Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ik zoek zoiets maar dan nog wat kleiner truitje schreef:een 1paardstrailer, 3x pm.. mijn moeder had een renault megane. die was niet zo zwaar en dat ging prima met de trailerik zoek zoiets maar dan nog wat kleiner
Niene87 schreef:Daihatsu Terios is de goedkoopste.
Wij hebben tot op de bodem uitgezocht en alles naast elkaar gelegd...
En kwamen met een gezinsauto en trekauto op deze uit.
wij hebben 4x4
mag 1350 trekken...
wegenbelasting is 20 euro per maand.
verzekering is 22 euro per maand
Verbruik 1/15
aanschaf rond de 3500 voor de oudere types bj 2002
loulou schreef:Hinke @ [TAO] Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.
De meeste zullen het antwoord van kirr geven. Ik rijd zelf al jaren met een audi a3 en dat gaat prima.

Mando schreef:Wil je dat risico nemen?
Het is wel de veiligheid van je paard.
Ik heb er een zware auto voorstaan puur omdat ik het niet op mijn geweten zou willen hebben dat er iets gebeurt omdat mijn auto het niet aan zou kunnen... lees... niet voldoende kracht om bv recht te trekken als hij aan de haal gaat, of dat ik mijn koppelingsplaten zijn zijn grootje help omdat mijn wagen de trailer met pijn en moeite van zijn plek moet krijgen.
Maar goed is is mijn persoonlijke mening hierover.
Ik zou liever wat ruimte over hebben voor noodsituaties
Oud stalgenoot van mij ging de trailers langs om te kijken wat haar hondehok kon trekken en wilde dan die trailer lenen... wat ze natuurlijk kon vergeten want eigenaren van trailers zijn ook niet gek.
Nickolay schreef:Ik heb een Daihatsu Terios gehad en helaas in combinatie met een redelijk zware Ifor Williams 1,5 paards trailer.
Dit was geen succes, echt te weinig power om tunnels uit te komen enzo.
Mijn tante had een Daihatsu Furoza in combi met een lichtere trailer en dit was stukken beter.
Niene87 schreef:Daihatsu Terios is de goedkoopste.
Wij hebben tot op de bodem uitgezocht en alles naast elkaar gelegd...
En kwamen met een gezinsauto en trekauto op deze uit.
wij hebben 4x4
mag 1350 trekken...
wegenbelasting is 20 euro per maand.
verzekering is 22 euro per maand
Verbruik 1/15
aanschaf rond de 3500 voor de oudere types bj 2002
Rianne_ schreef:loulou schreef:Hinke @ [TAO] Wat voor auto hebben jullie voor de trailer? Deel 2.
De meeste zullen het antwoord van kirr geven. Ik rijd zelf al jaren met een audi a3 en dat gaat prima.
Hier ook een Audi a3 (turbo) voor de trailer. Lichte trailer en een licht paard (Haflinger) dus dat gaat prima
Met een groter paard/zwaardere trailer zou ik het risico niet meer nemen en voor een zwaardere/grotere auto gaan.
In mijn situatie heb ik nog genoeg "over"
trok als de beste, zuinig in verbruik maar wegenbelasting a 106 euro in de maand...