Paspoort inleveren bij opzegging fjordstamboek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Paspoort inleveren bij opzegging fjordstamboek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 20:03

Ik heb een fjord en ben lid van het fjordenstamboek.
Nu heb ik vandaag mijn lidmaatschap opgezegd ivm bezuinigingen
en word mij verzocht het paspoort op te sturen om mijn naam eraf te halen :? .

Ik heb een mail gestuurd dat het paard gewoon bij mij blijft en niet verkocht word. Tevens heb ik vermeld dat het paspoort nodig is bij eventuele controle op stal, vervoer en dierenarts.

Is dit normaal? En wat is het nut dat mijn naam uit het paspoort word gehaald ookal is het geen eigendomsbewijs?(paard 16 jaar geleden als veulen op de markt gekocht) Doen andere stamboeken dat ook zo?

iemand ervaring?

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:06

Erg raar inderdaad ik heb ook een fjord van de markt ben nooit lid geworden van het stamboek.
Reden geef ik niks om paspoort opsturen zou ik echt niet doen.
Als het zo met alle lidmaatschappen moet gaan wat een raar iets dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:06

Wat vreemd zeg. Krijg je dan ook je geld terug van het op naam zetten?
Ik heb hier nog nooit een Fjorden eigenaar hier over gehoord. Ik zal ze ook inderdaad vriendelijk bedanken en zeggen dat het niet hoeft.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:10

Ik heb ook een fjord, was ook lid van het stamboek wat ik ook heb opgezegd maar ik hoefde niks op te sturen.
Er waren toen nog geen paspoorten maar alleen stamboekpapieren. Maar mij lijkt dat dat niet moet uitmaken. Ik sta ook nog gewoon als eigenaar geregistreerd bij het stamboek. Dus daarvoor heeft het ook niks te maken.
Ik zou niks opsturen.

Urielle

Re: Paspoort inleveren bij opzegging fjordstamboek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:13

Bij het KWPN iig niet

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:17

Gewoon niet opsturen. Het is en blijft jouw paard en een paspoort hoort bij een paard. En je hebt het tig jaar geleden op naam laten zetten en gewoon voor betaald. Als ik een fjord verkoop en de nieuwe eigenaar doet niks met het paspoort qua stamboek kunnen ze er ook niks aan veranderen. Hoeveel mensen die een paard gekocht hebben worden lid van het desbetreffende stamboek om een paard om hun naam te zetten en het jaar erna weer op te zeggen? Heb ik met Dustin destijds ook gedaan, NRPS stamboek. Gewoon lekker houden ze hebben daar geen recht toe

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-15 20:20

Ik was ook echt niet van plan het op te sturen. Ben wel benieuwd of ik nog antwoord krijg op mijn mail

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-15 20:21

Niet opsturen. ;)
Heb ik ook nooit gedaan.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 00:59

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, of een stamboek dit wel kan maken.

Ik heb net het lidmaatschap bij het KWPN opgezegd, maar ik heb niets gehoord van iets moeten opsturen... Ook op het stamboekpapier blijft gewoon mijn naam staan, net als in het paspoort.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:02

Cowgirl schreef:
Ik was ook echt niet van plan het op te sturen. Ben wel benieuwd of ik nog antwoord krijg op mijn mail

Niet opsturen idd.
Ik heb dit al eerder iemand horen zeggen dat stamboek dit wilde, maar diegene heeft ook niet gedaan. Het is ook niet nodig en onlogisch. :j Maar stamboek heeft eigen ideeën erover ;)

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:06

Citaat:
Opzeggen van het lidmaatschap van onze vereniging moet voor 1 december van het kalenderjaar schriftelijk en evt. aangetekend bij ons binnen zijn, daarna ontvangt u een bevestiging van uw opzegging.
De paarden welke op uw naam staan en welke in uw bezit blijven kunnen dan alleen afgemeld worden als u het paardenpaspoort opstuurd, daarin wordt een aantekening van uw afmelding gemaakt en krijgt u het paspoort retour.

