Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Willl65 schreef:Vervelend voor je...... Hoe oud ben je? Hoelang heb je jouw paard en wie zorgt dat die betaald wordt? Zelf heb ik de afspraak met mijn dochter dat ik er voor haar paard zal zijn alszij minder tijd zal hebben voor haar. Dat is een voorwaarde geweest bij de aanschaf. Ik doe dit met haar. Mojn dochter is 14 en het is niet logisch te denken dat als zij op kamers gaat dat zij de volledige financielr zorg op zich kan nemen. Maar ja daar heb jij niets aan....
Mijn advies is ga in gesprek met je ouders, leg uit dat het voor jou tijd is op eigen benen te staan maar dat je hun hulp nog nodig hebt ten aanzien van je paard. Ze moeten toch geweten hebben dat dit er ooit aan zat te komen?
Veel sterkte in ieder geval.
Cassidy schreef:Willl65 schreef:Vervelend voor je...... Hoe oud ben je? Hoelang heb je jouw paard en wie zorgt dat die betaald wordt? Zelf heb ik de afspraak met mijn dochter dat ik er voor haar paard zal zijn alszij minder tijd zal hebben voor haar. Dat is een voorwaarde geweest bij de aanschaf. Ik doe dit met haar. Mojn dochter is 14 en het is niet logisch te denken dat als zij op kamers gaat dat zij de volledige financielr zorg op zich kan nemen. Maar ja daar heb jij niets aan....
Mijn advies is ga in gesprek met je ouders, leg uit dat het voor jou tijd is op eigen benen te staan maar dat je hun hulp nog nodig hebt ten aanzien van je paard. Ze moeten toch geweten hebben dat dit er ooit aan zat te komen?
Veel sterkte in ieder geval.
In het profiel staat dat ts 18 is. Als ze nog bezig is met een opleiding en het voorrecht heeft om een paard te bezitten en daar wedstrijden op te mogen rijden, snap ik persoonlijk niet waarom er geklaagd wordt over meer vrijheid. Het leven is keuzes maken. Dus kijk even wat zwaarder weegt, je vrijheid of je paard.
kellykamal schreef:Ik ben 18, ik betaal de kamer en de rest van de kosten zelf. Paardrijden bekostigen mijn ouders. Ik wil meer vrijheid in de zin van, niet constant kritiek van mijn ouders over bepaalde dingen. Het loopt niet zo lekker thuis, mijn ouders hebben een erg sterke mening. Mijn idee is dat ik meer tijd over zal houden als ik niet steeds hoef te reizen en me dit meer innerlijke rust geeft. Mijn zusje heeft ook een eigen pony en mijn andere twee zussen ook. Ik heb me altijd volop ingezet voor de sport dus ik zal mezelf niet snel verwend noemen in de zin van dat alles voor me wordt verzorgd.

Cassidy schreef:Wil je loskomen van je ouders, dan verkoop het paard.
Persoonlijk blijf ik vinden dat je ontzettend bevoorrecht bent dat je een paard hebt gekregen dat je ouders voor je betalen, en vind het niet meer dan normaal dat je dan ook je stinkende best doet.

Willl65 schreef:Cassidy schreef:Wil je loskomen van je ouders, dan verkoop het paard.
Persoonlijk blijf ik vinden dat je ontzettend bevoorrecht bent dat je een paard hebt gekregen dat je ouders voor je betalen, en vind het niet meer dan normaal dat je dan ook je stinkende best doet.
Hier verschillen wij van mening. Als je als ouder zijnde instemd met een paard ben je in mijn ogen medeverantwoordelijk. Je kunt niet verwachten dat je kimd bij volwassen leeftijd bij je blijft.
Je weet van tevoren dat het paard veel ouder wordt.
Ze is wel bevoorrecht maar wat is redelijk qua leeftijd te verwachten dat ze financieel stabiel genoeg is het paard zelf te kunnen betalen qua stalling??
Cassidy schreef:Niet iedereen koopt een paard voor het leven, en dat hoeft gelukkig ook niet. Als de ouder instemd met het aankopen van en dier, en als er dan om een of andere reden niet meer voor gezorgd kan worden of het dier niet meer geschikt is voor het gebruik waar het voor is aangeschaft, dan kan en mag het gewoon verkocht worden hoor. Dus wat dat betreft geef ik de ouders gewoon gelijk. Op leeftijd van 18 het huis uit willen vind ik puberreactie, als ze dat zelf bekostigd helemaal goed, maar als konsekwentie dan wel het paard weggaat, dan leer te leven met de konsekwentie van je wens/reactie.
En wat het zelf bekostigen van al je wensen: dat is echt niet leeftijdsgebonden. Ook ouderen gaan keuzes moeten maken....

Sizzle schreef:Hoe vaak zou je practisch gezien dan naar huis gaan om te rijden?
En redt je het dan nog daarna om weer thuis (op je kamer) te komen met het OV?
Cassidy schreef:Dat is heel goed dat je daar bij stilstaat, want menigeen doet dat niet. Maar je kunt niet in de toekomst kijken en niemand weet wat het leven voor hem in petto heeft. Als de noodzaak zich voordoet dat je moet of wilt verkopen om wat voor reden ook, dan kan dat gelukkig gewoon.