Onrechtmatig paard vasthouden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

FuegoJoy

Onrechtmatig paard vasthouden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 18:08

Hierbij wil ik graag de klok luiden over een groot onrecht dat mij en mijn paard word aangedaan door derde ,

dit is niet om te rellen of andere onderuit te halen maar alleen bedoeld om steun te krijgen , en een hart onder de riem.

Afgelopen oktober heb ik mijn paard na een accefietje bij ons op stal met een merrie ( het betreft een hengst ) waarbij hij zwaar gewond raakte en stok kreupel liep besloten dat het beter was om hem te plaatsen bij een revalidatie kliniek , de website zag er goed uit en het gesprek aan de telefoon verliep goed.

Er werd afgesproken dat hij opgehaald zou worden en ik na het weekend langs zou komen om afspraken te maken, na dat weekend heb ik meteen gebeld en werd mij verteld dat de eerste week het niet de bedoeling was om langs te komen.

Ik vertelde dat ik graag om de tafel wilde zitten om goede afspraken te maken, een dierenarts te laten kijken en af te spreken hoe lang hij zou blijven en wat het mij zou gaan kosten.

Vanaf dat moment liep het contact stroef , toen ik de eerste keer wilde langsgaan werd er niet opgenomen en ben ik langs gegaan , ik werd buiten de deur gehouden en mocht mijn paard niet zien omdat ze dicht zouden zijn.

Hij vertelde mij dat hij mij een rekening had gestuurd , die ik niet heb ontvangen en bij een familie lid in de brievenbus vond geadresseerd aan haar , ik heb daar meteen contact over opgenomen en ook gezegd dat ik een goede factuur wilde op mijn naam en dat ik het niet eens was met het bedrag ,

Ik wilde mijn paard namelijk toen al ophalen nadat er werd gezegd dat hij weer in orde was, ik kreeg toen een nieuwe factuur met een bedrag van 50 euro lager voor 9 dagen minder.

Ik heb hem hier op aan gesproken en gezegd dat ik het belachelijk vond omdat ik vanaf het begin heb aangegeven dat ik hem daar niet langer wilde laten staan dan nodig ivm met hoge kosten.

Vanaf toen is het een drama , hele nare sms jes van zijn kant en als klap op de vuurpijl het verwijt dat ik de rekening nooit heb willen betalen, ik meerdere malen gevraagd of ik de factuur contant kon betalen maar dat was allemaal niet mogelijk en ik heb afgelopen woensdag een dag voordat hij daar volgens de factuur weg zou moeten het gehele bedrag op mijn rekening gestort en overgemaakt.

Hij beweerd dat dit niet zo is , ook al kom ik met een stortingsbewijs en heeft zoals hij het zegt beslag op mijn paard gelegd , ik heb informatie ingewonnen bij een advocaat, de verzekering van het paard en de politie

Deze hebben mij aangeraden het paard op te halen en dat als meneer lastig zou doen hun te bellen, dit heb ik ook gedaan , en ben er zo achter gekomen dat diegene waar de factuur aan was gericht deze meneer instructies heeft gegeven om het paard niet aan mij mee te geven en dingen heeft verteld die niet kloppen over dat ik geestelijk niet in orde zou zijn en onder curatele zou staan.

uit eindelijk is de politie wel erbij geweest maar dat was niet zo een fijne ervaring. ze weigerde een aangifte op te nemen, ik mag woensdag op het bureau aangifte doen en toen ik aangaf dat ik af gezet wilde worden op een politie bureau voor aangifte is dat geweigerd.

ik werd behandeld als een crimineel en ik moest ze toch dankbaar zijn dat zij mij thuis wilde afzetten.

ondertussen heb ik de afgelopen dagen allerlei informatie ingewonnen en weet dat ik in mijn recht sta, het duurt alleen zo lang voordat mijn kanjer , mijn trots en parel sinds ik hem kocht als naarling weer gewoon thuis is en niet meer de hele dag op het hok hoeft te staan omdat hij een "hengst " is .

terwijl iedereen die hem kent weet dat hij met andere in een groep staat en gewend is om altijd te mogen rennen, spelen, grazen en veulens pesten.

deze topper is sommige van jullie wel bekend en het was de bedoeling dat hij eind november te bewonderen zou zijn in Ermelo op de NRPS keuring.

zoals gezegd ik vraag niet om adviezen , alleen een beetje steun en wie weet is er wel iemand die zich geroepen voelt om morgen als ik bij de bank ben geweest om erachter te komen waar dat geld is gebleven met mij mee wil om mijn toppertje op te halen.

ik heb geen vervoer en ben fysiek niet helemaal in orde.
ik voel me heel erg alleen en verdrietig , om mijn paard maar ook omdat een familie lid
er nu al enige tijd voor zorgt dat ik steeds meer kwijtraak en dan vooral datgene waar ik waarde aan hecht.

ik hoop via deze weg iemand te kunnen vinden die mij kan steunen en het aandurft om morgen met mij dat ritje te maken naar deze revalidatie kliniek om ons te herenigen ,

bij voor baat dank voor het lezen van dit stukje en wie weet komt er een reactie waar ik wat aan heb en mij voor de komende nacht wat troost kan bieden.

har166

Re: Onrechtmatig paard vasthouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:13

Waarom wordt jouw rekening naar een ander gestuurd? Wie is die persoon precies?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:16

Naar mijn idee meest er echt een hele hoop informatie in dit verhaal.... Een hele hoop niet logische opvolgingen achter elkaar..

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:20

Da's een lastige kwestie.
Persoonlijk zou er bij mij geen enkel paard vertrekken vooraleer de afspraken duidelijk op papier staan. Ook snap ik niet wat voor zin het het had om daar zonder vervoer voor het paard naartoe te gaan. Beter direct een trailer meenemen, paard opladen en toedeloe...
Ik snap de politie ook wel, zij zijn geen taxibedrijf.
Ivm je familielid, heel raar dat zij de factuur naar haar laat sturen zonder dat jij ervan wist...

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:21

secricible schreef:
Naar mijn idee meest er echt een hele hoop informatie in dit verhaal.... Een hele hoop niet logische opvolgingen achter elkaar..

mijn gedachte... :7 zo kan ik er iig geen touw aan vast knopen...

Misschien meer informatie omtrent het akkefietje, het verhaal van de tegenpartij
en wie de eigenaren van de hengst is/zijn (dus wie het stamboekpapier in eigendom heeft)?
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 09-11-14 18:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Liezja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:22

Je mag je eigen paard niet zien? Dat is al een vreemd iets...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:22

Je bent allang volwassen maar klinkt als een zeer jong persoon. je geeft veel info maar ik kan er weinig van maken, jouw hengst is zwaargewond geraakt door een merrie en zonder da onderzoek op een revalidatiestal geplaatst. Je krijgt je paard niet mee omdat iemand anders niet wil dat jij dat paard ophaalt en de stalhouder waar je paard nu staat werkt daar aan mee en verder snap ik er heel weinig van. Misschien nog maar eens proberen uit te leggen in een goede volgorde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:24

Ik snap t niet zo goed, waarom is hij naar die man toe gegaan? Wat doet die man met paarden? Ik vind t ook maar een vaag verhaal.

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:25

.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 22-08-24 23:16, in het totaal 1 keer bewerkt

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 18:26

k was al bang voor zulke reacties , jekan ook een pb sturen voor meer info en niet meteen oordelen of wat gaan roepen , ik vroeg om een hart onder de riem , niet om zulke reacties

ik ben al lang nietmeer actief op bokt vanwege dit soort reacties , en zal ook meteen weer vertrekken , de mensen die mij kennen weten hoe het zit , en wat de achtergronden zijn ,

de groeten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:26

Lastig, maar zou als jou was eerst er voor zorgen dat alles netjes betaald is. Want uit verhaal gehaald heb ik het idee dat dat tegen partij denkt dat ze naar hun geld kunnen fluiten en daarom je paard vast houden.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:27

Waar gaat dit over???

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:29

FuegoJoy schreef:
k was al bang voor zulke reacties , jekan ook een pb sturen voor meer info en niet meteen oordelen of wat gaan roepen , ik vroeg om een hart onder de riem , niet om zulke reacties

ik ben al lang nietmeer actief op bokt vanwege dit soort reacties , en zal ook meteen weer vertrekken , de mensen die mij kennen weten hoe het zit , en wat de achtergronden zijn ,

de groeten

Ik vind anders dat er heel normaal gereageerd wordt.
Ook ik kan geen touw vast knopen aan jouw verhaal. Zitten een heleboel vaagheden in.

