paard terug verdienen/ geld verdienen met keuringen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

raichalove

paard terug verdienen/ geld verdienen met keuringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 14:19

hallo, ik heb toaal geen verstand van keuringen, wedstrijden en dat soort dingen ik ben gewoon een 1x in de week op een manege paardrij meisje :) maar mijn vriendin wil echt haar eigen paard en zo.. ze gaat over een tijdje verhuizen en krijgt dan haar eigen paard (zoals het er nu naaruitziet)

haar ouders kijken al voor een geschikt huis en haar moeder vroeg aan haar of ze een beetje kon uit zoeken hoeveel dat gaat kosten en zo (omdat ze een groot huis willen kopen willen ze zo veel mogelijk pesparen op dat paard volgesmij want tijdens de lunch prate ze over gratis paarden op marktplaats..)

ze heeft volgesmij helemaal een plaatje in haar hoofd over het "bijna helemaal terugverdienen" van haar paard (en wijde maatje) ze heeft het dan vooral over geld verdienen met keuringen

ik heb er de ballen verstand van dus... help? kan dit?

mij lijkt wedstrijden rijden al een heel stuk logisher? maar ik ben ook echt een leek op dit gebied dus ik roep wat hulptroepen in :D

ps. ze zei ook dat asl ej zegmaar keuringen wint dat je veulens (die ze wil fokken) meer waard worden en ik ben wel benieuwt of dit waar is

dus.. veel vragen en ik hoop dat ik heir wat nuttige antwoorden krijg :o alvast bednkt voor het lezen

raichalove

Re: paard terug verdienen/ geld verdienen met keuringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 14:20

ps. ik ben 16 zei ook ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:22

Voor deelname aan keuringen moet je juist betalen en met een gratis paard van Marktplaats ga je echt geen keuring winnen.
Voor zover ik weet win je ook geen geld als je eerste wordt.

Dat veulens meer waard worden als een merrie Ster wordt of een hengst goedgekeurd, is wel waar.

winnie70

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:23

Paardrijden is wel echt een dure sport, hoor!

Een veulentje fokken kost (denk ik) meer als dat het oplevert. Denk aan de dierenarts etc. dat is niet echt goedkoop...

Dus, ik denk dat het niet kan, je paard geheel terugverdienen.

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:24

over keruing weet ik ook niet maar een pard echt terug verdienen zou nooit lukken want hij moet ook eten hebben hoefsmit dierenart het is en blijft gewoon een duure hobby(nartuurlijk kun je het zelf zo duur maken als je wilt)

en volgens mij verdien je niet eens zo heel veel met wetstrijd.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:25

Ten eerste ga je geen keurings-waardig paard gratis op internet vinden
Ten tweede kosten keuringen geld om deel te nemen, je krijgt geen geld
Ten derde is fokken ook een deel geluk; Mocht je al de mazzel hebben dat jouw merrie goed door de keuring komt, kun je alsnog een veulen met 4 scheven benen fokken.

Paarden zijn niet terug te verdienen, ze kosten alleen maar geld :D Tenzij je echt een grootschalig bedrijf hebt.

raichalove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 14:25

lianne304 schreef:
over keruing weet ik ook niet maar een pard echt terug verdienen zou nooit lukken want hij moet ook eten hebben hoefsmit dierenart het is en blijft gewoon een duure hobby(nartuurlijk kun je het zelf zo duur maken als je wilt)

en volgens mij verdien je niet eens zo heel veel met wetstrijd.

ja zoon vermoeden had ik al...

raichalove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 14:26

BaileyMix schreef:
Ten eerste ga je geen keurings-waardig paard gratis op internet vinden
Ten tweede kosten keuringen geld om deel te nemen, je krijgt geen geld
Ten derde is fokken ook een deel geluk; Mocht je al de mazzel hebben dat jouw merrie goed door de keuring komt, kun je alsnog een veulen met 4 scheven benen fokken.

Paarden zijn niet terug te verdienen, ze kosten alleen maar geld :D Tenzij je echt een grootschalig bedrijf hebt.

tx dat is wat ik zocht ;)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:26

"Niet geheel terugverdienen" is het understatement van het jaar.
Paardeneigenaren zoals jij ze beschrijft (beginnende amateurs) kunnen geld verdienen met hun paard vergeten. Het kóst geld, bakkenvol...

Ashkerlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:28

Als er geld te verdienen viel met paarden naar keuringen en wedstrijden te brengen, waren we allemaal stinkend rijk :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:29

ach...heel veel mensen denken dat.Veel geld verdienen met een dekhengst of een mooi veulen.Met springen of dressuur.
Natuurlijk heb je mensen die er geld mee verdienen,maar dat is vaak pas na flink investeren.Goede merrie of goede dekhengst.
Ik heb de ervaring dat paarden vooral heel veel geld kosten.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:30

Paard kost gewoon veel geld.
Keuringen kosten geld en wedstrijden ook. Als je al wat geld wint is dat relatief heel weinig.

Gratis paard is meestal met een goede reden gratis en zelf een paard uit de lage prijsklasse heeft meestal een goede reden.

Een weide maatje (pensionklant) kan wat geld opleveren, maar zal je werk kosten of iig minder privé. Ook zal je aan eisen moeten voldoen om iemand te vinden die bij je wil staan.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:31

Ik denk dat je vriendin in een heel fijne droomwereld leeft. Wedstrijden en keuringen kosten vooral geld en de gratis paarden op marktplaats zijn over het algemeen paarden met gebreken of paarden op ouderdom: beide soorten kosten dus uiteindelijk ook geld (medicatie, speciale verzorging ed).
Mss is het handiger dat je vriendin eerst een verzorgpaard zoekt zodat ze kan leren wat het allemaal inhoudt een eigen paard en zodat ze ondertussen (veel) kan sparen.

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:31

Ga dit topic volgen, want hier hebben de paarden alleen nog maar geld gekost, dus als DE oplossing straks komt wil ik die wel graag lezen!

raichalove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 14:31

wat zijn de manieren om nog wat geld te verdienen met je paard? aangezien fokken en keuringen er niet meer in zitten?

Bo_Cassey

Re: paard terug verdienen/ geld verdienen met keuringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:32

Sorry, gaat niet lukken. Je kan hooguit de kosten iets minder maken door je paard tegen betaling te verhuren, als je daarvoor een gegadigde hebt.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:33

raichalove schreef:
wat zijn de manieren om nog wat geld te verdienen met je paard? aangezien fokken en keuringen er niet meer in zitten?

niets....of anky heten,maikel v.d vleuten...enzo.De huis tuin en bakruiter schopt het zelden zover dat het geld gaat opleveren.

Vraag je dit nu voor je vriendin of voor jezelf? :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:34

Michellette schreef:
Ga dit topic volgen, want hier hebben de paarden alleen nog maar geld gekost, dus als DE oplossing straks komt wil ik die wel graag lezen!

dat is dus de realiteit :j

Gucci_

Paarden houden kost inderdaad alleen maar geld. Maar sommige mensen hebben gewoon geluk, doordat ze een goed paard hebben gekocht of gefokt. Enigste manier om een paard terug te verdienen is dan denk ik wedstrijden rijden en duur verkopen.
Een jong paard zelf beleren enz. Of ermee gaan fokken, maar laten dekken kost ook weer geld.
Een gratis paard kost zeker alleen maar geld en is niet keuringswaardig.

unihorses

tenzij je een super dure hengst hebt ( Die dan echt al 10.000 aan geld voor keuringen heeft gekost ) waar je dan misschien een aandeel in hebt... kun je er wat aan verdienen maar dan heb ik het over paarden die achter glas met speciale airconditie speciale tijden dat ze mogen rijden, aparte mest afvoer, aparte voer aanvoer en in een gesloten gebouw zitten waar niemand in komt en ik gok dat je vriendin dat niet heeft ;)

ZzzeiN

Een gratis paard kun je naar de slager brengen, je krijgt er allicht iets voor...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:35

Weer verkopen haha. Nee sorry, geld terug verdienen bestaat denk ik niet. Of je moet net geluk hebben eem topper te hebben die na een tijd trainen veel meer nullen oplevert. Maar vrees dat dit hier niet het geval zal zijn. Op terug verdienen moet ze maar niet rekenen

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:36

raichalove schreef:

Naar de slager brengen. Krijg je er afhankelijk van de grootte en hoe goed ie in z'n vlees zit 2 tot 400 euro voor. Alle andere opties, waarbij het paard in leven blijft, moet geld bij.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:37

:')

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 14:37

De enige manier om geld te verdienen met paarden is paarden verkopen :)

Goed paard kopen, opleiden en weer verkopen.

Wedstrijden schiet niet op. Bij springwedstrijden kan je wel geld winnen maar als je startgeld, vervoer etc. bij elkaar optelt is dat een fooitje.