Trailer uitlenen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flyskyhigh

Trailer uitlenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 20:59

Zou jij je trailer uitlenen? waarom wel of waarom niet?

laraxXxemma

Re: Trailer uitlenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:02

Ligt eraan aan wie.
Heeft die persoon er een rijbewijs voor, vertrouw ik die persoon, is de pony/paard niet moeilijk onder weg?

kejen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:06

Ligt eraan aan wie, en of de trailer in nieuwstaat is of gebruikt.
Nieuwe trailer aan vriendin in nood situatie wel. Anders niet. Evenals de auto. Die leen ik ook wel uit als er nood aan de man is.
Kennis/vage stalgenoot zou ik even dubbel over na moeten denken, al zou ik ook erg blij zijn als ik in nood zit en iemand bied zijn of haar trailer aan. (denk aan kliniek oid)
Gebruikt zou ik geen moeite mee hebben.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:09

Ik leen hem nauwelijks uit.

En in geval van uiterste nood. Dan rijd ik gewoon zelf met de combinatie. Dan is het volledig mijn eigen verantwoording

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:09

Nou nooit meer! Ik heb een schone trailer uitgeleend aan een bokker die ik via via vaag kende. Krijg ik hem 2 weken later dan de afgesproken datum en onder de schimmel en ongedierte terug. En dan ook nog keihard beweren, een uur nadat ze hem op mijn oprit heeft achtergelaten en ik haar confrontateerde met foto's van de ravage dat zij dat niet gedaan had 8)7terwijl hij voordat zij hem meekreeg in een droge caravanstalling stond en zeker schoon was. Bahh ben er nogsteeds boos om en heb nooit een cent van haar gezien.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:10

Het ligt er aan wie hem vraagt. Mijn vriendinnen krijgen hem wel mee, ik weet dat ze voorzichtig zijn en dat ze het oplossen mocht hun paard wat kapot maken.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:12

Nee. Ik heb een probleem als er wat gebeurd, of het nu door de bestuurder komt of door andere.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:13

Ik leen mijn trailer nooit meer uit. Ooit gedaan en toen kreeg ik hem met 2 kromme assen terug, en hoe dat gekomen is wist ze niet... Daarbij was die persoon ook nog niet eens WA verzekerd... duur lesje geleerd. Wil best een paard vervoeren maar dan rijden we wel zelf.

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 21:26

Ooit trailer uitgeleend, had het paard de achterklep verrot getrapt. Trailer was een jaar oud en mankeerde niks, paard heeft gewoon vreselijk staan trappen. Haar verzekering vergoede niks en die vsn mij ook niet. Iets wat je leend is niet verzekerd en iets wat je uitleend dus ook niet. Ik wist dat ze dat paard ging vervoeren, maar niet dat hij zo mepte. Hebben alles zelf hersteld, zij heeft niet eens geholpen, laat staan betalen. Dus hee leen hem nooit meer uit. Wel rijden we zelf in geval fan nood.

Flyskyhigh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-14 21:28

Is er ook kans wanneer je een trailer uitleent dat je besmettelijke ziekten (schimmel, luis etc.) overbrengt naar je eigen paard wanneer je deze er weer inzet?

Ladyalisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:12

Nee net een nieuwe trailer gekocht en neem niemand mee.ook niet in noodgevallen,dan huren ze er maar een trailer

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 22:16

Ik leen mn trailer wekelijks uit. Wel alleen aan mensen die ik ermee vertrouw. Heb er niet zo snel problemen mee . Wat er kapot gaat wordt gemaakt door degene die ( of van wie het paard) het kapot gemaakt heeft.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 07:06

Meegeven in ieder geval niet, eventueel zou ik zelf wel rijden.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 07:08

ik leen hem niet uit, maar ze kunnen hem huren :D overigens alleen aan stalgenootjes en kenissen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 07:14

Nee wij lenen hem niet uit. Alleen in nood (kliniek bijv.)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:31

Wat toevallig dat ik net dit topic tegenkom, ik zit zelf nu ook met dit dilemma...
Wat het nog een stapje moeilijker maakt is dat ik eenmalig wel iemand uit de brand wilde helpen (nouja, soort van, ze hadden hem pas zondag nodig dus hoe spoed is het dan...). Omdat ik best wel wat kosten heb gehad aan de trailer wilde ik graag een vergoeding van 15 euro hebben (maand stalling, ik kan momenteel de trailer niet gebruiken dus het zou voor mij ook fijn zijn om een heel klein beetje kosten terug te krijgen). Het is een ifor 2 paards trailer in zeer goede staat, dus geen afgeragt karretje. Doordat ik 15 euro vroeg ben ik gelijk mikpunt van grapjes geworden, ja wil je haar paard lenen? Kost je geld hoor! Ik had hem gratis mee moeten geven... Zo raar is dat toch niet dat ik een kleine vergoeding vraag?

Litilaura, crazycactus en diesuus dat zijn dus precies de verhalen waar ik bang voor ben...

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:33

Ik ben iemand die altijd een trailer leent :) Heeft de stalhouder zelf aangeboden. We maken hem altijd netjes schoon. Mocht 1 van mijn paarden wat kapot maken, laat ik dat uiteraard maken!

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:39

wij lenen hem ook niet uit, redenen zijn hierboven al genoemd.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:48

muppetmayo schreef:
Wat toevallig dat ik net dit topic tegenkom, ik zit zelf nu ook met dit dilemma...
Wat het nog een stapje moeilijker maakt is dat ik eenmalig wel iemand uit de brand wilde helpen (nouja, soort van, ze hadden hem pas zondag nodig dus hoe spoed is het dan...). Omdat ik best wel wat kosten heb gehad aan de trailer wilde ik graag een vergoeding van 15 euro hebben (maand stalling, ik kan momenteel de trailer niet gebruiken dus het zou voor mij ook fijn zijn om een heel klein beetje kosten terug te krijgen). Het is een ifor 2 paards trailer in zeer goede staat, dus geen afgeragt karretje. Doordat ik 15 euro vroeg ben ik gelijk mikpunt van grapjes geworden, ja wil je haar paard lenen? Kost je geld hoor! Ik had hem gratis mee moeten geven... Zo raar is dat toch niet dat ik een kleine vergoeding vraag?

Litilaura, crazycactus en diesuus dat zijn dus precies de verhalen waar ik bang voor ben...

Ik vind 15 euro helemaal geen rare prijs, voor niets komt de zon op! Moet je eens een trailer gaan huren bij een verhuur instantie dinges (naam kwijt)..
Dan ben je vast en zeker het 3 voudige kwijt. Excl. de borg die je moet afgeven.
Jij moet hem ook onderhouden en de bandjes kosten ook zo 100 Euro per stuk.
Wil je niet betalen, mooi dan ga je maar ergens anders wat huren. Maar niet meer hier komen vragen!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:49

Ik leen m niet uit.. Verhuur hen wel.. Dit om de kosten van het onderhoud een beetje eruit te halen, en om m aan t rijden te houden.. Let wel, ik geef m niet aan iedereen mee.. Alleen stalgenoten en/of mensen die ik goed ken..

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:50

Misschien kan je er borg voor vragen? ALs hij netjes terugkomt krijgen ze het terug en anders niet, dan repareer je voor dat geld de trailer?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:55

Jorika dat is ook precies wat ik dus nu aangegeven heb... En nu hebben ze een trailer van een stalgenoot kunnen lenen, wel gratis.. Nouja prima die van mij blijft nu lekker staan.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 08:59

Muppetmayo mooi laten zeuren jou trailer jou beslissing. En wat jorika al schrijft als ze moeten huren zijn ze meer kwijt. Die van mij wordt ook niet uitgeleent, nou ja hooguit aan crazycactus :D maar verder ook niemand. Heb geen zin in gezeur achteraf, en de mijne is ook nog aardig nieuw. Wil best in geval van nood voor iemand rijden, maar meegeven doe ik zelfs dan niet.

Overigens over dat verhuren, meende iets gelezen te hebben over dat je verzekering daar ook moeilijk over kan doen. Zou dat dus zeker even navragen bij je verzekering. Dat je geen gedonder achteraf krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:07

Ik heb de mijne al een aantal keer uitgeleend, zondag neemt iemand hem ook weer mee, maar denk dat ik het hierna niet meer doe.
Ben te bang dat er iets mee gebeurd, en ik heb inmiddels al genoeg kosten aan de trailer gehad.
Ook ga ik nu steeds vaker weg met mijn paard, dat het soms gewoon niet uitkomt. En mijn eigen planning aanpassen omdat iemand anders hem mee wil doe ik maar niet meer. (Moest dit weekend wel, Had al ja gezegd. :') )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 09:15

Ik doe het vrijwel niet. Alleen aan vriendin van mijn. Ik heb geen zin in achteraf gezeur als er iets niet goed is.