Taucha schreef:Als het een kleine pony is kun je 'm zelfs in een bestelauto zetten. Zolang er maar een goed tussenschot is dan mag dat gewoon. Gaat het om een veulen, tja dan haal je het wsl met de hoogte niet.
Edit; het zal wel iets in de trant van een Boris of Eliberty zijn? Dan kun je rustig bijvoorbeeld een Renault Kangoo of iets dergelijks huren. Is een stuk goedkoper dan een vrachtwagen en het rijdt ook veel fijner. Mocht je bang zijn dat de auto te breed is, teveel bewegingsruimte dan leg je er een pak hooi naast en heeft ie ook wat te doen onderweg.

Taucha schreef:Met honden mag het ook, dus waarom met paarden niet? Zolang je ze maar veilig vast kunt zetten. Meeste bestellers hebben flink wat ogen en andere bevestigingspunten ook op de zijwanden, dus dat moet geen probleem zijn.
Ik val bijna van mijn stoel van verbazing.. Ik mag toch hopen dat je dit niet serieus meent.
Zoals Cissy al gezegd heeft dit mag niet. Buiten dat dit niet mag wat denk je te gaan doen als het paard/ pony/ veulen in paniek raakt en begint te trappen.. Niet alle bestelauto's bussen hebben een "houten beschot" die de eerste klappen kunnen opvangen.. Ik wil niet graag de beschadigde benen zien of erger.
Bestelauto's- bussen zijn echt niet ingericht op vervoer van paarden.. Tenzij deze zijn omgebouwd en goedgekeurd voor het vervoer van paarden.