welk strooisel in trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Billy20

welk strooisel in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 14:09

Van de zenuwen mest mijn merrie op de trailer en dit is meestal wat dun. Nu heb ik geen strooisel in de trailer maar ben bang dat het door de dunne mest glad wordt op de vloer. In het verleden heb ik wel stro op de vloer gebruikt maar had het idee dat dat juist glad werd. Dus welk strooisel maakt de trailervloer niet glad?

mzara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:14

vlas of zaagsel?

en misschien kan hooi ook helpen

anneverax

Re: welk strooisel in trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:16

Idd zaagsel werkt goed !

Paloma_Janet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 14:18

Zaagsel!
Ik ook weer makkelijk schoon te maken.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:15

Geen vlas. Proper vlas is echt te glad. Ik gebruik altijd houtkrul.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:16

Ehm niks? De trailer vloer is toch van rubber? dat is opzicht stroef zat!

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 15:35

idd, niets op de vloer!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:28

Idd niks. Wordt echt niet glad. Evt alleen aan de achterkant waar de mest valt. Maar ik ven er juist vanaf gestapt omdat zonder het minst gladde is.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:32

Rapsodie is fijn in de trailer. Kan je ook gewoon op de mesthoop gooien als het vies is.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:34

Inderdaad Rapsodie :j

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:41

Ik gebruik ook krullen want die van mij plast regelmatig op de trailer. Krullen absorberen dat mooi. Na gebruik natte plek er uit, schone krullen aan de kant vegen zodat je het volgende keer weer kunt verspreiden en klaar is Klara. Kind kan de was doen.

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:53

Ik vind stro het fijnste in de trailer. Nog nooit meegemaakt dat de vloer glad ervan werd. Na de tijd haal ik mest en natte plekken eruit, schone stro veeg ik naar voren. Werkt prima!

Zippo_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:55

Zaagsel. Werkt perfect en wordt niet glad, ook niet als je paard in de trailer plast!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 16:57

hier ook: niks. Rubberen mat is voldoende stroef

koeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:08

Bij bedrijfsmatig transport geldt: "De dieren moeten beschikken over passend strooisel of gelijkwaardig materiaal ... Dit materiaal moet een adequate absorptie van de urine en uitwerpselen garanderen." Zo'n regel is er niet voor niks.

max66 schreef:
Ik zal wel een weekdier zijn, maar vind het echt een akelig idee dat paarden gewoon in een kale trailer staan. Hoeven die niet te plassen of zo?

Tattini1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:10

Eerst rubberen mat met daar op stro.

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:14

Zaagsel zou ik doen

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:21

[[/quote]Ik zal wel een weekdier zijn, maar vind het echt een akelig idee dat paarden gewoon in een kale trailer staan. Hoeven die niet te plassen of zo?[/quote]

weekdier of niet je kan ze best ook een goede bodem geven!.
die dieren gaan toch ook uit de trailer hoop ik, zodat ze er geen uren hoeven in te staan! en plassen en poepen doen ze het liefste er buiten is mijn ervaring

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:26

koeke schreef:
Bij bedrijfsmatig transport geldt: "De dieren moeten beschikken over passend strooisel of gelijkwaardig materiaal ... Dit materiaal moet een adequate absorptie van de urine en uitwerpselen garanderen." Zo'n regel is er niet voor niks.

max66 schreef:
Ik zal wel een weekdier zijn, maar vind het echt een akelig idee dat paarden gewoon in een kale trailer staan. Hoeven die niet te plassen of zo?

Die van mij heeft het meeste grip op een kale vloer, dus waarom zou ik bijv. dan strooisel gebruiken?
Omdat ik de trailer ook als "hooi opslag" gebruik veeg ik het gemorste hooi wat op de plek waar hij altijd poept. Plassen doet hij ook gewoon in de kale trailer als hij echt nodig moet. Maar meestal houd hij het wel op tot dat we thuis zijn. Mocht hij op de trailer hebben geplast spuiten we hem even uit op de oprit. Maar hij staat ook echt alleen op de trailer voor transport zelf. Op wedstrijdterrein staat hij altijd naast de trailer. Hij staat geen half uur lang (of langer) in zijn uppie al op de trailer zoals sommige paarden op wedstrijd wel staan.

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:27

Ondergrond in trailer hoeft niet per se.

Ik zorg altijd dat ik de poep wegveeg alvorens ik het paard aflaad. En wat betrefd de dunnere mest.
Probeer te achterhalen waarom je paard stress heeft op de trailer en dat dan in stukjes te hakken en dan stukje voor stukje oefenen om de stress weg te werken.
duurt lang maar je hebt wel wat. En rijd zoveel fijner :)

als je er echt iets in wil doen zou ik ook voor houtkrullen gaan.

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:29

Na een x meegemaakt te hebben dat ren paard onderuit ging op de trailer (na diarree en plassen), ben ik van de rubber matten af..

Zaagsel geeft een fijne niet gladde oplossing is mijn ervaring.

Over de stress/diarree, dit paard was een ervaren wedstrijd paard welke vaak mee ging op de trailer, ook naar andere omgeving. Maar is dit altijd blijven doen.

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:53

Dat kan best maar bij stresspoep is er wel stress en stress komt ergens vandaan.
Vaak is het rijden of de vreemde plaats niet het probleem, maar bijv het 'opgesloten' voelen.

Ik zou toch proberen te achterhalen wat de stress veroorzaakt.
hak alles in stapjes, en kijk naar de lichaamstaal van het paard. Dan kom je ervanzelf achter. En kun je het probleem door oefenen en rust oplossen.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 17:56

Ik heb een rubberen mat in m'n trailer liggen zodat het stroef word, daarnaast leg ik altijd in de achterste helft wat zaagsel. Mijn paardje heeft ook vaak wat dunne poep op de trailer dus het zaagsel neemt mooi het vocht een beetje op zodat het niet tussen de mat en de trailer bodem komt.

Rayaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:35

ik gooi niets op de vloer. wanneer de trailer terug weggezet wordt gooi ik een laagje zaagsel, dit zorgt ervoor dat het vocht opgenomen wordt. Wanneer ik dan de trailer opnieuw gebruik kan ik het er zo uitkeren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 09:39

koeke schreef:

max66 schreef:

Akelig? Plassen terwijl we rijden doen ze sowieso al niet althans mijn paard niet. En hij plast ook wel op de mat als die echt moet maar meestal thuis..

Wordt is vieze gladde benden als je strooisel erin doet :n nee hoor ik alleen mijn rubbermat en die haal ik na gebruik eruit en spuit in schoon.