Je krijgt het paspoort dus terug.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:10

Ik vind das nogal riskant, het paspoort op de post doen :=

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:11

Nadat ik eens een half uur aan de telefoon gehangen had en duidelijk aangegeven had wat er met mijn paspoort moest gebeuren, stuurde ik het op. In goed vertrouwen.
Na een maand wachten kreeg ik argwaan. "Waar blijft mijn paspoort?" 'Oh, ja pardon, dat ligt nog op de stapel.'
Retourzenden? Niet altijd dus.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:17

In principe zou dit nu niet eens mogen. Paspoort moet immers altijd bij het paard zijn toch? Ik zou het gewoon niet doen in elk geval.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:18

Jessix schreef:
In principe zou dit nu niet eens mogen. Paspoort moet immers altijd bij het paard zijn toch? Ik zou het gewoon niet doen in elk geval.

Maar wat als je een naam wil laten wijzigen? Dan moet je het ook opsturen?

Sabzje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:29

Ik heb mijn lidmaatschap van het fjordenstamboek vorig jaar opgezegd en mij werd ook verzocht om het paspoort op te sturen. Niet gedaan en niks meer van gehoord. Ik zie het nu niet. .

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 01:30

Sabzje schreef:
Ik heb mijn lidmaatschap van het fjordenstamboek vorig jaar opgezegd en mij werd ook verzocht om het paspoort op te sturen. Niet gedaan en niks meer van gehoord. Ik zie het nu niet. .

Same here. 2 jaar geleden opgezegd, en ik moest t ook opsturen. Alleen het paspoort van mijn paard heeft niets te maken met mijn wel of niet lid zijn van t stamboek, dus ik heb t ook niet gedaan.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:02

KootMiraDrum schreef:
Citaat:
Opzeggen van het lidmaatschap van onze vereniging moet voor 1 december van het kalenderjaar schriftelijk en evt. aangetekend bij ons binnen zijn, daarna ontvangt u een bevestiging van uw opzegging.
De paarden welke op uw naam staan en welke in uw bezit blijven kunnen dan alleen afgemeld worden als u het paardenpaspoort opstuurd, daarin wordt een aantekening van uw afmelding gemaakt en krijgt u het paspoort retour.

Je krijgt het paspoort dus terug.

Begrijpen jullie dit niet verkeerd? Want er staat als je het paard moet afmelden moet je het paspoort opsturen. En in jouw geval meld je alleen jezelf af en niet het paard dus hoef je ook niks op te sturen.
Of lees ik dit verkeerd?

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:25

Ze zijn daar niet helemaal goed hoor. Ik heb het paspoort ook niet opgestuurd, nooit wat van gehoord. Toen ik het ergens anders voor op moest sturen heb ik betaald voor aangetekend, maar dat vonden zij blijkbaar.ook niet nodig. Ik sta niet meer als eigenaar geregistreerd en de resultaten die mijn fjord gehaald heeft doen er schijnbaar ook niet meer toe.

Gewoon lekker je paspoort houden en blij zijn dat je niks meer met ze te maken hebt.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 11:33

Wat is de meerwaarde dat er bij afmelding in het paspoort iets wordt bijgevoegd vraag ik mij af?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-15 11:55

Lowara schreef:
Wat is de meerwaarde dat er bij afmelding in het paspoort iets wordt bijgevoegd vraag ik mij af?

Dat is hetgeen wat ik mijzelf dus ook afvroeg.
Ben benieuwd trouwens of ik nog op tijd was...lees nu hier dat ik voor 1 dec had moeten opzeggen...zucht.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:00

Al stuur je het paspoort wel op. Ze halen alleen jouw als eigenaar weg en daarna krijg je het paspoort weer retour. Al heb ik het destijds ook niet opgestuurd en nooit wat van gehoord.

cynthiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:42

Maar je blijft gewoon eigenaar ook al ben je niet meer lid van het stamboek.
Ik ben al zo'n 15 jaar geen lid meer, maar als je mijn paard zijn stamboeknummer intypt zie je mij gewoon als eigenaar staan.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 12:47

ik heb ooit een fjord verkocht, en toen wou ik me ook afmelden voor dat stamboek, kon niet want het paard stond nog op mijn naam, nieuwe eigenaar had het niet overgeschreven.. mjaa uiteindelijk hebben ze het wel gedaan, wel aparte regels als je het mij vraagt..

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-15 14:20

Chintiar, dat willen ze nu dus voortaan wel doen. Mijn pleegvader is sinds een jaar geel lid meer, paard is nog steeds in zijn bezit maar op de site staat eigenaar onbekend. Wat ik dan nog het ergste vind is dat je daar wel 25euro voor betaald.