Dreigen met slacht als pressiemiddel om te verkopen?!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ninx

Dreigen met slacht als pressiemiddel om te verkopen?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 17:53

http://www.bokt.nl/markt/ad/306578/spoed-nu-%E2%82%AC250-mini-appaloosa-merrie2-jaar2e-premie89cm

Ik heb gemaild, en de eigenaresse is bloedserieus.
Dier is er een maand maar mag niks meer kosten aan stallingsgeld, bij de slager is ze nog van 'nut'.
Bovendien 'gunt' ze niemand het dier voor 100 euro.
Op dit forum zitten 'paardenliefhebbers' en geen 'paardenhaters' last time I checked....

Dat een lompe botte boerenlul zo van zijn paard af probeert te komen is 1 ding, maar een 18 jarige heeft dan toch last van een loszittend snoertje toch?!
Zo'n advertentie op deze manier onder de aandacht brengen zal vast niet mogen, maar ik waag het er maar op.....

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:54

Bijzonder ja, het zou mijn methode niet zijn. :n

Janine1990

Re: Dreigen met slacht als pressiemiddel om te verkopen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:56

Hahahhaha lol _O-

Wens haar er veel plezier mee om de pony zaterdag naar de slager te brengen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:57

250,- vragen voor een mini en dan dreigen met hem naar de slacht te brengen... Tsja.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:57

Bizzybijtje schreef:
250,- vragen voor een mini en dan dreigen met hem naar de slacht te brengen... Tsja.

Denk dat de slager nog geld toe wil hebben voor het slachten ook :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:58

Janine1990 schreef:
Bizzybijtje schreef:

Denk dat de slager nog geld toe wil hebben voor het slachten ook :+

Idd :))

karuna
Drukke kabouter

Wat is de reden ervan? Je zou toch zeggen als je een dier een maand ervoor gekocht hebt dat je in ieder geval het geld hebt voor een stalling. Tenzij er karaktertechnisch iets helemaal mis is met het diertje om welke reden dan ook en ze niet terug kan naar de oude eigenaar. Als je zo graag van een beestje afwil doe het dan voor weinig. Een slager zal niet meer dan 50 euro of zo geven voor een kleine pony lijkt me.

Dit is voor mij hetzelfde als iets verkopen aan goederen op bokt voor een best hoge prijs of anders gaat het in de prullenbak. Doe er dan iemand anders een plezier mee.
Laatst bijgewerkt door karuna op 19-11-14 17:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Lienek

Achja gewoon negeren.. Dit is gewoon aandachtstrekkerij

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 17:59

Hmm, beetje apart...
Helaas is het haar eigen keus, en mag zij die beslissing nemen. :( het zou wel sonde zijn van zo'n schattig beestje.

Bambolina

Ik snap het ook niet.. vind het ook een raar verhaal, wegens 'geen klik' moet ie weg terwijl ze m' pas een maand heeft, en dan moet ie ook per direct de deur uit? Flikker dat beest dan gewoon op het land ofzo tot je een nieuwe eigenaar heb gevonden.. Ik vind dit ook geen manier om met een dier om te gaan, het is een iPad.

Fellow

Belachelijk. :n Kerngezond dier naar de slacht brengen omdat je er vanaf wil, moet niet gekker worden. --'

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:01

Bambolina schreef:
Ik snap het ook niet.. vind het ook een raar verhaal, wegens 'geen klik' moet ie weg terwijl ze m' pas een maand heeft, en dan moet ie ook per direct de deur uit? Flikker dat beest dan gewoon op het land ofzo tot je een nieuwe eigenaar heb gevonden.. Ik vind dit ook geen manier om met een dier om te gaan, het is een iPad.

Helaas uit eigen ervaring gehad dat het soms echt niet gaat met een dier en dat accuut weggaan de enige juiste keuze is. We hebben het zelf aan de hand gehad met een merrietje. Onze tinker vond haar dood en dood eng en durfde niet eens meer fatsoenlijk te grazen uit angst in elkaar gemept te worden. We hebben het drie weken volgehouden en dat was eigenlijk al een week te lang.
Laatst bijgewerkt door karuna op 19-11-14 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:01

Bij zo'n dreigementen kunnen ze de slachtprijs krijgen en niet meer dan dat.
We zijn dierenliefhebbers maar we hebben nog steeds een stel werkende hersenen... :')

Zonde want het is echt een dotje zo te zien.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:02

