Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
MarjanB schreef:Ik houd wel rekening met de mensen die les hebben. Maar ik laat mezelf niet wegcijferen. Gelukkig hebben wij op stal nooit gedoe met mensen die zichzelf belangrijker vinden. Iedereen doet zijn ding, heeft lol en houd rekening met elkaarZou op meer stallen wel eens mogen
chelle_dora schreef:MarjanB schreef:Ik houd wel rekening met de mensen die les hebben. Maar ik laat mezelf niet wegcijferen. Gelukkig hebben wij op stal nooit gedoe met mensen die zichzelf belangrijker vinden. Iedereen doet zijn ding, heeft lol en houd rekening met elkaarZou op meer stallen wel eens mogen
Gelukkig heeft het niks te maken met 'zichzelf belangrijk vinden' maar je betaalt genoeg met een les, dan zou het op zich bést fijn zijn als de bakgebruikers van tevoren even kijken of er les is en aan de hand daarvan hun vervelende pet even afzetten in plaats van gelijk te roepen 'mensen die zichzelf belangrijker vinden'. Dat zal de betreffende ruiter die op dat moment les heeft ook niet over jou zeggen.
Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van wat er op stal is afgesproken en hoe er gecommuniceerd wordt. Ik vond het zelf ook altijd fijner om toch wat meer 'voorrang' te krijgen als ik les had; paardrijden is moeilijk genoeg, om dan op mijzelf, m'n paard, m'n instructrice en een stel losgeslagen ruiters te moeten letten is wat mij betreft zonde van m'n lesgeld.
Super handig is dat!Amaris schreef:Anoniem schreef:Daar is een oplossing voor, een instructeur zoeken met eigen accommodatie en daar gaan lessen.
jaja lekker makkelijk nini_roosje. Dan moet je maar net een zware auto + trekhaak + E rijbewijs + trailer hebben. duh.
Amaris schreef:Anoniem schreef:Daar is een oplossing voor, een instructeur zoeken met eigen accommodatie en daar gaan lessen.
jaja lekker makkelijk nini_roosje. Dan moet je maar net een zware auto + trekhaak + E rijbewijs + trailer hebben. duh.
Anoniem schreef:chelle_dora schreef:
Gelukkig heeft het niks te maken met 'zichzelf belangrijk vinden' maar je betaalt genoeg met een les, dan zou het op zich bést fijn zijn als de bakgebruikers van tevoren even kijken of er les is en aan de hand daarvan hun vervelende pet even afzetten in plaats van gelijk te roepen 'mensen die zichzelf belangrijker vinden'. Dat zal de betreffende ruiter die op dat moment les heeft ook niet over jou zeggen.
Ik denk dat het heel erg afhankelijk is van wat er op stal is afgesproken en hoe er gecommuniceerd wordt. Ik vond het zelf ook altijd fijner om toch wat meer 'voorrang' te krijgen als ik les had; paardrijden is moeilijk genoeg, om dan op mijzelf, m'n paard, m'n instructrice en een stel losgeslagen ruiters te moeten letten is wat mij betreft zonde van m'n lesgeld.
Daar is een oplossing voor, een instructeur zoeken met eigen accommodatie en daar gaan lessen.
MarjanB schreef:Ik houd wel rekening met de mensen die les hebben. Maar ik laat mezelf niet wegcijferen. Gelukkig hebben wij op stal nooit gedoe met mensen die zichzelf belangrijker vinden. Iedereen doet zijn ding, heeft lol en houd rekening met elkaarZou op meer stallen wel eens mogen
Udo2001 schreef:Wat een kul, wat als er nu elke dagen meerdere uren in de avond en dus de drukste uren de lessers alle ruimte opeisen en je dus alleen maar aan het remmen en uitkijken bent. Dan kom je niet aan rijden toe, kan ik je vertellen. Voorrangsregels zijn niet voor niets gemaakt!
Amaris schreef:Euh... op wedstrijd ben je over het algemeen de enige in de ring.
chelle_dora schreef:En dan vragen mensen zich nog af waarom er zoveel nijd is tussen ruiters.. Je beseft je wel dat je zelf anders ook vrij 'ego' bezig bent op het moment dat jij vindt dat jij als 'niet lesser' voorrang hebt omdat je anders maar 'naar je instructie' toe moet gaan?
Volgens mij miauwt er niemand op het feit dat er anderen in de rijbaan zijn, als je echt de bak compleet voor jezelf wil, is het handiger om de bak wellicht af te huren. En als jij je zo stoort aan ruiters in je bak die les hebben 'of moeten leren sturen' is het misschien tijd om zelf een stal te beginnen.
Anoniem schreef:Amaris schreef:Euh... op wedstrijd ben je over het algemeen de enige in de ring.
In het losrijden niet. En daar zul je je paard fijn moeten krijgen.chelle_dora schreef:En dan vragen mensen zich nog af waarom er zoveel nijd is tussen ruiters.. Je beseft je wel dat je zelf anders ook vrij 'ego' bezig bent op het moment dat jij vindt dat jij als 'niet lesser' voorrang hebt omdat je anders maar 'naar je instructie' toe moet gaan?
Volgens mij miauwt er niemand op het feit dat er anderen in de rijbaan zijn, als je echt de bak compleet voor jezelf wil, is het handiger om de bak wellicht af te huren. En als jij je zo stoort aan ruiters in je bak die les hebben 'of moeten leren sturen' is het misschien tijd om zelf een stal te beginnen.
Ik stoor me nergens aan! Ja aan lessers en instructeurs die menen dat ze nergens meer naar hoeven te kijken.
Verder heb ik er geen moeite mee als er mensen bij rijden als ik les heb. Gewoon kijken en sturen.
En ach als een lesser een keer de lange zijde wil gebruiken om iets op te oefenen prima. Ben ik de beroerdste niet. Maar wanneer je op een stal staat waar altijd iedere avond van 19.00 tot 23.00 prive lessen gegeven worden. Dan ga ik niet altijd voorrang geven.
en zo vind ik het dus ook!