Over éen jaar begint mijn eindexamenjaar (ander systeem hier in Hongarije) en ik ben een beetje aan het rondsnuffelen tussen universiteiten hier in de buurt in Boedapest, want op 20km afstand studeren is toch het meest ideale, zeker als mijn paard Impala gewoon lekker op z'n eigen weitje kan blijven staan bij zijn eigen maatjes. Maar jammergenoeg heb ik geen 39 500 euro op zak om de studie te kunnen betalen, en het leningsstelsel is zo bagger dat zelfs mijn kleinkinderen nog van de schuld zouden moeten afbetalen...
Ik heb al vaker met het idee zitten spelen om weer terug naar Nederland te verhuizen, maar met een paard erbij is dat toch een lastigere vraag. Alleen is dat nu een beetje een ander verhaal, want in Nederland is de studie 2 á 3x goedkoper (toch?) (excl. boeken), en ik zou toch geen afscheid willen nemen van mijn allerbeste maatje. Dus het liefste zou ik hem gewoon (eenmalig) meeverhuizen.
Natuurlijk is het nog niet dringend, maar ik wil me gewoon informeren over de mogenlijkheden. Hoe het werkt, wat het ongeveer kost, in hoeverre dit effect gaat hebben op het paard.
Heeft iemand hier ervaring mee of informatie over?
Liefs,
Bianka