Komt op mij over dat er meer aan de hand is dan dat jij in je verhaal zet.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:29

FuegoJoy schreef:

de groeten

Ik zie geen onaardige reacties :o?
Ik lees alleen berichten van mensen die het verhaal niet begrijpen, en dat doe ik ook niet vandaar dat ik het topic aangestipt hebt tot TS (jij) met opheldering zou komen zodat we ook wat voor je kunnen betekenen aangezien je ook op zoek bent naar de helpende hand.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:30

Als jij maar halve info geeft hoe wil je dan dat iemand je begrijpt. Moet je niet meteen de gebeten hond gaan uit hangen. De laatste reactie doet me nog meer twijfelen over het verhaal.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:30

Ik kan er eerlijk gezegd ook weinig touw aan vastknopen...idd. hoe men daar aan het adres van die andere persoon komt, waar de rekening naar toe blijkt te zijn gestuurd.
Ook niet duidelijk wordt, of het paard daar nu een behandeling heeft ondergaan ivm diens kreupelheid.
Hoe lang heeft het daar inmiddels gestaan (of staat het er nog).
Dit is toch niet de manier waarop klinieken, als geldproblemen uit de weg zijn (TS zegt uiteindelijk te hebben betaald) te werk gaan.
Als er beslag op het paard zou zijn gelegd wegens een geldkwestie, word men daar schriftelijk van in kennis gesteld (is dat ook naar het andere adres gegaan dan?)
Zo niet, dan is er alleen mee gedreigd. beslaglegging kan overigens op z'n vroegst na drie maanden niet betalen, en dan door een officiele deurwaarder. En... na diverse betalingswaarschuwingen.

Een kliniek zit er ook niet op te wachten een paard daar een deel ruimte in beslag te laten nemen, evtl. met (medische) verzorging van dien, waar zij in dat geval wel toe verplicht zouden zijn.

Als alles betaald is, zou men het paard maar al te graag naar de eigenaar retourneren (op laten halen) dunkt me.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:31

FuegoJoy schreef:

de groeten

:? vreemde reactie van je...welke zulke reacties?
Mensen vragen alleen om een duidelijker verhaal, omdat niemand hier wat van je onduidelijke vage verhaal snapt?

Zet dan niks op Bokt.... :roll:

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:32

Als dit jouw manier van communiceren is, begrijp ik heel goed dat er conflicten ontstaan...

Dungen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:33

Niets onaardigs je verhaal is niet helemaal (of helemaal niet..) te volgen.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:34

Plaats geen topic als je geen reacties wilt krijgen die je niet zullen bevallen.. Want die krijg je toch. Mensen willen je vast helpen maar daar is meer informatie voor nodig om zo tips/advies te kunnen geven.

Het klinkt heel vervelend allemaal, als het mijn paard was had ik hem direct na het weekend al opgehaald en had ik me zeker niet laten afwimpelen. Dat de politie het niet serieus neemt vind ik ook niet oké, maar zij zullen vast niet in kunnen schatten hoe serieus het probleem is oid..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:35

Tja, als je hier al van over de zeik gaat dan zal je inderdaad fikse communicatieve problemen hebben met mensen waar jij mee door één deur moet, ook de groeten terug.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:35

maximuss schreef:
Als dit jouw manier van communiceren is, begrijp ik heel goed dat er conflicten ontstaan...

Haar andere berichten en advertenties zijn vrij helder dus waarom in dit verhaal zulke kraters zijn?

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:41

Ik denk dat we wederom maar een kant van het verhaal horen en het is voor mij een raadsel waarom Ts zich meteen aangevallen voelt. Als je zo'n verhaal plaatst weet je toch dat je vragen gaat krijgen.

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:44

TS haal even adem. Niet boos worden. Ik denk dat je door je begrijpelijke emoties het verhaal wat onduidelijk hebt getypt. Hierdoor is het voor ons die de details niet kennen wat lastig te volgen. Iedereen wil je helpen en naar je luisteren! Begin eens opnieuw:
Wie is die man? Een professional? Wat is precies zijn deskundigheid?
Hoe wist men daar de naam en adres van familielid waar factuur is heengegaan?
Waar is je paard nu?
Is het echt jouw paard of ook deels van dat familielid?
Welke stappen ga je nu zetten?

xxxxxx2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 18:49

Is het trouwens je paard uit je profiel? Mooie hengst! Ook al was hij niet mooi, kan me voorstellen dat je over de z**k bent