard mankeert iets, iets waar jij absoluut niets mee te maken hoeft te hebben, jij stuurt gratis en voor niks medicijnen op. Vervolgens hoeven ze paard niet meer, hoppa, of jij hem even terug zou willen nemen? Doe mij zo'n deal :$

Het moge duidelijk zijn dat deze nieuwe eigenaren de grootste onzin uitkramen met 'je bent verplicht dit of dat'. Verkocht is verkocht, paard is nu hun probleem. Als ze hem terug willen geven, dus zonder dat jij ervoor moet betalen, en jij hebt daar geen problemen mee, tja. Waarom niet. Maar je hóeft dus niets, laat dat duidelijk zijn O:)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:17

Kwanyin schreef:
Je moet trouwens ook niet toevallig minstens de aankoopprijs terug betalen? :D

Haha, koop een paard, rijd hem naar de mallemoer en eis het aankoopbedrag na een jaar terug _/-\o_ _/-\o_

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:18

Nou ja, als ze hem terug willen geven en je hebt er plek voor, zou ik het paard accepteren :D
Alleen verplicht terug moeten kopen? Kom op zeg, wat denken ze wel niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:21

arm paard weer...vraag mij af of ze er goed voor waren.

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 23:33

Ik heb een foto gekregen ( met een datum erbij ) van zijn ex ( diegene die wel alles op een rijtje heeft ) hij ziet er netjes uit. Maar of dit nu te geloven is. Ik heb ze alle stal gebreken doorgegeven. Wat een beetje schrapen was als het te lang duurde. Maar dat is nou niet echt eenstal gebrek. Maar dit gaat me wel te ver moet ik zeggen. Ik vind het heel erg voor mijn paardje en hoop dat hij er niet anders op behandeld word. Ik ben verder niet bekend met de regels. Want zovaak verkoop ik niet een paard. Anders leerde ik altijd dat als het paard verkocht het niet meer mijn zorg is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:37

het is ook jou zorg niet meer.Ik zou alleen last krijgen van mijn geweten.Maar ik ben een muts die al 24 jaar haar eerste paard heeft.

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 23:42

Maar wat wil die vent die het wel allemaal op een rijtje heeft dan? Paard doorverkopen of paard 'kwijt' en daarom voor het gemak maar terug naar jou?

FotosbyElles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 00:34

Hij wil het paard 'verkopen' meer als doneren aan zijn buurmeisjes. En @geerke ik ben ook zo'n muts. Geen zorgen :D

Selket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 01:16

Het is sowieso hun 'probleem', maar snap het ook heel goed dat jouw geweten/pennymeisjesgevoel opspeelt (zou ik zelf ook hebben :Y) ).
Als ze er beiden vanaf willen, de een als plan terugverkopen aan jou en de ander als plan doneren aan zijn buurmeisjes, kan je toch voorstellen het paard gratis terug te nemen (mits je er de tijd, ruimte en geld voor hebt natuurlijk). Hebben ze allebei een beetje hun zin ;) :+