Ach, sneu, maar goed, ik zou zelf nooit voor zo'n advertentie gaan, puur omdat ik het 'chantage' vind en daar trap ik niet in. Dan maar naar de slacht. Merkt zo'n diertje niets van. Dat is beter dan blijven bij een baasje die blijkbaar geen reet om de pony geeft of dat die op een naar handelstraject komt.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:03

tja er zullen er heus in trappen ik wil hem niet voor die prijs,
en verkopen of slacht, als wij onze paarden echt niet verkocht krijgen en als we ze echt beu zijn of veulens dan slachten wij ze ook niks mis mee.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 18:03

karuna schreef:
Bambolina schreef:

Helaas uit eigen ervaring gehad dat het soms echt niet gaat met een dier en dat accuut weggaan de enige juiste keuze is. We hebben het zelf aan de hand gehad met een merrietje. Onze tinker vond haar dood en dood eng en durfde niet eens meer fatsoenlijk te grazen uit angst in elkaar gemept te worden. We hebben het drie weken volgehouden en dat was eigenlijk al een week te lang.

Ik had er ook 2 die contact knokten... nou ja, mijn merrie (die ik al had) pakte de ruin.
Ze hebben gewoon een hele poos met een draad ertussen gestaan. Af en aan heeft dat wel een klein half jaar geduurd.
Nu zijn ze onafscheidelijk.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:05

Typisch gevalletje van wat een gek voor geven wil.

Mensen die niet op de hoogte zijn kijken niet naar de slachtprijs en denken een goedkope pony te hebben. Niet dus! Of de eigenaar heeft niet geïnformeerd wat de slachtprijs is maar dat lijkt me nogal heel dom.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-14 18:06

StalNollie schreef:
en verkopen of slacht, als wij onze paarden echt niet verkocht krijgen en als we ze echt beu zijn of veulens dan slachten wij ze ook niks mis mee.

Als je ze beu bent? En waarom veulens slachten? Had je ze dan gewoon niet moeten fokken?
Selectiever kopen of fokken en tijd in een dier steken maakt dat je ze niet zomaar in de bami hoeft te stoppen lijkt me?

Met slachten is niets mis... maar de argumentatie van deze dame is akelig, en jij zegt ook dingen waarbij ik toch wel even mijn wenkbrauwen moet optrekken....

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:10

waarom niet fokken om te slachten wat een onzin. biggen worden ook gefokt om op te eten.
maar een paard-pony zou zielig zijn.
wij hebben nu een merrie drachtig staat het veulen ons niet aan en kunnen we hem-haar niet verkopen zal het geslacht worden en niet door mijn maar door een bekende in de vriezer worden gestopt en op worden gegeten, en nee daar heb ik zeker geen moeite mee.

ik vind paardenvlees niet lekker daarom eet ik het niet maar anders at ik er nog van ook nog.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:12

Ninx schreef:
StalNollie schreef:

Als je ze beu bent? En waarom veulens slachten? Had je ze dan gewoon niet moeten fokken?
Selectiever kopen of fokken en tijd in een dier steken maakt dat je ze niet zomaar in de bami hoeft te stoppen lijkt me?

Met slachten is niets mis... maar de argumentatie van deze dame is akelig, en jij zegt ook dingen waarbij ik toch wel even mijn wenkbrauwen moet optrekken....

Nou inderdaad. Hoezo heb je paarden uberhaupt? ;(

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:14

Er zijn ook mensen die hun eigen vee slachten voor eigen gebruik.
Genoeg mensen die hun eigen schapen/geiten/kippen/konijnen (laten) slachten om zelf op te eten.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:14

StalNollie schreef:
waarom niet fokken om te slachten wat een onzin. biggen worden ook gefokt om op te eten.
wij hebben nu een merrie drachtig staat het veulen ons niet aan en kunnen we hem-haar niet verkopen zal het geslacht worden en niet door mijn maar door een bekende in de vriezer worden gestopt en op worden gegeten, en nee daar heb ik zeker geen moeite mee.

ik vind paardenvlees niet lekker daarom eet ik het niet maar anders at ik er nog van ook nog.

Brrrr, uit welke prehistorische tijd kom jij?

Als het veulen je al niet aan staat voor het geboren is, waarom laat je de merrie dan in godennaam dekken?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:15

hahahah....ik bied 50 euro :D .

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:16

omdat ze drachtig gekocht is,

net als wat brainles hierboven aangeeft er worden meerdere gefokt om te slachten, prima toch.

niks zieligs of raars aan, maar waarom zou dit zielig zijn

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-14 18:17

StalNollie schreef:

Hoop niet dat er meer mensen zoals jij zijn, waardoor paarden die echt niet meer kunnen op de wachtlijst voor de slacht moeten, omdat iemand anders loos in het rond fokt en de misbaksels naar de slacht brengt.

edit: zie nu dat je het veulen niet zelf hebt gefokt maar dan nog, koop dan geen drachtige merrie.
Laatst bijgewerkt door Bambolina op 19-11-14 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt